Gå til innhold

Førsteinntrykk: The Elder Scrolls V: Skyrim (PC, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig, ikke et perfekt spill, men du hvor utrolig denne verdenen er. Man kan bli helt oppslukt. Har selv spillt 34 timer siden det ble låst opp natt til Fredag, og jeg er langt ifra ferdig. Det er bare så utrolig mye å gjøre.

 

En av favorittingene mine er enkelt å greit bare å utforske, og jeg finner ofte meg selv dypt inne i en dungeon når jeg egentlig bare bestemte meg for å ta en titt innenfor døra.

 

Grafikken, musikken, lydeffektene, det skiftende været, de fantastiske lokasjonene, alt bidrar til å skape en verden som jeg som gamer aldri har sett maken til, det er bare å ta av seg hatten for Bethesda, og lure på hva de kan gjøre bedre neste gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synast det er rart med alle som har opplevd så mange "bugs" og glitches, som beskreve i begynnelsen her. Sjølv opplever eg minimalt med sånt, det hender av og til at ein fiende har satt seg fast, men sjølv har eg aldri satt meg fast. Personer som står i flammene og snakker, aldri skjedd. Speler på PC versjon. Det er ein stor og veldig fatal bug då, og det er ein quest giver på main storyen, som faktisk er heilt ubrukelig, og vil stoppe stort sett all framgang på Main quest, til du enten fikser det med mod manager til oblivion, eller venter på patch.

 

Kan lege til at eg og har klokket inn 28 timer sålangt.

Endret av E7ite
Lenke til kommentar

Har hatt litt problemer med NPC'er som ber meg følge etter de og så står de på stedet hvil inntil jeg klarer å fysisk presse de i den retningen de skal gå. Og så er det til tider litt tungvint å markere rett svarlinje når jeg prater med NPC'er (ender opp med å bruke piltastene for å få markert rett linje).

 

Til tross for bugs så dette et spill jeg har storkost meg med hittil, og som jeg er sikker på at kommer til å bli en stor tidstyv nå i vinter. Artigste øyeblikket så langt var da jeg hoppet av hesten for å snike meg innpå en bande med landeveisrøvere, for så å oppdage at hesten er i full galopp bortover veien for å angripe røverne selv :!:

Lenke til kommentar

Har en venn som spiller PC-versjonen, menst jeg personlig spiller Xbox-versjonen. Må si meg litt skuffet over PC-versjonen, da det virker som en ekstrem koncoll-port, og bare det. Det ser utrolig tungvint ut å gå gjennom menyer, da du må alternere med å bruke tastaturet og musen for å navigere deg frem til de rette valgene. Han slet også med å kunne velge dual-cast på "Flames" spellen. Å velge 2xSparks var ingen problem, men for å klare å velge 2xFlames, måtte han legge til Flames til snarvei(ikke favoritter, men snarvei, holde inn tasten "1"), og så velge den to ganger. Spillet nektet han rett og slett å velge 2xFlames på noen annen måte.

 

Men må si jeg rett og slett digger Skyrim! Helt fantastisk spill! Har ikke møtt på noe særlig med bugs her :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig bra lesestoff må jeg si, og er veldig enig med skribent i så og si alt som er skrevet.

 

Jeg var VELDIG skeptisk til Skyrim i begynnelsen, på grunn av at jeg ikke likte Oblivion i det hele tatt. I de 2 første timene med dette fantastiske spillet var det ikke mye som så ut til at dette var et gøy spill i det hele tatt, nesten så jeg lukket det ned. Men jeg valgte å gi spillet en litt større sjanse en jeg hadde gitt Oblivion, noe jeg absolutt ikke angrer på! Spillet blir bare mer og mer fantastisk jo mer man spiller, og jeg anbefaler alle å prøve spillet litt lengre enn bare i begynnelsen.

 

Små bugs er det noen av, men det legger man ikke merke til etterhvert når man blir slukt inn i det fantastiske skyrim miljøet! :)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg var VELDIG skeptisk til Skyrim i begynnelsen, på grunn av at jeg ikke likte Oblivion i det hele tatt. I de 2 første timene med dette fantastiske spillet var det ikke mye som så ut til at dette var et gøy spill i det hele tatt, nesten så jeg lukket det ned. Men jeg valgte å gi spillet en litt større sjanse en jeg hadde gitt Oblivion, noe jeg absolutt ikke angrer på!

 

Kanskje du hadde likt Oblivion og om du gav det ein skikkelig sjanse ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper anmeldelsen går litt mer i dybden enn å si at det er fin og stor verden, for det er det ingen tvil om at den er.

 

Det er utrolig mange mangler med dette spillet, spesielt rollespillmessig.

 

Enten får dere endre sjanger i anmeldelsen, eller så bør dere ta opp dette når spillet skal anbefales. Jeg har aldri opplevd å ha så få valg når jeg spiller. Dette kommer ekstremt godt fram når man støter på guildene.

 

Det er klasseforskjell på Obsidian og Bethesda her. Mange divisjoner forskjell faktisk.

 

Greit å også skrive at innhold i dette tilfellet = ting å banke opp.

Lenke til kommentar

Som flere har sagt, noen småbugs så jeg ser for meg 2-3 patcher så er mye av disse bugsene borte. Det som gjør det så sjarmere er at hver eneste gang du går ut av en by eller "village" er at du har vet ingen verdens ting av hva som vil skje også som flere har sagt du skal bare et stykke vestover for å prate med en kar men kan ende opp men veldig mye annet.

 

Vil gjerne også trekke frem detaljene i spillet og det er på ingen måte for mye av verken det ene eller det andre ei heller for lite landskapet og tydelig preget av nordisk natur noe som gjør at det faller enda bedre inn hos oss. Ble så oppslukt av å queste at jeg fullstendig glemte noe av det beste med dette, nemlig drager. Jeg løper langs en elv for å komme meg nordover hvor jeg møter på en krabbe som jeg enkelt slår ihjel, i det han går i bakken rister skjermen og jeg hører et stor brak og tenkte "jøss som han smalt i bakken" da jeg snur meg og ser en "over-middels stor" drage som nettop har landet ved housecarlen min og spyr flammer som aldri før, lite jeg rekker å gjøre før dragen snur hvor det ser ut som den skal gripe tak i meg men letter opp fra bakken og flyr bort til kjempen og de 2 pelsdottene sine for å brenne litt hår.

 

Måten spille griper tak i deg fra en litt sliten gamingstolen fra ikea er helt vanvittig, så langt i spillet har jeg oppdaget at det ikke finnes noe "standard" som fienden gjør (som om en drage alltid lander foran deg og bare slår til noen av oss er døde og ferdig med det)

 

 

Siden jeg elsket Oblivion visste fra tidlig 2011 at dette måtte bli et bra spill, muligens en outsider til årets spill med tanke på alt annet som kom ut i år men uten å trekke for tidlig konklusjoner seiler muligens skyrim opp som årets spill.

Lenke til kommentar

Som alltid når det kommer et nytt Elder Scrolls spill, så blir spillet roset opp i skyene, for så senere å bli kritisert for alle sine mangler. Misforstå meg rett, jeg digger serien og har spillt alle siden Daggerfall (fikk aldri tak i Arena) og Skyrim er i all sin storhet et praktfull spill. Men i motsetning til artikkelforfatteren så sitter jeg fortsatt igjen etter noen og 20 timer igjen med skuffelsen og følelsen av at jeg spiller Oblivion.

 

Jeg skulle virkelig ønske at de kunne gjort noe med kampsystemet som i bunn og grunn ikke er blitt endret stort siden Daggerfall. NPC'ene du møter føler jeg fortsatt virker like livløse og sjelløse som tidligere, både i ansikt og i stemmeskuespill. Stemmene som er brukt er en historie for seg selv. Det er de samme repetetive stemmene som går igjen, akkurat som i Oblivion. Og det hadde vært ok det, om bare de hadde investert i litt kvalitetsskuespillere. Spesiellt en stemme høres ut som en dårlig Schwarzenegger-parodi og er utrolig irriterende.

 

Jeg virker kanskje veldig negativ og at jeg hater spillet. Men jeg hadde ikke brukt opp mot 30 timer av spillet til fordel for BF3 hvis jeg ikke hadde kost meg når jeg spiller det :)

Endret av LarryDik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skulle virkelig ønske at de kunne gjort noe med kampsystemet som i bunn og grunn ikke er blitt endret stort siden Daggerfall.

Hva er det du snakker om? Arena, Daggerfall og Morrowind brukte prosenter og dicerolls for å regne ut om du traff, men i Oblivion gikk de over til et system hvor du gjorde skade sålenge du fysisk traff. Stor forskjell. For ikke å snakke om at i de to første spillene så måtte man dra musen hit og dit for å slå.

 

Skyrim har jo også inkludert dual wielding/dual casting, i tillegg til finishinf moves, noe som etter min mening var et naturlig steg videre fra Oblivion. Det finnes jo grenser for hvor mye nytt man kan putte inn i et kampsystem som foregår i førsteperson. Et system for parering og kontring, for folk som foretrekke å bruke ett sverd og ingenting annet, hadde ikke vært å forakte. Stort mer kan jeg ikke tenke meg at de kunne ha lagt til.

Lenke til kommentar

Hadde vært morsomt med ett bilde av våpen/rustning og perks du har valgt hittil :)

Er selv 21 timer inn og elsker spillet! Men er noen ting jeg ikke liker og det er:

Ikke mulig å se lvl på fiender. (Blitt vant til dette fra Xenoblade) - Grunnen er at uansett hvilken fiende jeg møter, så har jeg ingen aning om han one-hitter meg eller ikke. Noen mener dette er det som gjør spillet bra, men for meg er dette irriterende. :)

Vanskelig/lite med penger/forskjellige våpen? - Jeg finner de samme våpnene/rustningene hele tiden og har ikke mer enn 2-3000 gold...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...