Jump to content
Sign in to follow this  
HelloKjersti

– Space Invaders forandret livet mitt

Recommended Posts

Vi har møtt forfatteren av den strålende spillboka Ready Player One.

[url=http://www.gamer.no/artikler/99412/space-invaders-forandret-livet-mitt/]Les hele saken[/url] Edited by HelloKjersti

Veldig uenig i at det går an å kalle Ready Player One strålende. Den eneste interessante ideen i boka er spill som et underskuddsfenomen, men Cline evner ikke å utforske verken denne eller noe som helst annet av litterær interesse i det som er og blir en annenrangs underholdningsroman.

http://spillborring.blogspot.com/2011/10/klar-for-slakt-en-anmeldelse-av-ready.html

[quote name='Feskinger' timestamp='1320997733' post='18567193']
Cline evner ikke å utforske verken denne eller noe som helst annet av litterær interesse i det som er og blir en annenrangs underholdningsroman
[/quote]

Helt uenig. Det er en ungdomsbok. Den kan leses av voksne som liker spill eller smarte barn. Boken er genial i måten den gir leserglede til gutter som ellers aldri ville plukket opp en bok.

I bloggen skriver du "Sannheten er en ganske annen: Ready Player One er verken spill eller litteratur. Det er en samling med kulturelt søppel samlet mellom to permer, foreviggjort for folk som ikke vet hvordan de skal føle."
Det føler jeg er helt feil. Ready player one er en av de mest fasinerende romanene jeg har lest i år.
Det hadde vært interessant om du kunne gi ett par tre eksempler på hva du mener er gode bøker så vi referansene dine.

Men her er det bare igjen og støtte seg til Ivar Aasen:
"Til lags åt alle kan ingen gjera;
det er no gamalt og vil so vera.
Og kor du bryggjar og kor du bakar,
d?er alltid ein, som det ikkje smakar;"