Gå til innhold

Corsair SSD Force Series 3, 120GB i en HP ProBook 6560B


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en HP ProBook 6560B (laptop).

Jeg ønsker å bytte ut HDD med ed SSD, Corsair SSD Force Series 3, 120GB

 

Problemet er at maskinen ikke kjenner igjen SSD når den settes i maskinen.

BIOS finer den ikke... :(

 

Det som gjør det hele mer merkelig er at disken oppdages dersom den kobles til eSATA samtidig som eksisterende HDD er tilkoblet internt. Da kan jeg i boot menyen velge eSATA som oppstart disk.

 

Om jeg bytter om til SSD internt og HDD i eSATA fungerer det ikke lengre. Maskinen klarer ikke finne tilkoblede disker dersom SSD er koblet internt i maskinen.

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan få SSD til å virke uavhengig av HDD?

 

-Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er tydeligvis ikke alene om dette problemet: HP Forum Post

 

It seems that the new sandforce controller in the corsair force gt is having compatability issues with certain models of hp's probook and elitebook series. i'll probabbly have to get an intel ssd as they seem to be compatible.

 

Jeg fikk min "gamle" Intel X25-M Gen.2 SSD 80GB 2,5", Retail til å fungere. Så bruker nok den inntil videre.

Endret av jokohoma
Lenke til kommentar

Hei. Du kan prøve å oppdatere firmwaren til Harddisken. Se om det kanskje fungerer. Jeg hadde ikke noe problem med å få min Corsair SSD Force Series 3, 120GB disk.

Jeg hadde den først i hovedmaskina mi, men jeg tok den ut fordi at jeg trodde at det var det som var problemet på hovedmaskina, men iallefall så satt jeg den inni Acer maskina. Jeg hadde oppdatert Firmwaren før jeg hadde satt den inni laptopen og den fungerer fint på Acer maskina iallefall. Men som skrevet. Oppdater firmwaren.

 

Lykke til.

 

 

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...