Gå til innhold

Hadde du sagt nei til disse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Facebook har fortsatt ikke uttalt seg spesifikt om prosjektet til forskerne, og vil antageligvis ikke gjøre det heller. Det står ganske klart i Facebooks retningslinjer at det ikke er lov å lage falske profiler, bruke falskt navn eller samle personlig informasjon uten brukerens viten.

Ja, da så - da er det jo ikke noe å frykte... Så de som gjør noe som ikke har lov, har ikke lov til å gjøre det? Betryggende for oss lovlydige...

 

PS: Likte bedre de opprinnelige bildene dere brukte i artikkelen :) Big time!

Lenke til kommentar

Jeg er selv veldig skeptisk på steder som FB etc, men må selv innrømme at jeg har akseptert venner uten å kjenne de.

Jenter man gikk i klassen med for 20 år siden har ofte giftet seg i ettertid, og et ukjent etternavn er dermed ikke grunn nok til å forkaste forespørselen.

Litt har man jo forandret seg utseendemessig også så det er ikke gitt at man kjenner igjen personen.

 

De gangene dette har skjedd med meg (ca 10 stk) har alle vært gamle kjente - men jeg ser fort faren for at man aksepterer folk man ikke bør.

 

Når jenta er halvnaken hadde jeg nok uansett vært skeptisk, though...

Lenke til kommentar

Man må få riktig opplæring før man sosialiserer seg på nettet. Det er garantert at du kommer borti noen mennesker som prøver å utnytte din naivitet om du ikke vet hva du skal gjøre.

 

Det finnes bedre metoder for å lure folk til å bli venner enn det dette testprosjektet brukte. Tenk litt på konsekvensene f.eks. hvis en hacker bruker samme bilde og omtrent identisk navn som vennen din? Da klarer du ikke avvise forespørselen like lett. Og iom at facebook ikke gidder å stenge kontoer som er falske, så er det lett å holde på en god stund :)

 

 

Jeg gidder ikke forklare mer! det sier seg selv at folk må bruke mer fornuft og være sunn sketpiker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...