Gå til innhold

Studentbynett bergen


Anbefalte innlegg

Internettkonfigureringssidene til UiB/SiB er mildt sagt forvirrende. Jeg skal flytte dit etterhvert, men lurer på hva slags utstyr jeg må få til for å bryte reglene i forhold til å få en router til å fungere på nettet der.

 

På oppsettsidene for Mac og Windows snakker den om at man trenger VPN, mens for Linux så snakker den om at man trenger å installere PPTP-pakkene, så er det noen som vet forskjellene mellom dette.

 

Brukerveiledningene finner dere her: http://www.sib.no/no/bolig/beboer/internet under "brukerveiledning" og "enkel måte å sette opp VPN"

 

Noen her som har erfaring med å koble til router til SiB sitt studentbynett?

 

Målet mitt er ikke å bruke switchmetoden som krever switch + datamaskin alltid tilkoblet, jeg skal få det til med en router, enten det kan gjøres med en OpenWRT-router som kan gjøre VPN eller om det fortrinnsvis kan gjøres med en min nyanskaffede WNDR4500 som kan benytte PPTP-tilkobling.

 

Jeg har en viss erfaring med å ordne dette på studentbynettet til UiO og UiT, men sidene til Bergen forvirrer meg såpass at jeg ikke helt skjønner hva som skal til for å få det til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...