Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Fugemasse til furugolv


Anbefalte innlegg

Har slipt ned eit furugolv og skal olje det med Osmo Hardvoksolje. Men så er det litt opning mellom enkelte av borda pga tørking.

 

Fins det ein god fugemasse, helst elastisk og med furufarge, som er eigna til å fylle opningane utan at det blir veldig synleg?

Er Formtre eit alternativ?

Endret av KnutW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ikke noe i furu ved første øyekast (=første google-søk), men ask er vel også en lys tresort, om jeg ikke tar helt feil?

 

Har brukt eike-varianten av samme masse mellom inntrinn og opptrinn i renovert trapp m/ trappefornyer. Fornøyd med resultatet, men 100% usynlig kan man jo aldri forvente at det blir.

 

Formtre tror jeg blir et dårlig alternativ, hovedsakelig fordi det ikke er elastisk.

 

Du kan jo vurdere å ta den helt ut, frese opp like brede fuger overalt, og gå for "skipsdekk-looken"?

Lenke til kommentar

Fant ikke noe i furu ved første øyekast (=første google-søk), men ask er vel også en lys tresort, om jeg ikke tar helt feil?

 

Har brukt eike-varianten av samme masse mellom inntrinn og opptrinn i renovert trapp m/ trappefornyer. Fornøyd med resultatet, men 100% usynlig kan man jo aldri forvente at det blir.

 

Formtre tror jeg blir et dårlig alternativ, hovedsakelig fordi det ikke er elastisk.

 

Du kan jo vurdere å ta den helt ut, frese opp like brede fuger overalt, og gå for "skipsdekk-looken"?

 

Takk for tipset!

Hr også fått eit tips om ei blanding av trelim og pussestøv. Men tar ikkje sjansen på den utan å teste den først.

"Skipsdekk-look" er fint det, men det er nok ikkje aktuelt hos meg :)

Lenke til kommentar
  • 8 år senere...
KnutW skrev (På 6.11.2011 den 10.57):

Har slipt ned eit furugolv og skal olje det med Osmo Hardvoksolje. Men så er det litt opning mellom enkelte av borda pga tørking.

 

Fins det ein god fugemasse, helst elastisk og med furufarge, som er eigna til å fylle opningane utan at det blir veldig synleg?

Er Formtre eit alternativ?

Hei. Gammel tråd, men aktuell utfordring i hjemmet. Hva ble løsningen og resultatet her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...