Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fordømte PCen kortsluttet


Anbefalte innlegg

Jeg åpnet sidedøren på PCen og kom borti en ledning. En skjøt/overgang mellom 4-pins fra PSUen og liten 3-pins for vifte. Dårlig kontakt en eller annen plass og det ble kortslutning.

 

Det kom et bra gnist og PCen slo seg av. Problemet er at den ikke kan slås på igjen og da kommer mitt spørsmål:

 

Er det en eller annen form for sikring i PSUen eller HK?

 

Hovedkortet har et LED-lys som indikerer at det er strøm inn.

 

Noen som har en ide? Vet ikke hvor jeg skal begynne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strømforsyningen har en automatsikring, så det kan være du må ta inn og ut ledningen, og skru knappen av og på et par ganger.

 

Om det fortsatt ikke starter kan det være at det fortsatt er kortslutning et sted, i så fall får du lete etter ødelagte/løse ledninger, og skruer eller lignende inne i pcen.

Lenke til kommentar

Det er rart at det er strøm videre til HK, for burde det jo egentlig ikke være PSUen.

 

Har du prøvd å resette BIOSen?

 

Plugg ut alt, fjern alle kort og prøv kun med skjermkortet.

 

Jeg har kortsluttet et par PCer, men det har aldri gått så galt. Vanligvis bare en gnist eller et smell, men da har jeg bare slått PCen av og på igjen.

 

 

Vet ikke hvor gammel PSUen din er, men jeg husker at jeg gjorde noe lignende og da måtte jeg innom bensinstasjonen for å kjøpe ny sikring til min PSU etter å ha åpnet den og sett at sikringen hadde gått. Ikke gjør dette, før du har prøvd alt annet siden du mister garantien.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Har kun slått PSUen av og på et par ganger, men så måtte jeg gå. Jeg ble ganske målløs når den ikke ville slå seg på igjen ><

 

Er hjemme seint i kveld, men skal først forsøke å ta utav kontakten og la den stå noen minutter hvis det aktiverer sikringen.

 

Har ikke resettet BIOS, men skal se om HK har den der knappen.

 

Det er en Corsair som er fra 2008.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...