Gå til innhold

Skyrim - konsoll eller PC?


Anbefalte innlegg

Usikker på om jeg bør kjøpe spillet på PS3 eller til PC...

 

Har en bærbar Dell XPS 15" med følgende specs:

 

- 1080P skjerm

- 4 GB Ram

- i7-2630

- NVIDIA GT540M

 

Tror dere det er tilstrekkelig til at jeg kan nyte spillet med tastatur og mus eller bør jeg gå for PS3-versjonen for å være sikker på godkjent grafikk uten lagg?

 

Har forøvrig muligheten til å koble PCen til TV.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med en PC kan man gjøre alt det en konsoll kan, pluss mye mer. Å spille det på konsoll, er å fjerne valgmuligheter, for å gjøre det lettere. Dette er selve kjernen med hva som er galt med dagens spilldesign.

 

Sofa, kontroller, HDTV - alt dette er mulig på en PC, og det klare alt dette bedre enn en konsoll. Skjønner selv ikke hvordan kontroller kan være et argument, men de om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med en PC kan man gjøre alt det en konsoll kan, pluss mye mer. Å spille det på konsoll, er å fjerne valgmuligheter, for å gjøre det lettere. Dette er selve kjernen med hva som er galt med dagens spilldesign.

 

Sofa, kontroller, HDTV - alt dette er mulig på en PC, og det klare alt dette bedre enn en konsoll. Skjønner selv ikke hvordan kontroller kan være et argument, men de om det.

 

 

ha en maskin som ikke trenger oppgradering på 5-6 år og som ligger fint og roligt under tv benken er også et bra argument!;)

grafikk er ikke alt! er jo en grunn til at mesteparten av unger og ungdom får konsoller i julegaver osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

ha en maskin som ikke trenger oppgradering på 5-6 år ...

Ikke trenger oppgradering eller ikke kan oppgraderes ?

 

Som andre her inne har nevnt: mods

(er alene grunn nok til å velge PC)

 

Har du en PC som kan kjøre dette så velg PC, konsoll er nødløsning.

Lenke til kommentar

Mods til oblivion gjorde spillet mange ganger bedre, og da snakker jeg ikke om mods som gjør deg bedre enn vanlig. Oblivion trengte mods for å fikse de negative sidene som level scaling osv. Så når det ble klart at mods ville bli tillatt på Skyrim og, så var det PC versjonen som ble bestilt. :)

Endret av Squeekie
Lenke til kommentar

Største grunnen til å velge PC-versjonen, er som flere andre nevner her, helt klart MODS!

 

De som sier "mods intresserer meg ikke", ja da er du enten

 

- 1: En sofaelsker som ikke gidder å gjøre en dritt for en bedre opplevelse, konsollboysa går under denne

- 2: en person som har SVÆRT liten forståelse av hvilken innvirkning mods har på spillet.

 

Jeg tror ikke en gang jeg gidder å gå inn på hvilken skala mods har for spillet, men ingen klok jævel kan takke nei til gratis innhold som enten gjør spillet bedre eller større.

Lenke til kommentar

Sukk, er så mye sterke meninger ute å går. Jeg liker sterke meninger, men de må gjerne komme fra personer som er åpent for å se nytten i annet. Ikke bare "pappa sa det, så sånn er det" bam. Jeg syns du skal tenke på om du er interessert i mods etterhvert, jeg har spilt morrowind og Oblivion på Pc, men også testet Oblivion på konsoll. Syns Oblivion på konsoll var meget greit gjennomført og hva vi har sett av fallout på konsoll som er fra samme skaper vil jeg si skyrim er i trygge hender på ps3 og xbox 360. Så da kommer spørsmålet, mods.!

Lenke til kommentar

Sikkert sagt mange ganger tidligere, men jeg foretrekker i så fall PC - gitt at PC-en er kraftig nok selvsagt. Mods kjorde Oblivion mye bedre. Etter hvert som det ble kjedelig i Oblivion, og jeg hadde gjort meste parten av oppdragene så lastet jeg ned mods; enten det var oppdrag eller "jukseting".

 

Var alltid morsomt å få det til å regne stein på folk ++.

 

Jeg har en litt dårlig PC, så jeg tror jeg laster spillet ned først før jeg kjøper det til PC. Fungerer det ikke, kjøper jeg det til Playstation 3.

 

Mods betyr MYE.

Lenke til kommentar

Skyrim er dessverre utviklet på konsoll, dette vil gå utover kvaliteten på PC utgaven. Skyrim vil være et stort vakkert spill som vil vare lenge for de fleste av oss. Men grafikken vil ikke være på nivå med hva Battlefield 3 og The Witcher 2 er. Bethesda har snakket mye om detaljer, men jeg for min del har lave forventninger til akuratt dette på pc versjonen. Ellers må vi vel bare vente på reviews for å se hvor bra de har klart og portere spillet over på PC.

 

Jeg håper for all del de kan overaske meg med tidenes beste konsoll portering, men jeg har tilgode å bli imponert over noen som helst konsoll port. Ikke bare når det gjelder grafikk men også kontroller, menyer og flyt.

 

Blir nok Mods nok en gang er jeg redd.

Endret av Sn4k3Eye
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

1) mods = modifications = Brukerlagde add-ons. TES serien har et stort miljø, her er noen tusen slike for det forrige spillet, Oblivion.

Kan kun benyttes på PC.

2)

Single Player (SP) only. Heldigvis!

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt dette til pcen. Har koblet til 46" skjerm på pcen, samt jeg har koblet til en x360 kontroller viss jeg trenger behovet for den og kan ha 1920x1080p, sikkert rundt 60 FPS og det meste på fullt, noe konsollfolk ikke kan ha når man velger det til enten X360 eller PS3.

 

Har man valget går for PC versjonen, viss ikke gå for den versjonen du hører hjemme på og har i din tv benk ;)

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Klinte til og kjøpte på PC siden elkjøp kjørte tilbud til 249 en stund tilbake. Det jeg lurer på nå er om min snart 2 år gamle laptop klarer å dra det sånn nogenlunde hvis ikke kjøper jeg det også til 360. Har aldri spilt TES serien før (prøvde Oblivion men kom nesten aldri ut av kloakken før jeg ga opp siden det var sykt vanskelig synes jeg. Tok meg 1 år før jeg fant ut at jeg kunne stille på vansklighetsgraden som sto på fult! :p) så aner ikke hvor krav store de er. Har troa på GPU'n men litt usikker på CPU :S

 

Anyways her er mine specs:

i7-720qm 1,6Ghz

Radeon HD 5870m

4gb RAM

 

Må ikke spille på fult, men vil jo gjerne at det skal se bra ut og flyte godt :)

 

Lagt ved en liten teaser til dere også, enjoy! :p

 

skyrimteaser.jpg

Lenke til kommentar

Eg skal i værtfall ha det til pc, liker modde community også likte jeg oblivion best på pc og. følger tradisjonen ;)

 

til dere som er usikre om pc-en deres klarer det så er system kravene gitt ut så dere kan gå inn hit:

 

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx

 

og velge the elder scroll V: skyrim så vil nettsiden sjekke specsene deres opp i mot skyrim sine krav og fortelle dere hvor godt det kan kjøres ;)

Lenke til kommentar

Som nevnt av flere her inne er mods alene god nok grunn til å velge PC som platform. Det fins utallige fantastiske mods, både store og små, til både Oblivion og Morrowind som forbedrer spillet til de grader. Noen forandrer også spillet totalt og gjør det til sitt eget, med ny historie, ny verden, nye fiender osv. For de som ikke bryr seg om å modde spillet, og liker å slappe av i sofaen med XBox eller PlayStation kontrolleren blir konsoll ofte det naturlige valget. Begge deler er helt greit, så hvorfor denne evige krangelen om hva som er best fortsetter er for meg uforståelig. Selv er jeg en blanding av begge parter, jeg liker å spille på XBox, men elsker å modde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...