Gå til innhold

Politianmelder Call of Duty (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I jakten på forklaringer og syndebukker, starter man vel i feil ende om man legger skylden på dataspillene.

Det er vel få land som har så mange dataspillere som Norge - likevel er det langt mer rå vold i land uten samme tilgang. Leste nettopp at i Saudi-Arabia er det undeholdning med halshugging, med tilhørende video. En skulle tro det er mer skadelig for folk å se slike bilder enn en fiktiv scene i et spill.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Norge har også en av verdens tetteste beholdninger med våpen per innbygger, likevel dreper vi hverandre svært sjeldent.

 

USA, har drapsrater på linje med den tredje verden som Mexico, Brazil og andre steder man egentlig ikke ville funnet på å bevege seg utendørs alene nattestid.

 

Ungdom spiller mye både i Norge og USA, men drapsratene er villt forskjellige i de to landene. Ergo er det ikke en utløsende faktor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For noe tull, må jo samtidig slutte å vise filmer som har voldtekt i da. Kan jo være voldtektsmennene i oslo finner inspirasjon i disse filmene. Samma gjelder jo bøker og nyheter ellers.

Noen burde anmelde Bibelen, Breivik var jo kristen, så det er jo muligens den boken som er skylden.

jaa, det er sant, mange som dør i bibelen, torturer ikke gud han derre job psykisk? sikkert derfor det er tortur i verden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Blir feil å bruke ABBs handliger som utganspunkt for flere innskjerpninger og strengere lovverk.

Det som han gjorde er ikke normalt og har ikke noe med COD eller noe annen form for underholdning å gjøre.

Han ble nok ikke inspirert av COD til å utføre de handlingene , den som tror noe slikt bør undersøkes selv. Man kan likeledes forby undompolitikk og samling av mer en 5 pers pr kvadratkilometer. det er mer effektivt og vil gjøre slik ikke skjer igjen.

 

Man finner værre ting en COD ved å lese bøker i biblioteket på en undomsskole.

Bra han ikke var inspirert av Stalin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har noe som heter PEGI som regulerer dette. MW-spillene er 18+ av en grunn. OM FORELDRE HADDE FULGT DETTE HADDE IKKE DETTE VÆRT ET PROBLEM. Problemet idag er at foreldre ikke evner å forstå dette. Lar de 12-åringene sine se 18-års filmer? Nei, men spill er greit.

I Finland er det faktisk forbudt ved lov å selge PEGI 18+ til noen under 18. Det må vi få til her også.

 

Det er foreldrene sitt ansvar å følge med på hva barna dere spiller og de kan si nei, hvertfall ved 18+ spill da det ALLTID er en grunn til at det 18+.

 

Dette provoserer meg som f***

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg er lei av å bli sammenliknet med folk som Breivik, bare fordi at vi har til felles å spille spill.

 

Skylden ligger hos en eller flere av følgende eksempler: Foreldre, oppdragelse, mobbing på skole/sosiale miljøer, vold og alkohol.

 

Jaggu på tide vi går berserk etter å ha hørt på smurfene og spilt Bratz. Kan vi se om vi får noen andre typer spill/musikk som får skylden. Nei, tror pipa hadde fått en litt annen lyd da ja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi har noe som heter PEGI som regulerer dette. MW-spillene er 18+ av en grunn. OM FORELDRE HADDE FULGT DETTE HADDE IKKE DETTE VÆRT ET PROBLEM. Problemet idag er at foreldre ikke evner å forstå dette. Lar de 12-åringene sine se 18-års filmer? Nei, men spill er greit.

I Finland er det faktisk forbudt ved lov å selge PEGI 18+ til noen under 18. Det må vi få til her også.

 

Det er foreldrene sitt ansvar å følge med på hva barna dere spiller og de kan si nei, hvertfall ved 18+ spill da det ALLTID er en grunn til at det 18+.

 

Dette provoserer meg som f***

 

Breivik var da over 18 år da MW2 kom ut... Og Finland har hatt skolemassakre og det har ikke vi.

Endret av Omini
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er lei av å bli sammenliknet med folk som Breivik, bare fordi at vi har til felles å spille spill.

 

Skylden ligger hos en eller flere av følgende eksempler: Foreldre, oppdragelse, mobbing på skole/sosiale miljøer, vold og alkohol.

 

Jaggu på tide vi går berserk etter å ha hørt på smurfene og spilt Bratz. Kan vi se om vi får noen andre typer spill/musikk som får skylden. Nei, tror pipa hadde fått en litt annen lyd da ja.

 

Han fyrn burde heller anmelde mor og far Breivik for dårlig oppdragelse..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er "No Russian" oppdraget valfritt?

 

Har spelt ein to-tre gonger gjennom Modern Warfare 2, og kan ikkje hugsa å ha fått opp eit spørsmål om eg ynskjer å spele det brettet.

 

Edit: Eller, no når eg tenkjer meg om, så blir ein kanskje prompta om ein vil spele det? Blei veldig usikker no.

i begynnelsen av spiller blir du spurt om du vil se "støtende sener" eller ikke, svarer du: "ikke", skipper du oppdraget.

dette +aldersgrensen=tapt sak for denne idiotisk faren

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

Ikkje for å spora av, men eg trur eg må anmelde meg sjølv til den lokale lensmannen då. Eg har spelt BF3 nokre dagar no - og storkosar meg i tanks.

Men ein kamerat eg spelar med sprenger meg alltid til himmels med C4. Igår vurderte eg spasere bort til han å sparke han i skrittet.

 

Så, vonar eg at Noreg AS ordnar meg ein god advokat som får utvida siktelsen til DICE og EA - og at eg omsider går fritt, og får omgås resten av den Norske befolkninga sjølv om eg driv med samfunnsfiendtlege aktivitetar.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Ja du får valget om du vil ta oppdraget. da det kan virke støtende på folk er vel slik de skrev det.

Men for å si det slik tro ikke spill kan få deg til å gjøre noe slikt. har spillt i alle år men forsat ikke noen masakrer på meg. og folk som gjør slikt har vanligvis store problemer ved sisen sliks som mobbing som er vanlig i skole masakrer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Here we go again. Så hvis jeg tilfeldigvis hadde spilt med Breivik i WoW uten å vite det, så kunne jeg risikere å bli mistenkt av det norske politiet? Kyss meg bak. Det er en klar lynsje-stemning ute å går her.

 

Enig med Dinsdale om aldersgrensen. Til syvende og sist så er det jo en grunn til at den er der. Dette oser "slippery slope" lang vei. Hvor går grensen hvis vi begynner sånn? Foreldre får bare følge de retningslinjene som er lagt ut. Det er rimelig klart merket på coveret. Noe mer kan vel egentlig ikke gjøres?

 

Enkelte er så trangsynte. Alltid disse "kritikerne" som vet minst om noe som tror de vet best. Som jeg pleier å si så er en psykopat en psykopat uansett. Å begynne å skylde på underholdnings medier og kunst osv. er veldig veldig søkt.

Lenke til kommentar

Dette er i bunn og grunn patetisk... Kan ikke legge skylden på spill, og dette oppdraget... Si at dette spillet nå hadde blitt forbudt i Norge... da måtte vi seriøst forby nyhetene, bøker, filmer... ALT. Det er en så simpel og håpløs vei å gå når man skyller på spill... Det er så utrolig mange gamere her i Norge, og når en hjerneskadet psykopat med sjuke meninger her i livet går amokk, da er det MW2 og andre spill sin feil? Spar meg...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...