Gå til innhold

Hjelp med valg av stille skjermkort til BF3


SirAmp

Anbefalte innlegg

Hei!

her er enda en "hvilket skjermkort for BF3" tråd.

I motsetning til de andre trådene jeg har funnet, er det viktigste for meg støynivået.

Jeg har lest side opp og side ned, men klarer ikke å bli klok på hvilket kort jeg skal velge.

jeg ser at anbefalingene som går igjen er 560ti, 570, og 6970. pga ønske om eye-candy heller jeg litt mot 570/6970.

 

hvilket kort bør jeg velge ut fra:

 

ytelse < bang for the buck < støy ?

 

pris: rundt 2500 men kan strekke meg et stykke dersom det finnes gode argumenter for det.

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GTX 570, AMD-kort sliter voldsomt med MSAA i BF3 og tar et 33% tap i ytelse med det aktivert.

 

GTX 560 ikke-Ti er et rimelig dårlig kort.

 

Hvis støy er viktig ser du på ASUS DirectCU II

 

Kjøpte et Asus 570 DCII men syntes at det bråker noe helt forferdelig. selv når viftene går på minimum er det ganske godt hørbart. og i det man passerer 50% høres det ut som et jetfly av grei størrelse er i ferd med å ta av rett utenfor leiligheten min.

finnes det noen skjermkort i omtrent samme ytelsesklasse som er endel stillere?

Lenke til kommentar

GTX 570, AMD-kort sliter voldsomt med MSAA i BF3 og tar et 33% tap i ytelse med det aktivert.

 

GTX 560 ikke-Ti er et rimelig dårlig kort.

 

Hvis støy er viktig ser du på ASUS DirectCU II

 

Kjøpte et Asus 570 DCII men syntes at det bråker noe helt forferdelig. selv når viftene går på minimum er det ganske godt hørbart. og i det man passerer 50% høres det ut som et jetfly av grei størrelse er i ferd med å ta av rett utenfor leiligheten min.

finnes det noen skjermkort i omtrent samme ytelsesklasse som er endel stillere?

Nei

Lenke til kommentar

GTX 570, AMD-kort sliter voldsomt med MSAA i BF3 og tar et 33% tap i ytelse med det aktivert.

 

GTX 560 ikke-Ti er et rimelig dårlig kort.

 

Hvis støy er viktig ser du på ASUS DirectCU II

 

Kjøpte et Asus 570 DCII men syntes at det bråker noe helt forferdelig. selv når viftene går på minimum er det ganske godt hørbart. og i det man passerer 50% høres det ut som et jetfly av grei størrelse er i ferd med å ta av rett utenfor leiligheten min.

finnes det noen skjermkort i omtrent samme ytelsesklasse som er endel stillere?

 

Det var da merkelig. Hadde selv et 570DCII og jeg som er ganske så prippen på støy syntes det var tilnærmet lydløst, selv under load. Kunne ikke høre kortet over resten av maskinen som forøvrig besto av støysvake komponenter.

 

På 50% høres viften ja, men såvidt jeg kan huske oversteg denne aldri 35% og 65-70C, selv med en grei overklokk.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

GTX 570, AMD-kort sliter voldsomt med MSAA i BF3 og tar et 33% tap i ytelse med det aktivert.

 

GTX 560 ikke-Ti er et rimelig dårlig kort.

 

Hvis støy er viktig ser du på ASUS DirectCU II

 

Kjøpte et Asus 570 DCII men syntes at det bråker noe helt forferdelig. selv når viftene går på minimum er det ganske godt hørbart. og i det man passerer 50% høres det ut som et jetfly av grei størrelse er i ferd med å ta av rett utenfor leiligheten min.

finnes det noen skjermkort i omtrent samme ytelsesklasse som er endel stillere?

Jeg har prøvd asus sin løsning, og det er neppe den samme opplevelsen jeg fikk. Jeg måtte ha på 100% viftehastighet for å overgÅ lyden kabinettet/prosseoren lagde.

Men det var på en 6950, så kan hende det varierer fra kort til kort.

Men hvis det ikke er tilfelle, så kan du godt låne min 4870x2, den minner hvertfall på en jet fly i rommet..

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd asus sin løsning, og det er neppe den samme opplevelsen jeg fikk. Jeg måtte ha på 100% viftehastighet for å overgÅ lyden kabinettet/prosseoren lagde.

Men det var på en 6950, så kan hende det varierer fra kort til kort.

Men hvis det ikke er tilfelle, så kan du godt låne min 4870x2, den minner hvertfall på en jet fly i rommet..

nå bør det kansje nevnes at jeg er støyallergiker og øvrig hw henspeiler det veldig.

Lenke til kommentar

Lurer på akkurat det samme som trådstarter, har selv nå et ATI X1900XT som høres ut som en jetmotor som går inni kabinettet ved load, så for å å unngå det på det nye maskinen jeg nå skal bestille så ønsker det et kort som ikke lager alt for mye støy.

 

Noen som har erfaringer med ASUS GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA?

 

Hvordan er dette i forhold til dette?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd asus sin løsning, og det er neppe den samme opplevelsen jeg fikk. Jeg måtte ha på 100% viftehastighet for å overgÅ lyden kabinettet/prosseoren lagde.

Men det var på en 6950, så kan hende det varierer fra kort til kort.

Men hvis det ikke er tilfelle, så kan du godt låne min 4870x2, den minner hvertfall på en jet fly i rommet..

nå bør det kansje nevnes at jeg er støyallergiker og øvrig hw henspeiler det veldig.

Ahh, jeg forstår.

 

 

Lurer på akkurat det samme som trådstarter, har selv nå et ATI X1900XT som høres ut som en jetmotor som går inni kabinettet ved load, så for å å unngå det på det nye maskinen jeg nå skal bestille så ønsker det et kort som ikke lager alt for mye støy.

 

Noen som har erfaringer med ASUS GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA?

 

Hvordan er dette i forhold til dette?

Hvordan er resten av oppsettet ditt?

For det skjermkortet du har er noen generasjoner bak, så hvis det gjelder med resten av datamskinen, må du nok kjøpe en ny maskin.

 

Men det kan vi ta en annen tråd :)

Lenke til kommentar

Skal oppgradere hele maskinen, så i den forbindelse er jeg ute etter det samme som trådstarter; et stille skjermkort for å unngå å få en bråkete maskin som jeg har nå :)

Om DirectCU II ikke er stille nok for deg må du over på vannkjøling eller passivt kjølte kort.

 

Ok, så DirectCU II er det kortet som mest stille av GTX 570 kortene?

Lenke til kommentar

Skal oppgradere hele maskinen, så i den forbindelse er jeg ute etter det samme som trådstarter; et stille skjermkort for å unngå å få en bråkete maskin som jeg har nå :)

Om DirectCU II ikke er stille nok for deg må du over på vannkjøling eller passivt kjølte kort.

 

Ok, så DirectCU II er det kortet som mest stille av GTX 570 kortene?

Ut av eska stemmer dette.

Vannkjøling kan være mer stille igjen, men det blir fort dyrt med et stort nok kabinett og mange nok radiatorer for kjøling.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...