Gå til innhold

Stjålet telefon. Er det mulig å spore den?


Anbefalte innlegg

HEI...

 

Ble frastjålet min samsung s idag :((((

Jeg har ikke noen sporer på den, men går det an å spore mobilen uansett..??

Var hos politiet og de sier at det er for dyrt for dem å spore opp privattelefoner, dermed gjorde de det ikke!!

 

MEN, uansett, er det noen forslag til sider som faktisk finner mobilen din?

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-97590

Ble frastjelt min HTC Desire selv for 2 dager siden imens eg var på jobb.

Har tyven på overvåkningskamera og alt, men politiet er ikkje akkuratt raske i sitt arbeid, så den telefonen er nok allerede langt borte.

 

Skulle få bekreftelse på den innleverte anmeldelse innen 2 uker :!:

 

Alt eg gjorde var å lage meg nytt simkort og bytte passord på mail osv som var lagt inn på mobilen.

 

Telefonen kommer eg aldri til å se noe til igjen.

Endret av member-97590
Lenke til kommentar

Har gjort det, men det står at jeg som privatperson selv har ansvar for å blokkere sim og tlf..

 

Hvordan skal du kunne gjøre noe sånt?

 

Tror egentlig du er føkka. Politiet gir faen, og operatøren sender deg tilbake til politiet.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1185138&p=14891079&st=0entry14891079

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1356915

Det er veldig enkelt. Du ringer operatøren din og ber dem sperre SIM-kortet ditt. Å innvolvere politiet for å blokkere SIM/nummer er fullstendig meningsløst. Og, du står selv ansvarlig for all misbruk av abbonementet frem til det stenges.

 

Når det gjelder IMEI, så skriver man IMEI-nummeret på skjemaet man fyller ut hos politiet, og politiet skal i utgangspunktet rapportere dette til operatør, som deretter blokker telefon. Operatør kan også blokkere IMEI til telefonen SIM-kortet stod i sist det hadde kontakt med nettverket, men jeg er usikker på om dette gjøres.

 

Videre, så, nei, du kan ikke spore en telefon basert på IMEI som privatperson. Du kan derimot spore din egen telefon dersom du har installert sporingsprogramvare, og alle parametrene er tilstede (telefonen er på, har kontakt med nettverket, ikke er reinstallert, mv)

 

Til slutt. Nei, politiet sporer ikke telefonen din fordi den er stjålet. Å spore en telefon er en svært dyr jobb, krever _mye_ arbeid og masse papirpushing. Skulle politiet sporet alle stjålne telefoner, ville ikke politiet gjort annet enn å spore telefoner. Sporing av telefon er bare aktuelt i langt mer alvorlige saker (etterlyste personer, bortførte/forsvunnede personer, etc.)

Lenke til kommentar
  • 9 år senere...

Du kan spore telefonen din ved hjelp av Google hvis du har en g-mail adresse. Jeg mistet telefonen min en gang og jeg fikk sporet den ved hjelp av Google fordi jeg bruker g-mail til å lagre alle kontaktene mine og derfor har registrert telefonen via g-mail. Ble overasket at jeg også kunne spore min gamle telefon selv om jeg hadde solgt den for nesten et år føre og at den var reinstallere.

Endret av Dorado69
Lenke til kommentar
1 hour ago, Dorado69 said:

Du kan spore telefonen din ved hjelp av Google hvis du har en g-mail adresse. Jeg mistet telefonen min en gang og jeg fikk sporet den ved hjelp av Google fordi jeg bruker g-mail til å lagre alle kontaktene mine og derfor har registrert telefonen via g-mail. Ble overasket at jeg også kunne spore min gamle telefon selv om jeg hadde solgt den for nesten et år føre og at den var reinstallere.

Det var vel ikke like enkelt i 2011.

Lenke til kommentar
  • aklla låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...