Gå til innhold

Anmeldelse: El Shaddai: Ascension of the Metatron (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spilte dette en del da det kom ut. Forsåvidt enig i at det ikke er så mye å hente rent gameplaymessig og at man heller kan spille DMC eller Bayonetta, men samtidig er El Shaddai såpass visuelt unikt at jeg synes det var verdt det bare for den biten. Det er en syredrøm-aktig atmosfære her som man ikke finner så mange andre steder.

Endret av Spartapus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spilte igjennom spillet og da var med litt blandede følelser. Jeg lot meg virkelig fasinere av det visuelle uttrykket. Kampene derimot ble litt vel kjedelig i lengden. Men, jeg vil gi kudos til utviklerne som tør å lage noe helt annet enn mainstream. Syns også at sekvensen med motorsykkelen var artig. Realistisk kjøring var det ikke, men stemningen var overlegen.

Lenke til kommentar

Skeptisk til bruk av ordet pretensiøst, spesielt når det ikke relateres til noe annet enn anmelderens begrensede forståelse av noe.

 

De ulike kapitlene har poengberegning og du kan sammenligne scoren din med andres på nett. Her trengs det mer teknikk og evner enn det jeg har selv, vil jeg tro./quote]

 

Dette er spesielt problematisk. Hvordan kan du påstå at El Shaddai ikke er dypt nok når du ikke har innsikt i hvordan spillet kan spilles? Vil du hevde at Street Fighter-serien ikke er dyp fordi du kan vinne mot dårlig motstand ved å spamme prosjektilangrep?

 

Synes uansett ikke at teksten på noen måte står til den lave karakteren. Virker som du er mest interessert i å provosere de som liker denne typen spill, og når Gamer har en uttalt politikk om å ikke la anmeldere som ikke liker en bestemt sjanger anmelde spill, merkelig som den er, synes jeg det er merkelig at teksten i det hele tatt publiseres. Det stiller seg kanskje annerledes for østlige nisjetitler enn vestlig dusinvare, ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke ute etter å provosere, og er interessert i de fleste typer spill utenom bilspill og sportsspill.

Har ikke så bred erfaring med en slik kampmekanikk, men et sted må man begynne. Jeg følte ikke, sammenlignet med andre slike type spill jeg har prøvd, at kampmekanikken var spesielt dyp.

Det er mulig du har en annen oppfatning av det, men folk er forskjellige. Jeg følte ikke at spillet hadde så mye å by på, utover et vakkert utseende.

Lenke til kommentar

Spillet har ikke så mye å by på utover utseendet og muligens musikken, så karakteren vil avhenge av hvor mye man skal legge vekt på det estetiske. Men nå er det heller ikke sånn at gameplayet er dårlig, det skiller seg bare ikke spesielt ut. Jeg ville nok landet på 6/10 selv hvis jeg faktisk brukte skalaen slik som anmelderen, men hvis jeg skulle brukt skalaen som de fleste anmeldere - og alt under 7 er elendig - ville jeg landet på 7/10.

Lenke til kommentar

Lattelig dålig (og sein) annmeldelse runda dette 6månder siden? , spillet handler om visuelle og lyder gamplay er meeged solid 8 av 10 er hva dette er.. skjerpings gamer.no

 

Det er tross alt ett spill, så må vell fokusere ein del på gameplay og ikke bare hvordan det ser ut. Dette spillet er eit fint eksempel på kva som kan skje når kunstnere får jobbe med spill. Det blir fint, men gameplay kan bli ræv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...