Gå til innhold

Helikopter utleie? til Juleball


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg vet at dere kommer til å whine, men hva med helikopter utleie som transport (var egentlig en spøk men why not). Det som hadde vært perfekt var om vi klarte å lande akk samtidig med limoen(e) (+ noen jenter har leid norges ekslusive limo) Det vi lurer på er prisen? og hvor mange det er plass til

 

Håper på seriøse svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

 

Jeg vet at dere kommer til å whine, men hva med helikopter utleie som transport (var egentlig en spøk men why not). Det som hadde vært perfekt var om vi klarte å lande akk samtidig med limoen(e) (+ noen jenter har leid norges ekslusive limo) Det vi lurer på er prisen? og hvor mange det er plass til

 

Håper på seriøse svar

Ikke for å knuse drømmene dine/deres men her er noen punkter du bør se på:

Det kommer sannsynligvis til å være dritmørkt ingen ser dere...

Det bråker.

Rotorene flytter enortm mye luft alle på ballet kommer til å få en dritstygg sveis :p

Det blir sannsynlig vis dyrt.

det er kanskje ikke plass til å lande

Lenke til kommentar

"Hva koster det å leie helikopter?

Timeprisen kan være fra ca. 5500,- for et 4-seters helikopter og opp til over 30.000,- eller mer for store passasjerhelikoptre."

 

"Hvor mange kan være med i et helikopter?

De minste skolehelikopterene tar 1 pilot og 1 passasjer. Nordsjøhelikoptere tar opp til 19 passajerer og mer.

På innlandet er det sjelden med plass til mer enn 5 passasjerer."

 

Kilde

Lenke til kommentar

Det kommer til å koste J*** mye, har ikke så alt for mye å spytte inni dette (ca 1k per pers?) tenker vi blir 4 stk ellernoe, kanskje 3.

 

Tenkte ikke på det med mørke, det er ca 8 (og nå kommer jo den j** natta som kommer med vinteren)

 

Det kommer til å bråke masse = HEFTIG, ALLE SER OSS! (merker oss) ;)

 

Luften fra rotorene kommer sikkert til å foresake mye støv

 

Hva med noe lys på helikoptere, kommer ikke til å leie det i mange timer (30 min - 1) for å hente folk og droppe de av etterpå, usikker på hva vi gjør da senere

 

fra siden: "Fly helikopter til skoleball ?

NEI ! Dett er tull ! "

 

Meh, vill ikke ha noe crappy ass limo! vill bli merka! =(

Endret av Stalthy
Lenke til kommentar

Jeg ville droppet ideen om helikopter til juleball fordi det for det første er dyrt. Det er ingen som kommer til å se dere på grunn av mørket, det er ikke sannsynlig at dere får lande rett utenfor skolen, men hvis dere er heldige og får landingstillatelse av kommunen/fylket/hvemdetnåersomstyrerdette blir dere henvist til en fotballbane eller slette der dere må vasse gjennom snø samtidig som vinden fra rotorbladene griper tak i så mye som mulig. Bottomline: dere bruker masse penger på å¨fly helikopter en halvtime fra nærmeste flyplass og til skolen, der nesten ingen får med seg at dere kom.. I tillegg ser dere ikke en dritt ut av vinduene på grunn av mørket. Mitt råd er å ta helikopterturen en annen gan det er fint vær og lyst ute og leie limo, eller partybuss til ballet. Partybuss er forresten jævlig kult hvis man er mange som er med.

 

Edit: Kan visst ikke forvente at jeg skal kunne skrive ett så langt innlegg uten skrivefeil.. :thumbdown:

Endret av ChristianL
Lenke til kommentar

Meh, vill ikke ha noe crappy ass limo! vill bli merka! =(

Lei hver deres likbil ...

Hyr inn noen staute karer til å løfte kistene ut av bilen og bære dem inn ...

Røykmaskin, pauker, .... kistene åpnes - og dere stiger opp fra de døde.

Det er det man gjør på halloween party det ;)

 

Haha fy søren, den vart heller ikke gærn, men er nok litt for dyrt ( skjønner at du kødda men vill at folk skal si "hvem kommer nÅ" og så POOF der står jeg ;)

 

Altså at alle legger merke til meg / de andre (venna mine)

Endret av Stalthy
Lenke til kommentar

Utover pris (regnet fra helikopterets base) må det også skaffes landingstillatelse (både på ballstedet og hentestedet), overflyvingstillatelse etc. Her vil grunneiere måtte gi skriftlig tilsagn. Landingsstdet må også sikres slik at ingen blir skadet. Rotorene vil virvle opp masse støv, småstener etc. Alt dette slynges ut i stor kraft og kan skade folk som ikke har beskyttelsesbrilelr etc.

Lenke til kommentar

Det er ikkje umogleg med helikopter transport og ikkje er det så forferdelig dyrt heller (sammenlikna med å leige limo). Men det krever planlegging. Så det er viktig å starte i god tid.

 

Men som nemnt så er det eit dårlig valg som transportmiddel då dere mest sannsynleg ikkje får lande rett utanfor inngangsdøra. Helikoptertur er nok meir ein aktivitet som du gjer tidligare på dagen.

 

Ein anna ting er, kva treng du transporten til? Er det berre for å ta deg heimaifrå og fram til juleballet eller skal du også bruke tid i transportmiddelet? Å leige limo for ein 10 minutters biltur berre fordi at folk (forhåpentligvis) skal sjå at dere ankommer i limo er det ikkje så mykje vits i.

 

Limo passer bedre dersom det er ein lengre kjøyretur eller du skal tilbringe tid i transportmiddelet.

Kva med å leige buss/campingbil eller liknande der dere har plass til fleire og samtidig har alle fasiliteter som dere treng?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...