Gå til innhold

[Liste] Zombie Filmer og annet Zombierelatert Stuff...


Anbefalte innlegg

Jeg elsker zombier og her er da min nyeste liste over zombie stuff som faktisk er verdt å sjekke ut smile.gif Jeg vil oppdatere listen hvis det er ønskelig. Kom gjerne med kommentarer til lista og jeg blir utrolig glad hvis dere har noe stoff å legge til smile.gif

* Navn merket med "Fet skrift" er et must!

Filmer:

 

 

 

 

Web Serier og kortfilmer:

  • Bite Me
  • Saving the Human Race (2012)
  • Dead Rising
  • Left 4 Dead
  • The Last Stand
  • Oddfjord
  • Holdout 
  • 2 Hours
  • The Walking Dead (En miniserie til hver sesong)
  • Talkingdead

Zombie Dokumentarer :

  • Birth/Year of the Living Dead
  • The Truth About Zombies
  • The Unexplained-Zombies
  • True Horror-Zombies
  • ZombieMania Documentary
  • Fan of the Dead

Filmer og Serier som snart (forhåpentligvis) kommer

  • 28 Month Later
  • Winter of the Dead: Meteletsa
  • ZON261 (Svensk zombiefilm ser lovende ut)
  • The Grave Bandits (Fra Filippinene)

TV Serier:

Podcast:

  • We're alive
  • The Infected

Bøker (Flere av disse bøkene finnes også som lydbok):

  • The zombie survival guide
  • World War Z
  • Autumn Series
  • ZOMBIES a record of the year of infection (Kjempe kule bilder i boken)
  • The Walking Dead: Rise of the Governor trilogy
  • Dead Inside: Do Not Enter
  • Day by Day Armageddon serien
  • Zombie movies the ultimate guide
  • Pet Cemetery

Grafiske Noveller:

  • The Walking Dead
  • The Sacriface (Left 4 Dead)
  • 28 Days later serien
  • Marvel Zombies
  • Deadworld
  • Living with the Dead

 

Zombie spill:

  • Zombie escape på CSS
  • Left 4 Dead (1-2)
  • Call of Duty Zombie mode
  • Dead Island
  • Resident Evil games
  • The Walking Dead
  • DayZ (mod til ARMA2:Combined Operations)
  • Killing Floor
  • Dead Light
  • The Last of Us 
  • ZombiU
  • War Z
  • Dead Rising

 

Zombie relatert musikk:

  • The Cranberries – Zombie
  • PAIN - Zombie Slam
  • Soundtrack from the L4D games...
  • EVIL ACTIVITIES - WHAT'S INSIDE ME
  • Resident Evil Soundtrack
  • Elena Siegman - Beauty of Annihilation
  • Cannibal Corpse - Addicted to vaginal skin
  • Wednesday 13 - I Walked With A Zombie

Manga:

  • Highschool of the Dead

Anime:

  • Highschool of the Dead

For mer innformasjon om zombie filmer sjekk ut boken "Zombie movies the ultimate guide" av; Glenn Kay


Har du noe å legge til, GJØR DET!



__________________
Updated 05.02.20

 

 

Endret av piratentim
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knallbra liste! Jeg er helt enig at I am Legend er en knallfilm, men handler den om zombier?

Tekniskt sett ikke. i Boken som den er basert på så er de Vampyrer og ikke zombier. synest ikke de ser ut som zombier i filmen heller da, der de hopper rundt omkring osv. Men bra film er det uansett. men deff ikke zombiefilm

Lenke til kommentar

Alle:

Takker for at dere liker listen :) Gleder meg også sykt til World War Z, og for å ikke nevne neste episode av The Walking Dead :p. Og dere som ikke har lest TWD grafisk novelle, da har dere gått glipp av noe, den er VAKKKER! :)

 

Har dere noe å legge til listen, kommende filmer, bøker dere har lest eller noe lignende så si ifra ! :)

 

Youtube playlist av World War Z

 

FlinkeFreddy

Grunnen til at jeg har tatt med filmer som "I am Legend" og "Stake land" er at de spiller på konseptet Zombie, det er på en måte blanding av zombier og vampyrer. Så i bunn å grunn bruker de begge samme oppbygging som det en zombiefilm gjør...

 

Tbau5

Jeg kan nok ta vekk det Engelske, dette er grunnet at lista har jeg skrevet på et svensk forum tidligere og der var det behov for engelsk :)

 

Jeg kunne gjerne lagt til IMDB og YouTube link til hver film, men det tar ganske lang tid, så hvis noen kunne sendt meg en ferdig kodet melding på PM, så skal jeg fikse det opp :)

Endret av piratentim
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Føler den nye sesongen bygger jævlig mye på drama og veldig lite på tha big zombie deal.

Ikke akkurat blitt veldig underholdt denne sesongen, sesong 1 killa.

 

hehe, skjønner... Men husk at TWD er en serie der man fokuserer på menneskene slik som i tegneserien, er man bare opptatt av action og slikt blir det kanskje kjedelig. Men uansett det kommer til å bli bedre!!!

Lenke til kommentar

Tar deg på ordet på den ;)

 

Hehe bra å høre, men tegneserien er absolutt å anbefalle altså! :)

 

startmed denne http://www.play.com/Books/Books/4-/8760920/The-Walking-Dead-Compendium/Product.html?searchtype=allproducts&searchsource=0&searchstring=the+walking+dead&urlrefer=search

 

Inneholder de første 8 volumene, i tv serien er de nå på volum 2/3 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Elsker zombie filmer, men takler ikke de fleste gamle filmer med dårlig kvalitet. Tror den eneste zombie filmen jeg liker som er laget før 2000 er Dawn of the dead.

 

Hos meg er favorittene 28 serien og har gledet meg lenge til den tredje, som egentlig skulle komme ut i fjor, men har utvidet premieredatoen ca. 2 år. Grusomt.

Lenke til kommentar

Elsker zombie filmer, men takler ikke de fleste gamle filmer med dårlig kvalitet. Tror den eneste zombie filmen jeg liker som er laget før 2000 er Dawn of the dead.

 

Hos meg er favorittene 28 serien og har gledet meg lenge til den tredje, som egentlig skulle komme ut i fjor, men har utvidet premieredatoen ca. 2 år. Grusomt.

 

Jeg forstår, hvorfor liker du ikke de gamle filmene tror du?

Ja 28 serien er utrolig god, rage zombier er kos. DU likekr sikkert nyinnspillingen av Dawn of the Dead fra 2004 også da :). Ja har ventet lenge på 28 mnd senere jeg også nå en god stund.

 

Av de gamle filmene så kan du jo prøve deg på Day of the Dead, kanskje du vil like den?

 

Du har vel ikke noen zombiefilmer å tilføye?

Lenke til kommentar

Har sett alle dem du nevner.

 

Zombiefilmer er noe som ikke er lett å få til godt. For noen tiår siden var jo teknologien langt tilbake i filmskapingen, og de fikk ikke til effekter og slikt like godt. Mye bedre filming/vinkler, SKUESPILL, effekter og hele historien har blitt betraktelig bedre. Eneste grunnen til at jeg liker den orginale Dawn of the dead er på grunn av en god historie og skuespill til å være på den tiden. Det gamle blir bare gufsete og rottent. Ikke noe fristende.

 

En liten top liste:

1. 28 Days later (2002)

2. 28 Weeks later (2007)

3. Dawn of the dead (2004)

4. Fido (2006)

5. I am Legend (2007)

6. Zombieland (2009)

7. Shaun of the dead (2004)

8. Dawn of the dead (1978)

 

Det er vel disse jeg synes er virkelig bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er veldig fan av denne typen filmer selv, men har nok ikke utforsket sjangeren like mye som TS, men uansett, har litt å legge til.

 

en film til liste er jo "American Zombie (2007)"

En B-film, dokumentar-style ang zombier som lever som vanlige mennesker i USA, fake, og ikke veldig bra, men greit, blir tildels lit spennende mot slutten.

Ikke den helt vanlige typen Zombie.

http://www.imdb.com/title/tt0765430/

http://www.youtube.com/watch?v=T1SeWXBAdUU

 

Så har vi "Zombie Apocalypse"

Filmen i seg selv er ganske grei, men også denne er lavbudsjett.

Animasjonene er dårlige, og man ser mange feil, men absolutt verd en titt.

http://www.imdb.com/title/tt1876547/

http://www.youtube.com/watch?v=-_1H1nBjljE

 

Musikk:

Evil Activities - What's Inside Me?

Handler om en person som får et monster i seg, alien stuff, så ikke helt 100% zombie, men veldig related.

Utover i sangen hører vi to personerdiskutere hva dem skal gjøre med denne personen.

http://www.youtube.com/watch?v=z0F3HwOZ-KE&ob=av2n

 

Så kommer vi jo selvsagt ikke unna at Resident Evil's soundtrack er fantastisk.

http://www.youtube.com/watch?v=EBGvtkVVas0

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At jeg ikke har sett denne tråden før! Elsker zombiefilmer så ufattelig høyt, men har liksom aldri tatt meg tid til å se gjennom dem. Jeg har sett de mest populære, som du har skrevet i fet tekst, men ikke de mer ukjente. Takket være denne tråden skal jeg få fart på sakene i nærmeste fremtid! Den dystre "alene-mot-verden"-følelsen man får av zombiefilmer er bare helt ubeskrivelig bra, spør du meg. Takk for at du postet dette!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...