Gå til innhold

Batman flakser mot PC-utgivelse (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikke problemet enkelte her har, men så har jeg også fått spillet på kjøpet når jeg kjøpte nytt grafikkort. :) Hvordan blir vi PC-spillere r*vkjørt (ihvertfall vi som har nVidia-grafikkort), når en nesten skulle tro at nVidia har betalt Rocksteady for å lage et spill som demonstrerer grafikkortene deres? Alt arbeidet med physX er utelukkende for PC-spillere. Det, sammen med andre forbedringer av grafikken, betyr at Arkham City på PC blir den definitive utgaven av spillet. Jeg føler meg slett ikke r*vkjørt.

 

Og hvordan er spill som dette dummet ned for konsoll? Når har PC vært ledende plattform på tredjepersons action-/eventyrspill? Så vidt jeg vet har konsoll vært primærplattform for slike spill helt siden de første Tomb Raider-spillene (eldre spill av den typen kjenner jeg ikke til). Det er mer riktig å snu det på hodet og si at disse spillene har blitt så bra som de har blitt pga. utviklingen på konsoll, og at vi PC-spillere er heldige som får være med å høste fruktene. Og vi får attpåtil en bedre utgave en konsollspillerne.

 

Hvis man mener at konsollspill er dumme, hvorfor spiller man da forresten konsollspill på PC? Burde man ikke da spille utelukkende strategispill, og hardcore-simulatorspill?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skjedde med Game iToMaN?

 

Jeg ringte de først angående Batman AC CE, da sa dem at de holdt på å pakke ned spillene som skulle bli sendt ut idag.

Så får jeg melding på email at jeg ikke får Batman AC Ce til x360. Null kompensasjon eller noe som helst. Og de hadde allerede reservert pengene for spillet. Etter det mista de en trofast kunde... :sleep:

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Kjipt, kan jo bestille fra Amazon så har du mellom 6-700kr totalt med "toll". Men var kanskje bare om du fikk den nå kjapt? Jeg gjorde iallefall det og bestilte PC versjonen på Elkjøp til 299 en helg. Har mest lyst å spille PC utgaven først så PS3 1 år elns senere, siden den er best på alt når en har rigg til det, men spørs om jeg klarer og vente :roll:

Endret av lyon
Lenke til kommentar

Ser ut som om at jeg bare kjøper det for xbox, orker ikke vente...

Lei av spill blir prioritert vekk ang lanseringer på pc!!

Og at spill blir "dummet ned" fordi de skal også tilpasses konsoller..

Grunnen til at spillet ble utsatt er fordi de ville gjøre PC versjonen bedre.

 

Det kunne da for helvete gjort tidligere? Og ikke starte på PC versjon da konsoll-versjon er utgitt?

 

Jævla utviklere. Ingen penger fra meg (både pga dette, og at catwoman greiene, som skal være main story, trenger å kjøpes ekstra).

Lenke til kommentar

Jævla utviklere. Ingen penger fra meg (både pga dette, og at catwoman greiene, som skal være main story, trenger å kjøpes ekstra).

 

For å si det på godt norsk: Your loss, dude... :cool:

 

Nope. Skal laste ned det, sammen med ekstramateriale-shiten. Helt gratis.

 

Kjøper ofte spill, men når de behandler meg slik, DRIT Å DRA. På godt norsk.

Lenke til kommentar

Nope. Skal laste ned det, sammen med ekstramateriale-shiten. Helt gratis.

 

Kjøper ofte spill, men når de behandler meg slik, DRIT Å DRA. På godt norsk.

 

Jeg forstår meg nok ikke på deg. Først klager du over at PC er underprioritert, så gjør du en av de tingene (piratkopiering) som bidrar til at det blir slik. Jeg gjorde for øvrig det samme når jeg var ung, men jeg tror ikke jeg ville lagt ut for hele verden at jeg stjal (det er jo lettere å innrømme at jeg gjorde det for 20 år siden).

 

Har du forhåndsbestilt? Om man forhåndsbestiller et produkt kan jeg delvis forstå at man blir litt irritert når det plutselig blir forsinket (jeg sier delvis, fordi man betaler vel vanligvis ikke før man får produktet, og man kan sikkert avbestille). Hvis du ikke har forhåndsbestilt har du ingenting å klage over: Rocksteady har da overhodet ingen forpliktelser overfor deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Først klager du over at PC er underprioritert, så gjør du en av de tingene (piratkopiering) som bidrar til at det blir slik.

 

Det er unnskyldningen de bruker ja. Sannheten er heller den at det er pga konsoll selger bedre, pga folk er dumme.

 

Ang det andre pisset du sier, haha. Jeg kjøper mer spill enn folk flest, og laster ned enda mer. Folk som laster ned kjøper ofte mer spill enn folk flest. Jeg er en av dem.

 

DØD OVER KONSOLL!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Det kunne da for helvete gjort tidligere? Og ikke starte på PC versjon da konsoll-versjon er utgitt?

 

Jævla utviklere. Ingen penger fra meg (både pga dette, og at catwoman greiene, som skal være main story, trenger å kjøpes ekstra).

 

Om jeg skjønner deg rett mener du de burde ha startet PC-versjonen før de startet på konsoll-versjonen, dvs starte utviklingen av konsollversjonen en hel måned etter at de startet PC-versjonen? Det gir jo ingen mening? De lager samme versjon på alle tre systemene, men PC-versjonen tar litt lengre tid å lage fordi de vil utnytte PCen og gjøre spillet enda bedre. Skulle de heller ha holdt tilbake konsoll-versjonen i over en måned og sluppet det i november?

 

Og nei, Catwoman må ikke kjøpes ekstra om du kjøper spillet nytt, og jeg ser ikke helt for meg at du kjøper bruke spill.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

DØD OVER KONSOLL!!!!!!!!!!!!!!

 

Vel, jeg liker å spille på konsoll også. Myten om at konsollspill er dummet ned osv. er bare PC-fanboy-snobberi, bortsett fra når det gjelder strategispill (som antagelig er umulig å implementere skikkelig på konsoll uten å forenkle). Batman kunne jeg like gjerne spilt på konsoll, hvis jeg ikke fikk det på kjøpet når jeg kjøpte grafikkort (i tillegg er grafikken bedre på PC, selvfølgelig). Jeg spiller det med gamepad uansett.

 

Hvis du hater konsoll så burde du ikke spille konsollspill. PC har aldri vært ledende plattform på tredjepersons action-/eventyrspill, så vidt jeg vet. Du burde være takknemlig for utviklingen som har foregått på konsoll, som også kommer PC-spillere til gode.

 

Hvordan gir forresten det at du kjøper mange andre spill deg rett til å stjele akkurat dette spillet? Jeg forstår at unge mennesker piratkopierer fordi de ikke har råd til å kjøpe alt (jeg gjorde det samme selv), men du føler tydeligvis at du har en spesiell rett til å piratkopiere. Alt tyder jo på at du har råd til å kjøpe spillet.

Lenke til kommentar

DØD OVER KONSOLL!!!!!!!!!!!!!!

 

Vel, jeg liker å spille på konsoll også. Myten om at konsollspill er dummet ned osv. er bare PC-fanboy-snobberi, bortsett fra når det gjelder strategispill (som antagelig er umulig å implementere skikkelig på konsoll uten å forenkle). Batman kunne jeg like gjerne spilt på konsoll, hvis jeg ikke fikk det på kjøpet når jeg kjøpte grafikkort (i tillegg er grafikken bedre på PC, selvfølgelig). Jeg spiller det med gamepad uansett.

 

Hvis du hater konsoll så burde du ikke spille konsollspill. PC har aldri vært ledende plattform på tredjepersons action-/eventyrspill, så vidt jeg vet. Du burde være takknemlig for utviklingen som har foregått på konsoll, som også kommer PC-spillere til gode.

 

Hvordan gir forresten det at du kjøper mange andre spill deg rett til å stjele akkurat dette spillet? Jeg forstår at unge mennesker piratkopierer fordi de ikke har råd til å kjøpe alt (jeg gjorde det samme selv), men du føler tydeligvis at du har en spesiell rett til å piratkopiere. Alt tyder jo på at du har råd til å kjøpe spillet.

 

Er det nå egentlig snobberi? Det er sant i svært mange tilfeller. Vet ikke helt om jeg er enig i at jeg er takknemmelig for utviklingen på ksonoll i så måte heller, mener du tredjepersons action ikke hadde eksistert om PC var den eneste spillplattformen? For rent teknisk så får man en bedre opplevelse også på det på PC.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det kunne da for helvete gjort tidligere? Og ikke starte på PC versjon da konsoll-versjon er utgitt?

 

Jævla utviklere. Ingen penger fra meg (både pga dette, og at catwoman greiene, som skal være main story, trenger å kjøpes ekstra).

 

Om jeg skjønner deg rett mener du de burde ha startet PC-versjonen før de startet på konsoll-versjonen, dvs starte utviklingen av konsollversjonen en hel måned etter at de startet PC-versjonen? Det gir jo ingen mening? De lager samme versjon på alle tre systemene, men PC-versjonen tar litt lengre tid å lage fordi de vil utnytte PCen og gjøre spillet enda bedre. Skulle de heller ha holdt tilbake konsoll-versjonen i over en måned og sluppet det i november?

 

Og nei, Catwoman må ikke kjøpes ekstra om du kjøper spillet nytt, og jeg ser ikke helt for meg at du kjøper bruke spill.

 

Jeg mener de burde sluppet ut alt på en gang. I alle land. Vanskelig å forstå?

Kjøper "bruke" spill? Jeg kjøper masse spill, ja. Trolig mer enn deg.

Lenke til kommentar

DØD OVER KONSOLL!!!!!!!!!!!!!!

 

Vel, jeg liker å spille på konsoll også. Myten om at konsollspill er dummet ned osv. er bare PC-fanboy-snobberi, bortsett fra når det gjelder strategispill (som antagelig er umulig å implementere skikkelig på konsoll uten å forenkle).

 

Hvordan gir forresten det at du kjøper mange andre spill deg rett til å stjele akkurat dette spillet? Jeg forstår at unge mennesker piratkopierer fordi de ikke har råd til å kjøpe alt (jeg gjorde det samme selv), men du føler tydeligvis at du har en spesiell rett til å piratkopiere. Alt tyder jo på at du har råd til å kjøpe spillet.

 

Konsoll-spill er degratert som bare faen, dette er SANT. Se på BF3, konsoll har jævlige teksturer, mindre spillere osv.

 

Akuratt dette spillet? Laster ned hva faen jeg vil jeg. Har ikke "rett" til det, men ser virkelig ikke noe galt i det heller. Om du gjør det... ditt problem.

Lenke til kommentar
Jeg mener de burde sluppet ut alt på en gang. I alle land. Vanskelig å forstå?

 

Så du mener de burde holdt spillet tilbake fra butikken i over en måned etter at det er ferdig? Ja, det er vanskelig å forstå. Gjerne forklar tankegangen din her?

 

 

Kjøper "bruke" spill? Jeg kjøper masse spill, ja. Trolig mer enn deg.

 

Å "kjøpe" spill på piratbukta teller ikke.

Lenke til kommentar
Jeg mener de burde sluppet ut alt på en gang. I alle land. Vanskelig å forstå?

 

Så du mener de burde holdt spillet tilbake fra butikken i over en måned etter at det er ferdig? Ja, det er vanskelig å forstå. Gjerne forklar tankegangen din her?

 

 

Kjøper "bruke" spill? Jeg kjøper masse spill, ja. Trolig mer enn deg.

 

Å "kjøpe" spill på piratbukta teller ikke.

 

Du er dummere enn kundene jeg må snakke med på jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes egentlig dette "dumbed down" hysteriet begynner å bli litt bullshit. De fleste av disse spillene er ganske dumb i utgangspunktet; ikke fordi de skal utgis på konsoll. Button mashers er horribelt uansett hvilket format.

 

Spilte nylig Dark Souls; veldig lite dumbed down egentlig. Har ikke spilt et PC spill på lenge som var like brutalt og dypt.

 

Ofte er det elementer som er tedious som fjernes. Jeg digger at Skyrim blir mindre tedious enn Oblivion. Betyr ikke at det blir så veldig dumbed down. Samtidig liker jeg bevegelsen mot at man kan redefinere karakteren sin dersom man finner ut at ting ble dick. Jeg hater å spille spill der jeg hele tiden skulle ønske jeg var mage, men tvinges til å spille rouge fordi jeg ikke f%en gidder å begynne på nytt etter 20 timer.

 

Problemet ligger hos mainstream gamere, ikke i overgangen mellom konsoll og PC.

 

Og ja, Mass Effect 2 og DA 2 sugde dick. Ikke fordi de også ble utgitt på konsoll, men fordi de hadde skrot historier og var vanvittig endimensjonale.

 

Skulle virkelig ønske at spill ble mer og mer avanserte på alle fronter; helt uavhengig om de ble utgitt på konsoll eller ei.

Endret av Bustersword
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...