Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Skiftet dekk og og fylte på luft men bilen rister!


Cryztek

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 år senere...

Du MÅ ikke gjøre det nei, det er heller ikke annbefalt..

Det som kan skje når dekk er lagret, gjerne med litt lite luft, er at de bruker litt tid på å bli helt "runde" igjen, for å si det på den måten..

 

Hadde noen Pirelli-dekk i 235/35-18 for noen år siden, og da kunne jeg kjenne noen 100-meter hver morra at de var litt "firkanta" etter at de har stått 12-14 timer, men det gikk seg fort til smile.gif

 

Sjekk at felg har kommet helt på, slik at det ikke er skrudd til før felg har kommet skikkelig på. Av og til kan man skru på skeivt, hvis de strammer for mye på første skrue/mutter og at de ikke tar nr2 motsatt side.

Det er sant som du sier her ja, det som også kan være (Ikke ukjent) er at senterringene fra sommerhjula fortsatt sitter på navet..

 

Dette var et problem jeg har hatt siden jeg skiftet til vinterdekk i går, jeg har strammet og strammet etter hver tur jeg har kjørt idag, men skruene løsnet. Skrudde av alle 4 i kveld og sentreringsringen satt på 3 av dekkene. Så de ikke i går kveld da det var mørkt. Fjernet disse og problemet var borte, som ny bil å kjøre =)

 

Må jeg ha sentreringsring til sommerfelgene når jeg skifter igjen?

Kan jeg ikke bare være forsiktig når jeg strammer, og stramme like godt og jevnt rundt hele navet?

Er ikke det poenget med sentreringsringene å hjelpe til?

Lenke til kommentar

 

Du MÅ ikke gjøre det nei, det er heller ikke annbefalt..

Det som kan skje når dekk er lagret, gjerne med litt lite luft, er at de bruker litt tid på å bli helt "runde" igjen, for å si det på den måten..

 

Hadde noen Pirelli-dekk i 235/35-18 for noen år siden, og da kunne jeg kjenne noen 100-meter hver morra at de var litt "firkanta" etter at de har stått 12-14 timer, men det gikk seg fort til smile.gif

 

Sjekk at felg har kommet helt på, slik at det ikke er skrudd til før felg har kommet skikkelig på. Av og til kan man skru på skeivt, hvis de strammer for mye på første skrue/mutter og at de ikke tar nr2 motsatt side.

Det er sant som du sier her ja, det som også kan være (Ikke ukjent) er at senterringene fra sommerhjula fortsatt sitter på navet..

 

Dette var et problem jeg har hatt siden jeg skiftet til vinterdekk i går, jeg har strammet og strammet etter hver tur jeg har kjørt idag, men skruene løsnet. Skrudde av alle 4 i kveld og sentreringsringen satt på 3 av dekkene. Så de ikke i går kveld da det var mørkt. Fjernet disse og problemet var borte, som ny bil å kjøre =)

 

Må jeg ha sentreringsring til sommerfelgene når jeg skifter igjen?

Kan jeg ikke bare være forsiktig når jeg strammer, og stramme like godt og jevnt rundt hele navet?

Er ikke det poenget med sentreringsringene å hjelpe til?

 

 

Sentreringsringer er en fordel, men er man nøye og tar seg tid pleier det å gå fint uten ja :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...