Gå til innhold

Brannfakkel! Hvorfor er det så lite aktivitet?


Anbefalte innlegg

Hei alle dere der ute!

Hvorfor - og hva kommer det av at det er så utrolig liten aktivitet her inne nå om dagen - er det ingen som har tid til å legge ut bilder, kommentere/kritisere bilder, eller er det andre grunner som gjør at det ser ut som om aktiviteten har dabbet litt av etter at nye Digit har kommet sånn nogenlunde i gang.

 

Jeg har selv vært på ferie i nesten hele september, men har nå tenkt å ta opp igjen tråden her ute, men jeg håper jo også å få med meg flere av dere - dere har vel tatt en del bilder i sommer/høst som dere kunne tenke å dele med oss - det er - eller var i hvertfall ganske givende å få kritikk/kommentarer på sine bilder - og det er jo også ganske givende å gi kommentarer/kritikker til andres bilder.

 

GRUNNEN TIL DEN LILLE AKTIVITETEN ???

Jeg har tenkt og tenkt - tror kanskje en av grunnnen kan være det «lille» at man må skrive ca. 30 ord om bildet - der tror jeg nemlig det er mange som får en «sperre» og tenker at: «Nei, da gidder vi ikke».

 

Og når det gjelder kommentarene til bildene - der tror jeg kanskje at i og med at det er delt inn i kriterier så er det ikke like lett å skrive at man bare «liker bildet». (i gamle digit var det mange kommentarer med «fint bilde» - «flott» osv., det var korte, intensigende kommentarer, MEN DA VAR TROSS ALT AKTIVITETEN DER ! )

 

Min mening er da: Det er kanskje ikke alltid det nye er til det bedre.

 

Tror også kanskje man burde lage en «helt annen og litt mere fresh forside til Nye Digit - slik den er nå - så er det ingen som ser at dette er en helt Ny Digit.

 

Dette ble mange ting på en gang, men håper med dette å skape litt debatt omkring disse temaene.

 

RAK-foto :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei alle dere der ute!

Hvorfor - og hva kommer det av at det er så utrolig liten aktivitet her inne nå om dagen - er det ingen som har tid til å legge ut bilder, kommentere/kritisere bilder, eller er det andre grunner som gjør at det ser ut som om aktiviteten har dabbet litt av etter at nye Digit har kommet sånn nogenlunde i gang.

 

Jeg har selv vært på ferie i nesten hele september, men har nå tenkt å ta opp igjen tråden her ute, men jeg håper jo også å få med meg flere av dere - dere har vel tatt en del bilder i sommer/høst som dere kunne tenke å dele med oss - det er - eller var i hvertfall ganske givende å få kritikk/kommentarer på sine bilder - og det er jo også ganske givende å gi kommentarer/kritikker til andres bilder.

 

GRUNNEN TIL DEN LILLE AKTIVITETEN ???

Jeg har tenkt og tenkt - tror kanskje en av grunnnen kan være det «lille» at man må skrive ca. 30 ord om bildet - der tror jeg nemlig det er mange som får en «sperre» og tenker at: «Nei, da gidder vi ikke».

 

Og når det gjelder kommentarene til bildene - der tror jeg kanskje at i og med at det er delt inn i kriterier så er det ikke like lett å skrive at man bare «liker bildet». (i gamle digit var det mange kommentarer med «fint bilde» - «flott» osv., det var korte, intensigende kommentarer, MEN DA VAR TROSS ALT AKTIVITETEN DER ! )

 

Min mening er da: Det er kanskje ikke alltid det nye er til det bedre.

 

Tror også kanskje man burde lage en «helt annen og litt mere fresh forside til Nye Digit - slik den er nå - så er det ingen som ser at dette er en helt Ny Digit.

 

Dette ble mange ting på en gang, men håper med dette å skape litt debatt omkring disse temaene.

 

RAK-foto :thumbup:

 

Aktiviteten er liten,det er jeg enig i RAK,og hva det skyldes vil jeg ikke spekulere i. Men har jo selv sett en dalene aktivitet her..og kan vel være en av de.litt av og på for å si det slik.Kan digit være for stort blitt? I det legger jeg forumet her...og gud bedre om du skulle klare å poste feil.Ja har da fått høre det ettertrykkelig av en admin,og sjekker profil til vedkommende.og ser da han er mer opptatt og flørte med damer? Hva er nåløyet for å bli admin spør jeg da.Men det er en annen sak.

Aktiviteten ja..har jo sett en dalene aktivitet her selv,og skal ikke si jeg er den mest aktive heller.Og ser også en dalene aktivitet på temadager...er det kanskje på tide å gi opp dette også? Forrige før helgens hadde 35 bidrag mener jeg å huske,og den jeg hadde fikk inn 23 bidrag tror jeg det var.Ok.var høstferie så det kan jo forklare dette noe da.Har luftet og "pratet" med enkelt andre her inne..og kom vel til det att en kanskje skulle bruke tiden på foto.no? Dette er ikke ment for å klage å syte..mer frustrasjon om hvordan det er blitt..i forhold til hvordan det var.:whistle:

Lenke til kommentar

Vi hobbyfotografer ønsker å bli bedre til å fotografere.

For å bli en bedre fotograf MÅ vi gi og kunne motta kritiske kommentarer.

Flertallet av kommentarene er intetsigende.

Dette blir vi ikke bedre av og interessen vil dabbe av.

 

Når jeg og andre påpeker dette blir vi møtt med en holdning som tilsier at vi ikke er aktive nok til å uttale oss.

 

Kanskje på tide å lytte til oss om hvorfor vi ikke er så aktive (lenger) ???

 

Dette er satt litt på spissen, og nå går jeg snart lei av å si min mening som ikke blir lyttet til...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi hobbyfotografer ønsker å bli bedre til å fotografere.

For å bli en bedre fotograf MÅ vi gi og kunne motta kritiske kommentarer.

Flertallet av kommentarene er intetsigende.

Dette blir vi ikke bedre av og interessen vil dabbe av.

 

Når jeg og andre påpeker dette blir vi møtt med en holdning som tilsier at vi ikke er aktive nok til å uttale oss.

 

Kanskje på tide å lytte til oss om hvorfor vi ikke er så aktive (lenger) ???

 

Dette er satt litt på spissen, og nå går jeg snart lei av å si min mening som ikke blir lyttet til...

 

Jeg har ikke noe mot at du uttaler deg selv om du ikke er så aktiv. Det jeg lurer på er hvem du ber om å lytte?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe mot at du uttaler deg selv om du ikke er så aktiv. Det jeg lurer på er hvem du ber om å lytte?

Jeg vil tro det gjelder alle oss som ikke gidder å sette oss ned og skrive utfyllende og konstruktive kommentarer. Og, ja, jeg er en av oss.

 

Har luftet og "pratet" med enkelt andre her inne..og kom vel til det att en kanskje skulle bruke tiden på foto.no? Dette er ikke ment for å klage å syte..mer frustrasjon om hvordan det er blitt..i forhold til hvordan det var.:whistle:

Og der er vel et av problemene - man prøver å være både her og på foto.no. I såfall er det nødt til å blir labert - man rekker ikke over begge steder på en skikkelig måte.

Lenke til kommentar

..Det jeg lurer på er hvem du ber om å lytte?

 

De jeg synes bør lytte er:

 

-de som savner høyere aktivitet,

-de som tror at et annet design vil gjøre susen,

-de som tror manglende karakter/terningkast er problemet,

-de som gir tilbakemelding på et av mine bilder kun fordi jeg har kommentert en av sine egne,

-de som føler seg personlig støtt av kritiske kommentarer,

-de som legger ut bilder uten egen kritisk vurdering på forhånd,

 

og sikkert flere også.....

 

Igjen er dette satt litt på spissen, men dette er jo en brannfakkel i flg overskriften.

Lenke til kommentar

..Det jeg lurer på er hvem du ber om å lytte?

 

De jeg synes bør lytte er:

 

-de som savner høyere aktivitet,

-de som tror at et annet design vil gjøre susen,

-de som tror manglende karakter/terningkast er problemet,

-de som gir tilbakemelding på et av mine bilder kun fordi jeg har kommentert en av sine egne,

-de som føler seg personlig støtt av kritiske kommentarer,

-de som legger ut bilder uten egen kritisk vurdering på forhånd,

 

og sikkert flere også.....

 

Igjen er dette satt litt på spissen, men dette er jo en brannfakkel i flg overskriften.

 

....og ditt bidrag blir?

Lenke til kommentar

....og ditt bidrag blir?

 

Å komme med slike innspill som jeg akkurat har gjort i håp om at de som tenker i samme bane også "gir lyd"

og i håp om at de som ikke er enig med meg kan ta det jeg sier til ettertanke UTEN å etterlyse mere aktivitet fra min side.

 

Men, kan se ut som om at jeg (og digit.no ?) taper, for nå er jeg snart lei av den slags bidrag også..

Lenke til kommentar

Hei alle dere der ute!

Hvorfor - og hva kommer det av at det er så utrolig liten aktivitet her inne nå om dagen - er det ingen som har tid til å legge ut bilder, kommentere/kritisere bilder, eller er det andre grunner som gjør at det ser ut som om aktiviteten har dabbet litt av etter at nye Digit har kommet sånn nogenlunde i gang.

 

Jeg har selv vært på ferie i nesten hele september, men har nå tenkt å ta opp igjen tråden her ute, men jeg håper jo også å få med meg flere av dere - dere har vel tatt en del bilder i sommer/høst som dere kunne tenke å dele med oss - det er - eller var i hvertfall ganske givende å få kritikk/kommentarer på sine bilder - og det er jo også ganske givende å gi kommentarer/kritikker til andres bilder.

 

GRUNNEN TIL DEN LILLE AKTIVITETEN ???

Jeg har tenkt og tenkt - tror kanskje en av grunnnen kan være det «lille» at man må skrive ca. 30 ord om bildet - der tror jeg nemlig det er mange som får en «sperre» og tenker at: «Nei, da gidder vi ikke».

 

Og når det gjelder kommentarene til bildene - der tror jeg kanskje at i og med at det er delt inn i kriterier så er det ikke like lett å skrive at man bare «liker bildet». (i gamle digit var det mange kommentarer med «fint bilde» - «flott» osv., det var korte, intensigende kommentarer, MEN DA VAR TROSS ALT AKTIVITETEN DER ! )

 

Min mening er da: Det er kanskje ikke alltid det nye er til det bedre.

 

Tror også kanskje man burde lage en «helt annen og litt mere fresh forside til Nye Digit - slik den er nå - så er det ingen som ser at dette er en helt Ny Digit.

 

Dette ble mange ting på en gang, men håper med dette å skape litt debatt omkring disse temaene.

 

RAK-foto :thumbup:

 

 

Hei

 

Medlemstallet stiger og aktiviteten går ned?Her må vere ein feil eit sted,som jer at folket ikke gidder å bruke sin tid her.

Eg trur /meiner at skal det vere karatergivning så må ein også gi skrifteleg vurdering av bilde ikke berre "slenge "inn ein 1-2-3 terning---ein lærer ikkje av eit 2.tall-1. tall eller 3.tall-------kanhende får ein berre dei talla kvar gang ein legger ut eit bilde og ein komentar der ein ikkje får vete noko om karateren-ein gir opp til slutt.

 

1-2-3 burde ha med skrifteleg vurdering kvifor ein gir den karater-så pass "respekt"for andre sine bilder må ein ha-dei andre 4-5-6 sier at det går rette vegen ,det blir noko anna synest eg----(Kanhende det var klappet på skuldra som ga energi til å vere her inne .)konservativ_woot.gif

 

Ja,ja no er det plass til alle her inne -dei med "klapp "på skuldra og dei som har ein del "negative/posetive" ord/meininger--

 

Framsida er "rar" no synest eg-----mest spennende er dei "tilfeldige"bildene så dei kan vere der ---men mi meining er at "mest populære"bilda må vekk---fordi alt som"lukter"konkuranse på digit er ikkje posetift for aktiviteten ,dere sjøner sikkert kva eg sikter til av erfaring-så kutt ut den ---og berre 3,stk .bilder av dei nye er nok på framsiden med link til bildegallerietkonservativ_woot.gif

 

 

Lenke til kommentar

....og ditt bidrag blir?

 

Å komme med slike innspill som jeg akkurat har gjort i håp om at de som tenker i samme bane også "gir lyd"

og i håp om at de som ikke er enig med meg kan ta det jeg sier til ettertanke UTEN å etterlyse mere aktivitet fra min side.

 

Men, kan se ut som om at jeg (og digit.no ?) taper, for nå er jeg snart lei av den slags bidrag også..

 

Jeg har påpekt akkurat det samme i flere tråder, at kritikken må være mer seriøs, spesielt på "kritikk" og at folk gidder og gi konstruktive tips i ja "tips", for meg blir det fånyttes og prøve å gi konstruktiv kritikk i retning til forbedringspotensiale av bildet nå posten oversvømmes av "fint bilde/koselig bilde" innlegg.

Enda verre blir det når enkelte bruker BK som eksternt fotoalbum og at enkelte konstant sletter sine bilder.

Endret av Nautica
  • Liker 2
Lenke til kommentar

....og ditt bidrag blir?

 

Å komme med slike innspill som jeg akkurat har gjort i håp om at de som tenker i samme bane også "gir lyd"

og i håp om at de som ikke er enig med meg kan ta det jeg sier til ettertanke UTEN å etterlyse mere aktivitet fra min side.

 

Men, kan se ut som om at jeg (og digit.no ?) taper, for nå er jeg snart lei av den slags bidrag også..

 

Jeg har påpekt akkurat det samme i flere tråder, at kritikken må være mer seriøs, spesielt på "kritikk" og at folk gidder og gi konstruktive tips i ja "tips", for meg blir det fånyttes og prøve å gi konstruktiv kritikk i retning til forbedringspotensiale av bildet nå posten oversvømmes av "fint bilde/koselig bilde" innlegg.

Enda verre blir det når enkelte bruker BK som eksternt fotoalbum og at enkelte konstant sletter sine bilder.

 

Hva er egentlig problemet med at bilder slettes?

 

Så er det en del som har den oppfatningen at man ikke behøver gi noe i det hele tatt. Likevel forlanger de å få fra andre. Slik fungerer det dessverre ikke i praksis.

Lenke til kommentar

Dette minner meg om den tiden jeg var på digit.no før jeg endte på akam forumet. Det var mye omstendeligheter, fram og tilbake, komplikasjoner og "diskusjoner".

 

Det var en lettelse å finne en gjeng som var opptatt av det de syntes var gøy og ikke så opptatt av hva andre burde gjøre og mene.

 

Min spådom er at den gamle digit.no ånden kommer til å dø gradvis og medlemmene vil oppdage at alt trenger ikke være vanskelige og slitsomt, det kan være morsomt og lærerikt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Jeg har påpekt akkurat det samme i flere tråder, at kritikken må være mer seriøs, spesielt på "kritikk" og at folk gidder og gi konstruktive tips i ja "tips", for meg blir det fånyttes og prøve å gi konstruktiv kritikk i retning til forbedringspotensiale av bildet nå posten oversvømmes av "fint bilde/koselig bilde" innlegg.

Enda verre blir det når enkelte bruker BK som eksternt fotoalbum og at enkelte konstant sletter sine bilder.

 

Hva er egentlig problemet med at bilder slettes?

 

Så er det en del som har den oppfatningen at man ikke behøver gi noe i det hele tatt. Likevel forlanger de å få fra andre. Slik fungerer det dessverre ikke i praksis.

 

Hva Insinuerer du her, din agenda ?

Lenke til kommentar

Dette minner meg om den tiden jeg var på digit.no før jeg endte på akam forumet. Det var mye omstendeligheter, fram og tilbake, komplikasjoner og "diskusjoner".

 

Det var en lettelse å finne en gjeng som var opptatt av det de syntes var gøy og ikke så opptatt av hva andre burde gjøre og mene.

 

Min spådom er at den gamle digit.no ånden kommer til å dø gradvis og medlemmene vil oppdage at alt trenger ikke være vanskelige og slitsomt, det kan være morsomt og lærerikt.

Omstendeligheter er nå hva en gjør det til selv da. Både på gamle digit kunne en, og her på nye digit kan en, utmerket godt "leve" så enkelt som bare det.

Ingen tvinger noen til noe som helst. Stort enklere og frier kan det vel ikke være? Og hva er så farlig med "diskusjoner"? Hva er det som er vanskelig og slitsomt! :hmm:

Ingen behøver å delta i diskusjoner om noe som helst. Hva er mer gøy enn å holde på med bilder slik som en kan gjøre her på digit?

 

Veldig enkelt å konsentrere seg kun om å legge inn bilder, kommentere det som en føler en vil kommentere på, kritisere eller bare se, komme med tips eller la være.... !

Heldigvis er digit noe helt annet enn "Akam" og slik vil det nok komme til å være også....! Allikevel håper jeg at flere av "akamistene" finner glede av å opptre på digit med sine bilder....., trenger jo ikke delta i komplikasjoner og "diskusjoner"! Har dog heller ikke noe problem med at andre kanskje liker "Akam" bedre heller.....:cool:

Det er bildene som er viktigst, og en kan vel fint tåle at noen har en enklere form for kommentering/tilnærming til kritikk en det en del gir utrykk for at de ønsker det skal være....! Flott, fint, vakkert, bra, skjønt, o.l. er jo positivt , er det ikke? Eller skal det nødvendigvis være slik at en skal skrive lange avhandlinger om det meste rundt et bilde? Noen liker det ene, andre liker noe annet! Noen har forutsetninger for å gi dyptgående og saklige kritkker, andre har det ikke. Noen har vanskelig for å ordlegge seg, andre har det ikke! Ingen er like!

Slik er det bare! :yes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at det er en del aktivitet på "Oktoberfest" Utfordringen, kanskje det legger beslag på det meste av oppmerksomheten fra de faste posterene?

 

Dersom jeg har forstått dette riktig så velger man seg et objektiv og skal poste et bilde pr dag. Dette må nødvendigvis ta tid. Det kan vel også føre til at kvaliteten på bildene som postes blir så som så.

Lenke til kommentar

Ser at det er en del aktivitet på "Oktoberfest" Utfordringen, kanskje det legger beslag på det meste av oppmerksomheten fra de faste posterene?

Tror ikke det er mange fra digit.no som holder på med det - det er stort sett gamle kjenninger som holder på der.

 

Dersom jeg har forstått dette riktig så velger man seg et objektiv og skal poste et bilde pr dag. Dette må nødvendigvis ta tid. Det kan vel også føre til at kvaliteten på bildene som postes blir så som så.

Det er klart at kvaliteten blir variabel når man "må" ta et bilde hver dag (det er ikke alle som er såpass aktiv). Men øvelsen handler om å bli vant å gå rundt å ta bilder med en brennvidde slik at man lærer den brennvidden godt å kjenne. Det er forøvrig ingenting i veien for å poste blinkskuddene på digit.no - eller de bildene man er mer usikker på om det virker.

Lenke til kommentar

Tidsklemma!! Akkurat nå kjenner jeg at jeg er i en skikkelig down periode med å ta bilder. Var slik i fjor også så jeg håper kanskje at det tar seg opp. Travel hverdag med jobb, fotball trening/kamp, Rugby you name it....hehe får ikke tiden til å strekke til. Er kjipt. Regner med mange andre er i samme situasjon med mye på tapetet enn bare bilder....

 

Jeg driver med prosjekt 365 - et bilde hver dag...har klart meg så langt,men nå skorter det på kvalitet og inspirasjon. Tar seg nok opp :)

Lenke til kommentar

Ser at det er en del aktivitet på "Oktoberfest" Utfordringen, kanskje det legger beslag på det meste av oppmerksomheten fra de faste posterene?

Tror ikke det er mange fra digit.no som holder på med det - det er stort sett gamle kjenninger som holder på der.

 

Dersom jeg har forstått dette riktig så velger man seg et objektiv og skal poste et bilde pr dag. Dette må nødvendigvis ta tid. Det kan vel også føre til at kvaliteten på bildene som postes blir så som så.

Det er klart at kvaliteten blir variabel når man "må" ta et bilde hver dag (det er ikke alle som er såpass aktiv). Men øvelsen handler om å bli vant å gå rundt å ta bilder med en brennvidde slik at man lærer den brennvidden godt å kjenne. Det er forøvrig ingenting i veien for å poste blinkskuddene på digit.no - eller de bildene man er mer usikker på om det virker.

 

Tror det bare er tomsi og meg som legger ut bilder på DigIT (men nå har ikke jeg lagt ut på DigIT i det siste) som deltar på Oktoberfesten - mao, jeg tror heller ikke det er årsaken.

Endret av Jan R. Halvorsen
Lenke til kommentar

Ellers så skrev jeg følgende (har redigert noe her) i en annen tråd, tror det også det kan passe under dette temaet:

 

*********************************************************************************************

Det er ikke antall bilder som legges ut som er problemet.

 

PROBLEMET ER MANGLENDE TILBAKEMELDINGER.

 

Det er alt for mange som legger ut bilder som aldri - eller meget sjelden - kommenterer andres bilder. Dette resulterer i at det blir færre og færre kommentarer, og de som tross alt kommer er gitt veldig mye av de samme brukerne.

 

Jeg relanserer herved en ide (som riktignok ikke scoret høyt på den uhøytidelige undersøkelsen til tomsi42) om at man må kommentere ett bilde for hvert man selv kan legge ut, eventuelt gir karakter til, tja, 3 (?) bilder?

 

Det er jo også mye som taler for at de som bare legger ut bilder og aldri gjør noe annet, ikke leser forumet, og følgelig heller ikke får med seg disse diskusjonene. En "tvang" om å kommentere selv vil muligens være nok til at de skjønner tegninga. Man kan sikkert lage noe opplegg på at denne kommenteringen ikke nødvendigvis må skje mellom hvert bilde (ikke alltid det passer selvsagt), men etter 5 bilder lagt ut må man kommentere 5 (eller 10?) for å legge ut mer.

 

I tillegg har jeg tidligere foreslått en kåring av "månedens/ukens" aktive bruker, dette bør være en kombinasjon av bilder lagt ut og bilder kommentert/karaktersatt.

 

*********************************************************************************************

Endret av Jan R. Halvorsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...