Gå til innhold

Rekordstart for iPhone 4S


Anbefalte innlegg

Nja. De kan jo velge en annen telefon. Man tegner ikke kontrakt med Apple om at man alltid skal kjøpe iPhone. Eller man kan la være å kjøpe ny telefon. Jeg har fortsatt en 3GS, om jeg kjøper en 4S vet jeg ikke ennå, men det er ikke noen selvfølge.

 

Geir :)

 

Jo, teknisk sett gjør du det. Skrev et innlegg for en stund tilbake som forklarer dette nærere:

 

"Beklager at jeg er så rett fram om dette, men snakker alltid fra levra. Minnekortstøtte på iPhone? Glem det. Det vil trolig aldri skje. Jeg håper selvsagt at jeg tar feil, men det vil trolig ALDRI komme en minnekortstøtte som er kompatibel mot andre telefoner enn Apple. Dette er av samme grunn man kan importere kontakter til en iPhone, men aldri eksportere de, forutenom bruk av iTunes såklart som kun er kompatibelt opp mot iPhone. (Vet at det finnes veier rundt dette, men brorparten er altfor avansert for at Ola Nordmann orker.)

 

Dette er av samme grunn at de brukte microSIM først. Dette er av samme grunn til at de nekter å hoppe over til microUSB-lading og -dataoverføring, og heller beholder sin vanlige tradisjonelle plugg. For å holde på kundene sine med en JERNHÅND. Hvor lite sannsynlig er det at du som Apple-kunde bytter til HTC eller Samsung når alle dine kontakter er "innelåst" i telefonen din, eller i et stykk programvare du trolig aldri vil få de utav? Hvor sannsynlig er det når alle dine billadere, USB-kabler, husladere og alt annet iDillDall du har kjøpt bruker Apple-pluggen og ikke microUSB?

 

Hvor sannsynelig er det når du må bytte SIMkort og styre med dette også ved kjøp av ny telefon? Til dere Apple-fanatikere: Om man bruker et microSIM-adapter opphever dette ALL FORM FOR GARANTI på alle mobiltelefoner. Grunnen er at ved innsetting av adapter i SIM-slot vil du knekke SIM-festets følere. Enten når du setter den inn eller når du tar det ut av telefonen. Om du ikke gjør dette, kan du anse deg selv som kjempeheldig.

 

Så kommer vi til punktet om Apps osv. som forøvrig gjelder alle leverandører, da du mister disse ved bytte av telefon. Nei, faen, vent. Ikke med en Android-basert enhet.

 

Ifra mitt ståsted, som mobilselger med lang erfaring, så skal det ekstremt mye til før jeg noen gang hopper på eple-toget. At de nekter støtte opp mot andre leverandører er rett og slett nok for min del. Det er et kjempelurt markedstriks for å få en enda større bit av kaka, dog går det utover kunden. Forbrukeren. Å gjøre alle situasjoner enkel for forbrukeren er en grunnleggende forutsetning for at et selskap får trofaste og fornøyde kunder. Dette er Apples aller største feil, og det er beklagelig, siden det var det de gjorde så rett til å begynne med.

 

Men, avsporing til side, at Apple lanserer kompitabilitet til andre produktrekker eller andre produsenter? Det vil aldri skje, aldri. Det er noe de har lov til å gjøre, men dette går utover kunden. På samme måte som deres 1år garanti på alle produkter gjør."

 

Jo, du signerer som skrevet over en kontrakt, du skjønner den bare ikke.

 

Skjønner heller ikke den minnekort problematikken din. Nei, jeg tror heller ikke at iPhone kommer med minnekort noen gang. Men nå er det sånn at Apple produserer produkter som passer folk flest. De er ikke ute at at de største freakene skal kjøpe sine produkter. Det er faktisk de færreste som har bruk for det. Nå kan man velge alt fra 8 til 64GB på iPhone. Om behovet ditt er større eller du må bruke minnekortet ditt til andre ting....ja da tilhører du ikke gruppen som Apple produserer produkter til. Alle her skjønner at du ikke kan fordra Apple. Og det er helt greit det. Du snakket om skylapper her. Du har også noen skylapper fordi du vil ikke se iPhone sine positive ting. Jeg skulle forøvrig gjerne brukt Samsungen....bare den hadde hatt en 4" skjerm og kjørt iOS. Min Samsung ligger stort sett i skuffen. Det som overrasker meg er at jeg ikke får solgt den. Er jo en utrolig bra telefon som er meget populær.

Endret av iPaal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo!!!! Betale penger for et SIM kort? En operatør sender deg gjerne et nytt simkort så du skal få tatt i bruk telefonen kjappest mulig.

Du bør kanskje re-vurdere hva det er du sier:

Dersom du trenger nytt SIM-kort på dagen, kan du gå til en telenorforhandler. Du får nytt kort på stedet, men noen forhandlere tar betalt for jobben.¹

Nytt SIM-kort 250,-²
Nytt SIM-kort belastes med kr. 129,-. Dette i tråd med vår prisliste.³

Og dette med adapter har jeg aldri hørt at er et problem. Jeg har brukt det mange ganger uten og merket noe. Rart om jeg er kjempe heldig så mange ganger på rad. Og igjen...de fleste simkort som leveres ut i dag er Dual Sim. Man kan altså knekke ut microSim av en vanlig simkort. Talkmore, Onecall bruker i alle fall det. Uansett hvordan du ser på dette klarer ikke jeg å skjønne problemet. Hvor ofte skal man bytte simkort liksom?

Hvorfor sier du dette til meg? Jeg har ikke sagt noe some helst om adapter.

Og den kontaktlista problemet du snakker om er bare tull. Dine meninger der forteller at du faktisk ikke er så god kjennskap til iPhone at du kan mene noe. Det er minst like enkelt å hente kontaktlista fra en iPhone som en Android telefon og flytte det over til et annet OS.

Igjen: Hvorfor sier du dette til meg? Jeg har ikke sagt et ord om kontaktlister. Forøvrig så har du allerede tapt når argumentene dine er så svake at du må ty til personangrep fra første stund.

og dette med Apps.....som tidligere nevnt her.....du låser deg jo like mye til Android som iPhone brukere låser seg til iOS. Så hva er greia di?

Nei. Du tar feil. Se min forrige post.

Jeg synes det er helt greit at du har dine meninger om iPhone, men du bør komme med info som er fakta og ikke ting du ikke har greie på.

Som sagt, du har allede tapt, men du bør kanskje re-vurdere hvordan du uttaler deg og slutte med personangrepene. Legg merke til tittelen under avataren min. Fortsetter du med personangrep på mobilforumet, eller andre steder på forumet for den saks skyld så kommer du til å få en lite hyggelig reaksjon fra en moderator.

Lenke til kommentar

"... this is the smallest amount of power I've ever seen go to someones head"

 

Sidenote: Måtte faktisk scrolle til toppen av sia for påminnelse om hva som var tema for tråden. Raging fra mange hold gjorde kaffepausen betraktelig mer underholdende. Det er bare telefoner, folkens :whistle:

 

Gratulerer til Apple for en enorm mengde solgte telefoner. Så gjenstår det å se om produktet lever opp til forventningene. "Produktet" er vel i all hovedsak SIRI? Krysser fingre (for Apple sin del) for at SIRI ikke tar over gapestokken fra Autocorrect :p

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Gratulerer til Apple for en enorm mengde solgte telefoner. Så gjenstår det å se om produktet lever opp til forventningene. "Produktet" er vel i all hovedsak SIRI? Krysser fingre (for Apple sin del) for at SIRI ikke tar over gapestokken fra Autocorrect :p

Vel...produktet er også ca dobbelt så kraftig CPU, opptil 7 ganger raskere GPU, et fantastisk mye bedre mobilkamera, iCloud, og mye mer.

Men ser virkelig fram til å "bli kjent med" Siri. Etter det jeg har lest av uavhengige artikler fra folk som har testet Siri i praktisk bruk så byr Siri på funksjoner som er lysår foran primitive "konkurrenter" som Voice Actions for Android. Googles simple frasegjenkjenning av ca 10 enkle, forhåndsdefinerte kommandoer holder definitivt ikke mot Siri sin AI... ;)

http://www.slashgear.com/iphone-4s-review-11187049/

Lenke til kommentar

Gratulerer til Apple for en enorm mengde solgte telefoner. Så gjenstår det å se om produktet lever opp til forventningene. "Produktet" er vel i all hovedsak SIRI? Krysser fingre (for Apple sin del) for at SIRI ikke tar over gapestokken fra Autocorrect :p

Vel...produktet er også ca dobbelt så kraftig CPU, opptil 7 ganger raskere GPU, et fantastisk mye bedre mobilkamera, iCloud, og mye mer.

Men ser virkelig fram til å "bli kjent med" Siri. Etter det jeg har lest av uavhengige artikler fra folk som har testet Siri i praktisk bruk så byr Siri på funksjoner som er lysår foran primitive "konkurrenter" som Voice Actions for Android. Googles simple frasegjenkjenning av ca 10 enkle, forhåndsdefinerte kommandoer holder definitivt ikke mot Siri sin AI... ;)

http://www.slashgear.com/iphone-4s-review-11187049/

 

Du kan få talegjenkjenning i android til å gjøre ganske mye mer enn å reagere på 10 forhåndsdefinerte kommandoer, om det er det du ønsker. Problemet med slikt per i dag er 1. Talegjenkjenningen er for dårlig 2. Intelligent søk er ikke så veldig nyttig før det er veldig avansert, eller veldig primitivt. For å si det på en annen måte 1. Send textmelding til mottaker, ok nyttig 2. Blir det bedre vær senere i dag, relativt unyttig (man trenger bare å kaste ett blikk på ting for å bedømme det selv) 3. Jeg hørte en sang i dag med textlinjen "I'd love too", på TV, hvilken sang kan det ha vært? (nyttig, fordi man ikke klarer å søke det opp selv, men sannsynligvis utenfor hva man får til i dag).

 

Det som derimot er fint er at apple har en tendens til å sette ting på kartet (selv om akkurat tekstgjenkjenning og frasetolkning er noe som er populært fra før), slik at det fører til mer utvikling innen det området.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vel...produktet er også ca dobbelt så kraftig CPU, opptil 7 ganger raskere GPU, et fantastisk mye bedre mobilkamera, iCloud, og mye mer.

Men ser virkelig fram til å "bli kjent med" Siri. Etter det jeg har lest av uavhengige artikler fra folk som har testet Siri i praktisk bruk så byr Siri på funksjoner som er lysår foran primitive "konkurrenter" som Voice Actions for Android. Googles simple frasegjenkjenning av ca 10 enkle, forhåndsdefinerte kommandoer holder definitivt ikke mot Siri sin AI... ;)

http://www.slashgear.com/iphone-4s-review-11187049/

 

Med mindre de liker 3d-spill med touchstyring på en 3,5" skjerm, eller har behov for mer CPU-kraft til bruk av SIRI, hva tjener Ola og Kari på dobbelt så kraftig CPU og 7 ganger kraftigere GPU?

 

Det er vel poenget mitt... at for "folk flest" er den ekstra maskinkrafta noe som tillater bruk av SIRI, og (nesten) det eneste som skiller 4 fra 4s. Så jeg tør fortsatt påstå at SIRI er produktet i større grad enn ny og kraftigere tallknusing.

 

Kamera er grei nok. Dog, får man ikke iCloud på vanlig 4, eller er den utelukkende på 4s?

 

Edit: Dette er utelukkende flisespikking fra min side. Selv om jeg ser det fra Ola og Karis perspektiv, forstår jeg godt at mange techhoder (inkl meg) alltid vil ha bedre specs om mulig. Det gir meg dog et aldri så lite smil om munnen når folk uten noe-som-helst bruksområde (sikter ikke til deg, Newton) går rundt og ramser opp hvor mange gigaherz ram de har og hvor mange terrabyte CPU de har osv.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

@Dummst: Nå er det faktisk mange som liker å spille rimelig avanserte 3D-spill på iPhone, tro det eller ei. Ikke akkurat det jeg fordriver tiden med, men likevel er mange opptatt av dette.

 

Mer kraft i CPU/GPU har nytteverdi for de aller fleste ved at alt flyter rasker og bedre. Selv om det ikke nødvendigvis er så voldsomt sprang fra iPhone 4 når det gjelder generell UI-respons, så vil f.eks komplekse nettsider føles merkbart rasker å navigere i - men 4'ern er jo rimelig kjapp i brukergrensesnittet fra før.

Den mest synlige og åpenbare nytten for Hvermannsen ligger i kamerafunksjonene, både hurtighet, kvalitet og muligheter er betydelig forbedret både for stillbilder og video. Et responsivt kamera som nærmer seg kompaktkamerakvalitet, og som er mye raskere klar til action enn det konkurrerende telefoner klarer, er et stort pluss i min bok.

At 4S klarer videoavspilling og redigering av HD-materiale mye bedre vil også være kjekt for noen.

 

Du har rett, iCloud får man også på eksisterende telefoner som støtter iOS 5 - så det i seg selv er ikke noe argument for å oppgradere fra iPhone 3GS eller 4. Men produktet som helhet for nye brukere omfatter jo hele pakken, også det eksisterende brukere får nyte godt av gjennom gratis OS- og softwareoppgraderinger.

 

Kanskje like greit at Apple ikke oppgir gigahertz eller megabytes for sine telefoner, det blir mye rot når folk begynner å slenge rundt seg med begrep de ikke behersker i ørska, ja... :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...