Gå til innhold

Anmeldelse: Rage (Mac, PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha..Rage mode on!

 

Fikk byttet spillet i dag, med gyldig cd key! Kom hjem og skulle installere, så manglet det seff en DVD i coveret :!: Men NÅ er det snart installert.

 

EDIT: Dette såg jo helt ræv ut. Har i tillegg en flimrende stripe tvers over skjermen....flotte greier.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hørte noe om at idTech 5 med sin texture streaming var utrolig ineffektivt på PC fra tech talks med Carmack. Enkle pixel-operasjoner på konsoll som har direkte tilgang til VRAM kunne være opp til 10000 ganger treigere på PC med Direct3D, så kan ligge noe der. Kan hende ATi og nVidia gjør noe med dette nå, siden for enkelte ting er Direct3D og OpenGL utrolig ineffektive.

Hmm, gjerne finn et sitat om du kan, så er det lettere å se om det er synsing. Nå bruker ikke Rage på PC Direct3D i det hele tatt.

 

Kom tilfeldigvis over intervjuet :D

http://www.pcper.com/reviews/Editorial/John-Carmack-Interview-GPU-Race-Intel-Graphics-Ray-Tracing-Voxels-and-more

 

The topic of the GPU hardware race came up early in our talk and the response Carmack gave us was pretty interesting. Stating “I don’t worry about the GPU hardware at all, I worry about the drivers” seemed to be a reiterated point. This became very apparent to id Software while developing RAGE where even though the PC had truly an order of magnitude more horsepower than the consoles, it struggled to keep up with the “minimum latency”, get feedback here, update data there, etc and do it all to maintain a 60 Hertz frame rate. DirectX 11 and multi-threaded drivers might have helped things but he still claims that they are far from the solution he envisions: direct surfacing of the memory system. The process of updating a textures on the PC is on the order of “tens of thousands of times slower” than on the Xbox 360 and PS3. AMD did implement a “multi-texture” update specifically for id Tech 5 which should help, but from the interview you can tell that Carmack really does want more done on this topic.

Lenke til kommentar

Haha..Rage mode on!

 

Fikk byttet spillet i dag, med gyldig cd key! Kom hjem og skulle installere, så manglet det seff en DVD i coveret :!: Men NÅ er det snart installert.

 

EDIT: Dette såg jo helt ræv ut. Har i tillegg en flimrende stripe tvers over skjermen....flotte greier.

 

Force V-sync fra Nvidia kontrollpanelet å se om flimrende stripen forsvinner ;)

Lenke til kommentar

akseptabel artikkel fra gamer.no dette, dog jeg skulle ønske dere kunne kritisere spillet litt mer i dybden for PC.

Som mange poster tidligere her så er det stor kritikk mot PC versjonen av dette spillet som uten tvil er fortjent. Selve spillet har et eget adjustment program som skal vurdere din PC og justere spillets grafikk etter dette. Dette programmet var ikke optimalt på noen som helt måte. i mitt tilfelle trodden den jeg satt på en xbox360 :thumbdown:

 

Spillet er alt annet enn revolusjonerende når det kommer til grafikk på PC. Selv om du pomper til 16x16 texturesize så vil det fortsatt være mange textures på små objekter som ser ut som doom 1. Spillet har heller ikke støtte for Crossfire/SLI så hardcore pc-fans må nøye seg bruke kun ett skjermkort. Hvorfor i allverden må vi lage vår egen config fil for at vi i det heletatt skal kunne si dette ser bedre ut en xbox360? Som en tidligere nevner her at han blir bilsyk av kjøringen, det har nok også noe med FOV adjustment. FOV skal justeres etter dine øyne og oppløsningen på skjermen.

Enten så slepp spillet optimalisert for PC med den grafikk forskjellen det fortjener i forhold til konsoll, hvis ikke så ikke slepp det til PC platformen i det heletatt.

 

Dette spillet er absolutt ikke verdt 49.99Euro ID, the damage is done you cant fix this now.

 

/rant off

Lenke til kommentar

akseptabel artikkel fra gamer.no dette, dog jeg skulle ønske dere kunne kritisere spillet litt mer i dybden for PC.

Som mange poster tidligere her så er det stor kritikk mot PC versjonen av dette spillet som uten tvil er fortjent. Selve spillet har et eget adjustment program som skal vurdere din PC og justere spillets grafikk etter dette. Dette programmet var ikke optimalt på noen som helt måte. i mitt tilfelle trodden den jeg satt på en xbox360 :thumbdown:

 

/rant off

 

Takk for tilbakemelding!

 

Som oftest er det opp til utvikler/utgiver/distributør akkurat hvilken utgave av spillet vi får, og denne gangen ble det X360. Omfanget til problemene med PC-utgaven var heller ikke kjent da jeg spilte gjennom spillet, og jeg hadde nok ikke gjort noe mer ut av det enn en notis i anmeldelsen hadde jeg visst om det. Håper istedet nyhetsdekningen vi har hatt om saken har hjulpet på!

 

Simen

Lenke til kommentar

fasinerende at dere klager over at det ikke er mer likt andre spill, for jeg vil påstå at klagene kommer når spilla er for like hverandre også.... :roll:

 

jeg synes rage er et bra spill, og til dere som sletter det etter å bare ha prøvd i noen få minutter: spillet er litt kjedelig i starten, men det tar seg opp når du har fått bilen og kommet deg til by nr 2 ;)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Nettopp ferdig med spillet nå, og jeg må si meg enig med anmeldelsen, spesielt biten med historiens slutt. Den kommer brått og er i tillegg et rimelig stort antiklimaks.

 

Rage har en herlig ragdollfysikk, deilige våpen og skikkelig bra lyddesign. Tror faktisk ikke jeg hørte samme stemmen eller så to like folk noen gang, og grafikken er jo bare nydelig. Spiller på PC, opplevde aldri problemer med å kjøre spillet.

 

Et godt spill, men jeg kommer vel neppe til å fyre det opp igjen med det første.

Lenke til kommentar

Jeg er vel omtrent halvveis nå (Må jo spille litt Minecraft innimellom også kom jo Heroes 6 ut ... så mange spill ....) og synes Rage har fått mye ufortjent pepper. Det er underholdende og bra laget. Er litt enig i at enkelte teksturer er litt grove på kloss hold, men totalt sett er scenene ganske så vakre og spillet flyter veldig fint.

 

Jeg hadde forventet en shooter multiplayer. Håper dette kommer som DLC eller en patch.

 

Skjønner jo at det er kjipt for de som har hatt tekniske problemer, men det er jo blitt ganske vanlig i spillverdenen at nye spill ikke funker ut av boksen dessverre.

 

Forbrukermassen godtar vel egentlig de facto å betale for å betateste spill. Kanskje dette er noe forbrukerorganisasjoner bør se litt nærmere på?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...