Gå til innhold

Kommentar: – Uten Steve Jobs er verden litt fattigere


Anbefalte innlegg

Selvfølgelig syns med Steve sin bortgang,

 

men så LATTERLIG rip-off det artikkel bilde var fra Steve Job sin RIP side på apple.com! Gå inn på forsiden til hardware.no så ser du to bilder med hvit bakgrunn, en persons ansikt i svart hvitt plassert til høyre i rammen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

R.I.P Steve Jobs.

 

Nå får fanboys flame meg på PM om dere gidd.

Utsagnet "Teknologibransjen tar i dag farvel med sitt største ikon." blir bare feil. Han er en stor leder som vet hvordan han skal drive et selskap, men han har i seg selv veldig lite med teknologi å gjøre etter min mening. Alle kan si "jeg har lyst å lage en mobil med touchskjerm." og la noen andre løse hele problemet rundt det.

 

Hadde det ikke vært for apple, hadde mobil og pcmarkedet KUN bestått av dusinvarer av abc plast laget med tanke på kortsiktig profitt, og med nye modeller annenhver uke. Nå har i det minste noen vett til å kopiere dem.

 

Det er sant. Hadde det ikke for APPLE så hadde mye stått stille. Men Apple? Det er jo alle utviklerne, alle ansatte, alle de som sliter ræva ta seg for å lage noe. Steve jobs er en av dem, men DET gjør ikke han til et teknologisk ikon. APPLE er ikonet.

 

Les det jeg skrev igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott artikkel.

 

Man kan si mye om denne mannen, men at teknologibransjen tar farvel med sitt største ikon tror jeg ikke er en overdrivelse.

 

Han var visjonæren som presset utrolig dyktige ingenører, designere og programere til det ytterste for å forsøke sette nye standarder. Uansett om man (som jeg) sitter på en PC med windows, eller på en mac, er det umulig å se på det han har skapt og helt objektivt mene det ikke var bra.

Kan være uenig i mye av det han og apple har gjort. Men fy søren de har vært kompromissløse og innovative!

 

Jobs ville skape et "ding in the universe", mye tyder på at han har klart det.

 

..Noen kommentarer er ikke verdt og henvende seg til, men klarer ikke. Dette er en side om teknologi, av teknologi. Det er lov ikke å kommentere da det bare er oppkast det som kommer ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

RIP

 

Det blir jo spennende og se hvor Apple tar veien etter dette.

 

Selv om jeg ikke liker produktene selskapet skapte under Jobs så hadde han utvilsomt fokus på skaperånd fremfor pengeflytting. Det vil være trist dersom Apple ikke fortsetter med dette i fremtiden.

Lenke til kommentar

Det er sant. Hadde det ikke for APPLE så hadde mye stått stille. Men Apple? Det er jo alle utviklerne, alle ansatte, alle de som sliter ræva ta seg for å lage noe. Steve jobs er en av dem, men DET gjør ikke han til et teknologisk ikon. APPLE er ikonet.

Nei, det er ikke så enkelt. Det er soldatene som kjemper krigen, men generalene som vinner og taper den. Uten Jobs var Apple millimeter fra konkurs. Med Jobs tilbake ble de verdens mest suksessfulle firma.

 

De ansatte som laget teknologien hadde ikke laget den uten visjonen. Det er ikke mindre dyktige folk som jobbner for andre produsenter, de har bare mindre visjonære ledere.

 

Det er det som gjør Jobs til et ikon.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar
De ansatte som laget teknologien hadde ikke laget den uten visjonen.

 

Teknologien eksisterte uavhengig av Apple. Apple er bare et brand.

 

Jobs var ingen innovator eller oppfinner. Han var en entrepenør, en grunder, en businessmann, og metodene hans var tvilsomme.

 

Jeg vil gå så langt som å kalle ham en svindler i verdensklasse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg vil gå så langt som å si at du tar feil.

 

Jeg husker da Telenor sa at ISDN ville være tilstrekkelig for folk i minst de neste ti årene. Jeg husker da platebransjen sa at musikk over internett var en dødfødt idé. Jeg husker til og med ledelsen i Xerox som ikke ante hva de skulle gjøre med det grafiske brukergrensesnittet.

 

Akkurat som jeg husker den gangen bilbransjen sa at batteridrevne biler var noe man ga sine barn i julepresang, ikke noe som ville kunne brukes på veiene. Og at norske politikere diskuterte om det var noen vits i farge-TV.

 

Teknologien er ikke noe verd uten visjonen. Jobs var ikke alene om dem, men uten ham og hans like hadde teknologien ligget trygt og godt i laboratoriene.

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Teknologien er ikke noe verd uten visjonen. Jobs var ikke alene om dem, men uten ham og hans like hadde teknologien ligget trygt og godt i laboratoriene.

 

Selskaper eksisterer for å tjene penger. Ikke for å komme opp med teknologi som blir liggende og råtne. Alle komponentene Apple bruker i sine produkter er "off the shelf".

 

Apple har ikke produsert en teknologisk komponent siden prosessorene de gav opp til fordel for x86. Det eneste Apple selv har laget er OSX & iOS. Apple har heller ikke kommet med et eneste revolusjonært produkt som ikke allerede eksisterte.

 

Det er dette jeg mener er så fantastisk: At Jobs faktisk har klart å overbevise verden om at Apple er en teknologileder, når alt de gjør er å selge andre firmaers produkter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er dette jeg mener er så fantastisk: At Jobs faktisk har klart å overbevise verden om at Apple er en teknologileder, når alt de gjør er å selge andre firmaers produkter.

Det kan jo være at Apple er katalysatoren, og årsaken til at disse produktene eksisterer i første omgang. Noen må ha ideen, og det er ikke alltid den samme som gjør arbeidet.

 

Geir :)

 

[Må ikke glemme at Microsoft har en god del av æren for at eplet ikke er konkurs å da ;)

En avtale som ikke hadde kommet istand uten Jobs.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er sant. Hadde det ikke for APPLE så hadde mye stått stille. Men Apple? Det er jo alle utviklerne, alle ansatte, alle de som sliter ræva ta seg for å lage noe. Steve jobs er en av dem, men DET gjør ikke han til et teknologisk ikon. APPLE er ikonet.

 

Les det jeg skrev igjen.

 

Så du mener oppriktig at apple hadde gjort det like bra med en femten-på-dusinet Ballmer ved roret?

 

Og ja, det virker akkurat like tilbakestående andre gang jeg leser innlegget ditt.

 

Det er dette jeg mener er så fantastisk: At Jobs faktisk har klart å overbevise verden om at Apple er en teknologileder, når alt de gjør er å selge andre firmaers produkter.

 

Du mener at Mercedes suger fordi de ikke produserer plasten til vindusviskerne sine selv, med andre ord. Det var tidlig på kvelden å dra den der.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ser at en del mødre har gjort en dårlig jobb med tanke på noen kommentarer her inne.

 

Det er vel snarere samfunnet som har gjort en dårlig jobb i å utdanne folk når egosentriske og narsissistiske svindlere hylles som genier og vi har klovner som invokerer tanken om at bare døde mennesker har krav på respekt, og at det er kvinners jobb og evne å oppdra barn til ukritisk å godta sosialt etablerte falsum :tease:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...