Gå til innhold

Kommentar: – Uten Steve Jobs er verden litt fattigere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vår teknologihverdag blir nok litt kjedeligere i årene fremover. Jeg klarer ikke å se for meg noen som har så tydelige visjoner, og er så kompromissløs som Steve Jobs. Han fikk hele selskapet til å flytte fjell, når han først hadde bestemt seg for noe.

 

Han var virkelig vår tids Edison, og en epoke er nå over. Det er trist, med tanke på at han lett kunne ha levd i 30 år til.

 

 

Steve, hope i'll see you in iCloud!

Lenke til kommentar

Meget godt skrevet, Øystein.

 

Måtte mannen hvile i fred, det er ikke til å skjule at han var et geni utenom det vanlige. En leder med så godt som ingen svakheter, helt til kreften tok han. Savnet av Jobs i IT bransjen vil bli merket og det vil bli stort. Håper bare Apple klarer å holde stø kurs videre uten denne mannen som har betydd så mye for vår hverdag.

 

Takk for alt, Steve.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke nok om ham til å vite hvorvidt han var et geni. Jeg ser jo produktene de har på mobilfronten. Det tøffe med den første iphonen var jo at det mainstreama touchtelefoner og dyttet folk mot å starte produsere touchtelefoner. Dette er vi alle takknemlige for, dersom det var hans fortjeneste.

 

Jeg vet ikke hvorvidt han var drifkraften bak det sømløse designet på N9, men det er godt mulig!

 

Synd Apple ikke kom like langt som N9 mens han levde, though. Det hadde nok bragt en tåre til hans øyekrok :) .

 

 

Hvorvidt det var et stort tap med hans bortgang vet jeg ikke. Han var vel tilbaketrukket uansett, no?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Vår teknologihverdag blir nok litt kjedeligere i årene fremover. Jeg klarer ikke å se for meg noen som har så tydelige visjoner, og er så kompromissløs som Steve Jobs. Han fikk hele selskapet til å flytte fjell, når han først hadde bestemt seg for noe.

 

Han var virkelig vår tids Edison, og en epoke er nå over. Det er trist, med tanke på at han lett kunne ha levd i 30 år til.

 

 

Steve, hope i'll see you in iCloud!

 

Vi får se, Jobs er åpenbart en visjonær mann, og det er alltid en tragedie for de nærmeste når noen dør av kreft, samtidig tror jeg kanskje vi får en mer spennde teknologihverdag om Apple får en mindre dominerende rolle.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I don't give a shit....

 

 

har heldigvis ingen apple produkter.

Voks opp forbanna unger, en mann har gått bort gjennom en forferderlig sykdom, og for noen betyr han mye, for de fleste betyr han tydeligvis mer enn for dere.

 

Men vis litt respekt, for er det noen i IT-bransjen, uansett oppførsel, som fortjener en skikkelig kondolanse, så er det Steve Jobs!

 

Hvil i fred, Steve!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

R.I.P Steve Jobs.

 

Nå får fanboys flame meg på PM om dere gidd.

Utsagnet "Teknologibransjen tar i dag farvel med sitt største ikon." blir bare feil. Han er en stor leder som vet hvordan han skal drive et selskap, men han har i seg selv veldig lite med teknologi å gjøre etter min mening. Alle kan si "jeg har lyst å lage en mobil med touchskjerm." og la noen andre løse hele problemet rundt det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

R.I.P Steve Jobs.

 

Nå får fanboys flame meg på PM om dere gidd.

Utsagnet "Teknologibransjen tar i dag farvel med sitt største ikon." blir bare feil. Han er en stor leder som vet hvordan han skal drive et selskap, men han har i seg selv veldig lite med teknologi å gjøre etter min mening. Alle kan si "jeg har lyst å lage en mobil med touchskjerm." og la noen andre løse hele problemet rundt det.

 

Uansett om det du sier om hans innvirkning er riktig, så er han åpenbart ihvertt ett av de to største ikonene i teknologibransjen (bill gates var jo veldig kjent). Han er jo en kjent mann som mange visste hvem var.

 

AtW

Lenke til kommentar

R.I.P Steve Jobs.

 

Nå får fanboys flame meg på PM om dere gidd.

Utsagnet "Teknologibransjen tar i dag farvel med sitt største ikon." blir bare feil. Han er en stor leder som vet hvordan han skal drive et selskap, men han har i seg selv veldig lite med teknologi å gjøre etter min mening. Alle kan si "jeg har lyst å lage en mobil med touchskjerm." og la noen andre løse hele problemet rundt det.

 

Hadde det ikke vært for apple, hadde mobil og pcmarkedet KUN bestått av dusinvarer av abc plast laget med tanke på kortsiktig profitt, og med nye modeller annenhver uke. Nå har i det minste noen vett til å kopiere dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...