Gå til innhold

Anbefalinger til denne handlelista


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vurderer å kjøpe meg en ny stasjonær spill pc siden jeg er lei av å spille på laptop.

 

Har satt sammen denne lista hos Komplett. I utgangspunktet så ville jeg holde meg under 10k men kom så vidt over. Er det endringer noen her kan anbefale slik at jeg kommer meg under 10k uten at det går alt for mye utover ytelse og kvalitet?

 

Målet med pc'n er at den skal være kurant til spilling og holde en stund før jeg må begynne å oppgradere. Litt av problemet med å holde meg under 10k er nok at jeg trenger alt bortsett fra mus :)

 

Edit: Kabinettet er ikke aktuelt å bytte ut. Digger det kabinettet der :)

Endret av Zerpent
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkort bytter du med 560 Ti TF2, dette vil kutte 500 kr og kutter vekk kanskje 5% av ytelsen.

 

Skjerm kan du bytte med G2420HD. 200 kr spart, bildekvalitetsmessig er det vanskelig å si om denne er bedre eller dårligere.

 

Minne kan du bytte i Kingston HyperX 1600MHz CL9. Null forskjell i ytelse og 200 kr i pris.

 

Hovedkort kan du bytte til Z68X-UD3H, 200 kr spart og ingen forskjell i bruk.

Lenke til kommentar

Dette så veldig fornuftig ut. Er litt rusten på hardware fronten så godt å få tips :)

 

Var ikke klar over at 560 Ti var så nærme 6950 i ytelse.

 

Den BenQ skjermen så jeg på. Grunnen til at jeg la til Samsung'en i lista er at jeg har gode erfaringer med dem fra før og aldri hatt en BenQ skjerm.

 

Takker og bukker for tips arni. Dette fikk meg under 10k :)

Lenke til kommentar

Angående trådløst nettverk via usb. Er det noe å vurdere egentlig? Er veldig skeptisk til det men har aldri prøvd. Kommer til å prøve å få til kabling i huset men det kan bli problem med tanke på plassering av modem og router.

 

En ting jeg kom til å tenke på når det gjelder skjermkortet. Hvor mye vil 2GB minne ha å si for fremover kompabilitet i forhold til 1GB? Kanskje litt vanskelig å spekulere men...

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg homeplug til å få nettverk over kabel, det er nok det som legger inn minst delay annet enn dedikert kabel. Det er mange som bruker en ekstra trådløs ruter og så kobler den til PC med kabel.

 

Det finnes mange spill i dag som kan bruke over 1GB VRAM, disse spillene kjører stort sett greit på 1GB-kort, men jeg har absolutt støtt på tilfeller der man får hakking grunnet lite VRAM (det var med ekstreme mengder AA). Om du ikke skal bytte skjermkortet på to-tre år kan du gå for et med 2GB, ellers er det like greit å kjøre på med 1GB

Lenke til kommentar

Har et dyrt skjermkort noen innvirkning om man ikke spiller. Ser en forskjell til vanlig bildebehandling osv?

Hva er forskjellen på en slikt 560 og et billigere?

Hovedforskjellen på et 560 Ti og et 6850 er ren ytelse, og CUDA siden det er Nvidia-kort. CUDA er dog rimelig ubrukelig til annet enn CAD. HD 6850 kan kjøre fire skjermer mens 560 Ti kan drive bare to, men jeg vet ikke hvor interessant det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...