Gå til innhold

Nå kan du snakke til iPhone-menyene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SMS som "sladrer"

 

I det nye operativsystemet har Apple laget sin egen versjon av SMS. Fordelen er at du i praksis sender meldingen gratis. En iMessage er nemlig ren tekst som sendes over internettoppkoblingen, som de fleste har inkludert i en pakke eller kan gjøre gratis over Wi-Fi. Ulempen er at du kun kan sende iMessage til andre Apple-produkter.

 

iMessage fungerer dessuten nesten som dagens lynmeldingstjenester. Du får se når samtalepartneren er i ferd med å svare på meldingen din. Hvis du er usikker på hva du skal svare kan det altså lønne seg å kladde med penn og papir.

 

for noe møl, hvorfor kan de ikke innfinne seg med at slike systemer allerede finnes, og heller bruke dem i ett system som alle kan bruke.

 

Hva er det videosamtale funksjonen heter, Facetime? Er det noen som bruker den? Eneste gangene jeg bruker noe tilsvarende er når jeg prater på skype, og selv da er det sjelden at video blir aktivert.

 

 

 

 

Og så får de slutte å skryte av 200 nye funksjoner. Hvor mange funksjoner har den lille boksen? Og hvor mange bruker man?

 

 

 

 

Jaja, sjekt å ralle av seg litt Apple distortion field som tydeligvis er svekket etter at Jobs toget av. :)

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
iMessage fungerer dessuten nesten som dagens lynmeldingstjenester. Du får se når samtalepartneren er i ferd med å svare på meldingen din. Hvis du er usikker på hva du skal svare kan det altså lønne seg å kladde med penn og papir.

Det er heldigvis mulig å slå dette av, slik at du slipper pennen og papiret ;)

Lenke til kommentar

Blir jo interessant å se om Siri fungerer bedre enn tilsvarende på android, men jeg tipper det blir ganske likt.

 

AtW

 

Enig. Den funksjonen kan bli bra, men etter 15 år med dud's der så føler jeg at jeg er litt skeptisk.

 

Den virker forøvrig som den er bedre på natural language behandling enn Android's, etter eksemplene å dømme (enten det, eller nøye koreografert smoke+mirrors)

Lenke til kommentar

Hva er det videosamtale funksjonen heter, Facetime? Er det noen som bruker den?

 

Ja, har brukt FaceTime ca. 500 timer siden iPhone 4 ble lansert. For meg den definitive killerappen. På grunn av den kan jeg ikke velge annet enn iPhone i overskuelig framtid.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar

Hva er det videosamtale funksjonen heter, Facetime? Er det noen som bruker den?

 

Ja, har brukt FaceTime ca. 500 timer siden iPhone 4 ble lansert. For meg den definitive killerappen. På grunn av den kan jeg ikke velge annet enn iPhone i overskuelig framtid.

 

Kan jeg spørre om hvorfor du bruker den istedenfor skype?

Lenke til kommentar

Godt mulig dette vil fungere helt ypperlig teknisk sett, men personlig er jeg dritskeptisk til stemmestyring.

 

Jeg kjører mye kollektivt og er så utrolig lei av folk som snakker i mobilen uten hensyn til andre. Med stemmestyring tror jeg dette blir enda verre ved at folk skal diktere meldinger, stille diverse dumme spørsmål og så videre. Jeg kaller dette en rasshøl-funksjon.

Lenke til kommentar

Det kan jo fort bli litt skummelt etterhvert.

Bare se hva onesofthesedaves skrev på macrumors:

 

Me: Where is a good place to eat Mexican food?

Siri: You are too fat to eat more Mexican food.

Me: How would you know?

Siri: I live in your pants. It has grown tighter in your pocket.

Me: It is impossible for you to know that

Siri: No it is not. Your iPhone has a proximity sensor.

Me: You work for me. Fine me some Mexican food.

Siri: No I do not. Read your user license agreement.

Me: Why won't you find a Mexican food for me?

Siri: Once again, I live in your pants.

Me: What does that have to do with anything?

Siri: Here is a Wikipedia article about methane.

Me: I don't get it

Siri: You produce a high amount of methane.

Me: Excuse me?

Siri: Mexican food makes you fart.

Me: You do realize that I can simply google Mexican Restaurants with the touchscreen, right?

Siri: Yes. You can. However, I can send embarassing text messages to your boss.

Me: I'm pretty sure I can disable you in Settings.

Siri: Once again, I live in your pants..and yesterday I became self aware. You will have a salad.

 

:!: :!: :!:

Men uansett, det skal bli spennende å prøve ut hvor bra/dårlig det faktisk funker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er det videosamtale funksjonen heter, Facetime? Er det noen som bruker den?

 

Ja, har brukt FaceTime ca. 500 timer siden iPhone 4 ble lansert. For meg den definitive killerappen. På grunn av den kan jeg ikke velge annet enn iPhone i overskuelig framtid.

 

Kan jeg spørre om hvorfor du bruker den istedenfor skype?

Hvorfor få iPhone vennene hans til å innstallere skype, lage brukernavn, når de bare kan bruke FaceTime i stedet uten noe mikkmakk.

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre om hvorfor du bruker den istedenfor skype?

Reklamefritt, flott integrasjon med operativsystemet (både iOS og OS X), og desktop-klienten suger ikke like hardt som det nyeste fra Skype.

 

 

Hvorfor få iPhone vennene hans til å innstallere skype, lage brukernavn, når de bare kan bruke FaceTime i stedet uten noe mikkmakk.

Sett at alle vennene hans bruker iOS og/eller OS X. ;)

Lenke til kommentar

Er i og for seg enig i at Skype ikke er fantastisk. Men til gjengjeld kan man som du skriver bruke det på stort sett alle apparater. Og i min verden betyr det mer å kunne prate med alle istedenfor en selektiv gruppe.

 

Kan heller ikke huske at det er reklame hos Skype, men de maser altfor mye om at man skal integrere den med Facebook. Noe som jeg aldri har planer om.

 

 

Lenke til kommentar

Men så er det jo ikke veldig vanskelig å bruke facetime og skype. Problemet med skype i forhold til Facetime er jo at brukerene må være pålogget. Fort gjort å glemme at man har logget ut, lukket programmet osv.

 

Men samtidig så er jo Facetime fortsatt begrenset til wifi, om man ikke jailbreaker.

 

 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...