Gå til innhold

Fire godbiter på nettet (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg likte det lille jeg rakk spille av Cthulhu saves the world før Steam ødela hele greia som vanlig. Synd det ikke kan lastes ned andre steder, en... nei, vent, det kan det jo. Bare synd Steam er så kontrollfreak at det nekter å godta å ikke få full kontroll over det selv om spillet ikke har noe som helst med steam å gjøre og jeg ikke lastet det ned derfra engang, så jeg får ikke spilt det. Steam har så godt som ødelagt PC-spilling for meg.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Cthulhu er dødsmorsomt, og har samtidig skikkelige JRPG-mekanikker i bunn. Det andre RPG'et i den pakken, Breath of Death VII er også veldig morsomt, det er så tørr humor at man ler hele tiden av det karakteren din sier og observerer.

 

'Tulu er veldig bitter for å bli tvunget til å være helt istedet for the destroyer of worlds.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

For å hjelpe deg kan du når som helst spille en slags sniktitt på den kommende turen. Da vil du få se hvordan planen din vil utføres om det ikke skjer noe uforutsett. Akkurat det vil det selvsagt gjøre, for i sniktitten står motstanderne helt stille og det vil de selvsagt ikke gjøre når turen spilles ut på ordentlig.

 

Har du faktisk prøvd Frozen Synapse, eller berre lese om det? :p Fiendane treng absolutt ikkje stå i ro når du køyrer simulasjonane - du kan gje dei ordre akkurat på same vis som med dine soldatar, for å sjå kva som skjer om motstandaren/AI-en gjør ditt eller datt. Hadde vore litt lame viss ikkje.

 

Om du gjer oppdraga i Solar 2, så får du etter kvart opplåst ymse "god powers" som er ganske kjekke.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Fiendane treng absolutt ikkje stå i ro når du køyrer simulasjonane - du kan gje dei ordre akkurat på same vis som med dine soldatar, for å sjå kva som skjer om motstandaren/AI-en gjør ditt eller datt.

 

Haha, hvordan kan jeg ha gått glipp av dette? Dette må jo gjøre spillet sinnsykt mye lettere enn hvordan jeg har spilt det.

Lenke til kommentar

Å nei, PC-utviklingen holder på å stoppe opp! :p

 

Bare fordi du er en hjernevasket Steam fanboy betyr det ikke at Steam er en bra ting. Folk måtte ha Games for Windows Live og gikk berserk. Folk måtte være online hele tiden pga DRM og gikk berserk. Steam er langt verre en de to til sammen, men folk godtar det? Det gikk ikke mening i det hele tatt.

 

 

Steam kan være slitsomt ja. Games for windows kan jeg ikke fordra og skyr som pesten. Men man kommer ikke utenom steam idag om man vil spille enkelte spill.

 

HELDIGVIS så har vi GOG. Før eller siden blir alle gode spill gamle og forhåpentligvis havner noen av dem på gog.

 

 

Men enn så lenge så kjøper jeg Solar 2 på steam.

Lenke til kommentar
Fiendane treng absolutt ikkje stå i ro når du køyrer simulasjonane - du kan gje dei ordre akkurat på same vis som med dine soldatar, for å sjå kva som skjer om motstandaren/AI-en gjør ditt eller datt.

 

Haha, hvordan kan jeg ha gått glipp av dette? Dette må jo gjøre spillet sinnsykt mye lettere enn hvordan jeg har spilt det.

 

Er i alle fall mykje lettare å rekne med alle eventualitetar når du kan simulere dei heilt ut. Sjølv om eg synest det er rart ein kan unngå å få med seg noko så vesentleg :p

Lenke til kommentar
Steam kan være slitsomt ja. Games for windows kan jeg ikke fordra og skyr som pesten. Men man kommer ikke utenom steam idag om man vil spille enkelte spill.

 

HELDIGVIS så har vi GOG. Før eller siden blir alle gode spill gamle og forhåpentligvis havner noen av dem på gog.

 

 

Men enn så lenge så kjøper jeg Solar 2 på steam.

 

Steam kan være svært slitsomt, så hvorfor godtar du å bruke det? Hva er tankegangen din her? Jeg bare spør.

 

Ja, vi har gog.com, men de gir bare ut gamle spill. Steam fortsetter å ødelegge flere og flere nye spill. Nå senest ble jeg tvunget til å spille Skyrim på konsoll pga Steam. Å si "man kommer ikke uten om det" holder ikke for meg. Om alle bare godtar å bli diktert på det viset kommer man ingen vei. Det er en lang vei å gå, men om folk faktisk gidder å gjøre en liten innsats kan vi til slutt bli kvitt Steam. Det er nok kommet for å bli, men det kan i det minste bli valgfritt. De reduserte sterkt på DRM og har endret GfWL veldig mye, så hvorfor skulle Steam bare bli verre og verre?

Lenke til kommentar

Å nei, PC-utviklingen holder på å stoppe opp! :p

 

Bare fordi du er en hjernevasket Steam fanboy betyr det ikke at Steam er en bra ting. Folk måtte ha Games for Windows Live og gikk berserk. Folk måtte være online hele tiden pga DRM og gikk berserk. Steam er langt verre en de to til sammen, men folk godtar det? Det gikk ikke mening i det hele tatt.

 

Haha, det er de villeste beskyldningene jeg har hørt. :!: Nevner jeg Steam med et eneste ord? DRM er søppel, uansett hva det måtte være, men har da ingenting med PC-spillenes kvalitet å gjøre.

 

Kommentaren min er i forbindelse med den tråden hvor det klages over konsollspill, som noen (mange tydeligvis) tror er PC-spill.

Lenke til kommentar

Å nei, PC-utviklingen holder på å stoppe opp! :p

 

Bare fordi du er en hjernevasket Steam fanboy betyr det ikke at Steam er en bra ting. Folk måtte ha Games for Windows Live og gikk berserk. Folk måtte være online hele tiden pga DRM og gikk berserk. Steam er langt verre en de to til sammen, men folk godtar det? Det gikk ikke mening i det hele tatt.

 

Haha, det er de villeste beskyldningene jeg har hørt. laugh.gif Nevner jeg Steam med et eneste ord? DRM er søppel, uansett hva det måtte være, men har da ingenting med PC-spillenes kvalitet å gjøre.

 

Kommentaren min er i forbindelse med den tråden hvor det klages over konsollspill, som noen (mange tydeligvis) tror er PC-spill.

 

Hva er forskjellen på Steam og DRM? Tenker ikke på den klienten, men både Steam og DRM krever full kontroll over spillene, og begge er innført ved tvang. Når DRM eller Steam ikke fungerer (og det skjer ofte) får vi ikke spilt, selv om det er et offline single-player spilll. Så igjen, hva er forskjellen mellom Steam og DRM? Det er jo akkurat den samme greia?

Lenke til kommentar
Steam kan være slitsomt ja. Games for windows kan jeg ikke fordra og skyr som pesten. Men man kommer ikke utenom steam idag om man vil spille enkelte spill.

 

HELDIGVIS så har vi GOG. Før eller siden blir alle gode spill gamle og forhåpentligvis havner noen av dem på gog.

 

 

Men enn så lenge så kjøper jeg Solar 2 på steam.

 

Steam kan være svært slitsomt, så hvorfor godtar du å bruke det? Hva er tankegangen din her? Jeg bare spør.

 

Ja, vi har gog.com, men de gir bare ut gamle spill. Steam fortsetter å ødelegge flere og flere nye spill. Nå senest ble jeg tvunget til å spille Skyrim på konsoll pga Steam. Å si "man kommer ikke uten om det" holder ikke for meg. Om alle bare godtar å bli diktert på det viset kommer man ingen vei. Det er en lang vei å gå, men om folk faktisk gidder å gjøre en liten innsats kan vi til slutt bli kvitt Steam. Det er nok kommet for å bli, men det kan i det minste bli valgfritt. De reduserte sterkt på DRM og har endret GfWL veldig mye, så hvorfor skulle Steam bare bli verre og verre?

 

Og hvor har du fått tak i Skyrim?

Lenke til kommentar

Har du faktisk prøvd Frozen Synapse, eller berre lese om det? :p Fiendane treng absolutt ikkje stå i ro når du køyrer simulasjonane - du kan gje dei ordre akkurat på same vis som med dine soldatar, for å sjå kva som skjer om motstandaren/AI-en gjør ditt eller datt. Hadde vore litt lame viss ikkje.

Ja, jeg har selvsagt spilt Frozen Synapse. Men i likhet med Merk her hadde jeg aldri fått med meg den muligheten. Jeg likte det likevel. Har uansett endret litt i artikkelen nå, så takk for info.

Lenke til kommentar

Har du faktisk prøvd Frozen Synapse, eller berre lese om det? :p Fiendane treng absolutt ikkje stå i ro når du køyrer simulasjonane - du kan gje dei ordre akkurat på same vis som med dine soldatar, for å sjå kva som skjer om motstandaren/AI-en gjør ditt eller datt. Hadde vore litt lame viss ikkje.

Ja, jeg har selvsagt spilt Frozen Synapse. Men i likhet med Merk her hadde jeg aldri fått med meg den muligheten. Jeg likte det likevel. Har uansett endret litt i artikkelen nå, så takk for info.

 

Må innrømme at jeg heller ikke hadde fått med meg den muligheten i Forzen Synapse (men har ikke spilt det så veldig mye)

 

AtW

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...