Gå til innhold

Kombinasjoner i sushi


Balthier

Anbefalte innlegg

Hei. Er blitt en ivrig sushi-maker. I den forbindelse lurer jeg på hva som er lurt å ha i maki rullen.

 

Fra før er jeg kjent med laks, avocado og agurk. Dette blir litt kjedelig i lengden og jeg vil gjerne ha flere forslag.

 

Scampi er en ting, men disse finner jeg kun nedfrossen. Er ikke så stor fan av frossent.. Hvor finner jeg ferske scampi f.eks?

 

-Balthy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ferske scampier tviler jeg på du finner.

 

Ellers er min soleklare favoritt

 

Laks, avocado, mango og vårløk i en og samme makirull. Har ikke funnet noen andre kombinasjoner som slår denne :)

 

Vis du vil prøve andre typer fisk kan du prøve med tunfisk. Ikke fra fisk fra boks. Gå til en skikkelig fiskedisk og si du vil ha tunfisk til sushi

Lenke til kommentar

Problemet med dem er at butikkene ofte har dårlig rullering, så det er ikke akkurat dagsfersk vare du får. Samme gjelder fiskedisker, her er 12 dager fortsatt "fersk fisk". Du må nesten si at du skal lage sushi, så finner de kanskje noe nyere til deg.

 

Salma-pakkene er merket me dato. Etter å ha brukt disse en tid har jeg aldri opplevd problemer, men jeg plukker heller aldri med meg fisk som nermer seg datoen.

Fisk fra fiskedisken på supermarked er det uaktuelt å spise rå.

 

 

http://www.salma.no/oppskrifter/ra

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...