Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Den første delen av spillet er en frivillig tutorial. Du kan entré gjennom tåka mange forskjellige steder, eller du kan bare gå rett ut det i det åpne landskapet.

"Tutorialen" her er bare noen få steiner med kryptiske hint. Jeg må f.eks løpe og hoppe, men det står ingenting om hvordan jeg løper. Jeg fikk det til etterhvert, men har nå død fire ganger på rad, fordi idioten ikke klarer å løpe og hoppe rett frem. Enten går han utfor kanten, eller jeg kræsjer inn i en vegg.

 

Og ja, man kan hoppe over tutorialen. Da kommer man, som du nevner, rett ut i det store, åpne landskapet og må lete etter fiender.

 

Ja, hvis du bruker den forholdsvis håpløse tredjepersonsmodusen. Er det egentlig noen som spiller sånn?

Jeg spiller sånn i alle RPGene jeg kan. En ting er å faktisk se karakteren når man spiller, men det er også morsomt å kunne se karakteren når man tar screenshots. Nå er jo screenshots ikke mulige på PS3 så vidt jeg vet, men DS2 kommer til PC etterhvert. Så da sitter der med en drøss zombie-screenshots, i stedet for å se karakteren man brukte litt tid på å lage. Eller brukte første gang. Har testet tre klasser så langt, og de to siste gangene gadd jeg ikke gjøre annet enn å velge klasse og gift.

 

For den saks skyld finnes det flere rollespill en Skyrim, og jeg gikk fort lei Skyrim uansett. :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spilte Skyrim i tredjeperson. Hovedsakelig for å få det til å føles mer som Dark Souls, selv om kontrollene ikke er i nærheten av å være like stramme.

 

Huh, jeg synes så lang at DS2 virker for lineært. DS hindret fremgang ved å sette vanskelige fiender der, DS2 hindrer deg med låste dører, så du må ta ting i en bestemt rekkefølge. Når det gjelder karakterkreasjonen...er ikke alle rollespill sånn? Man putter jo stort sett på rustning, og i spill som Skyrim kan du ikke engang se personen. :p

 

Jeg har ikke begynt på DS2, men dette var det mest negative (dog også det eneste negative) som jeg har klart å trekke ut av anmeldelsene. Jeg synes bare det er positivt å "blokkere" områder med vanskelige fiender, selv om det betyr at man dør oftere. Noe av spenningen med disse spillene er nettopp å finne nye områder og "sondere terrenget" med noen nålestikk for å vurdere om dette er et sted man burde prøve seg på eller ikke. Er man dreven på kontrollene kan det også være mulig å ta vanskelige områder med lav level og dermed finne nye måter å gå gjennom spillet på.

Lenke til kommentar

Det som plager meg mest med DS2 er button/action queueing. Dog er ikke queueingen helt fullstendig og virker bare litt som sloppy action input. Fra uvane av tastehamring etter WoW dagene ender jeg fort opp med å hamre ned på dodge knappen 4-5 ganger. Når jeg ikke ønsker å dodge 2 ganger på rad blir det irriterende når en ny dodge er queuet opp. Samtidig er dodgingen ganske idiotisk noen ganger under lock-on. Har ofte rulla rett frem mot en fiende når jeg egentlig hadde stikka helt til siden. Bare de kommer med en fiks/option for button queueing problemet så blir jeg helt fornøyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som irriterer meg mest er hvor seriøst utdatert og dårlig designet en del ting er her. Inventoriet i seg selv er en dårlig vits det ikke burde være nødvendig å gå nærmere inn på. Men kontrollene suger en del, og fiendene er vanvittig kjipe til tider. Skjønner jo at det er meningen det skal være vanskelig, men et spill skal aldri være vanskelig på grunn av kontrollene. Det gjør DS2 feil så til de grader til tider. Selv det med å åpne menyen kan lett få deg drept, fordi den ikke lukker seg automatisk. Dermed kommer en fiende løpende mot deg, og du sitter der og åpner nevnte inventory. WTF?

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at tutorialene i dks og des var bedre enn denne. Men jeg syntes helheten i dette spillet har vært fantastisk så langt, omgivelsene og atmosfæren er utrolig! Jeg får litt demons souls følelse av dette spillet. Men må si jeg ble noe frustrert når jeg drepte the pursuer uten å ha fått meg Estus flask og muligheten til å levle enda. Måtte faktisk google hvor jeg skulle gjøre det så jeg slapp å sløse bort alle sjelene jeg samlet opp.. I tilegg er jeg cleric og har heller ikke funnet noen som kan selge meg miracles. Så jeg flyr rundt med heal som eneste spell.

 

Nå sitter jeg "fast" på The lost sinner" etter 5-6 forsøk uten å få han under 75%. Skal gyve løs på han igjen utover kvelden.

 

 

Spillet møter alle mine forventninger så langt! :)

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg mest er hvor seriøst utdatert og dårlig designet en del ting er her. Inventoriet i seg selv er en dårlig vits det ikke burde være nødvendig å gå nærmere inn på. Men kontrollene suger en del, og fiendene er vanvittig kjipe til tider. Skjønner jo at det er meningen det skal være vanskelig, men et spill skal aldri være vanskelig på grunn av kontrollene. Det gjør DS2 feil så til de grader til tider. Selv det med å åpne menyen kan lett få deg drept, fordi den ikke lukker seg automatisk. Dermed kommer en fiende løpende mot deg, og du sitter der og åpner nevnte inventory. WTF?

Enig med inventory, men kontrollene generelt syntes jeg det ikke er noe å klage på.

 

Hva skal til for å bruke red eye orb? Kan ikke bruke den i human form engang.

 

Litt skuffet over at jeg ikke har blitt invadet en eneste gang enda, er det en grunn til det?

Endret av Siimmeenn
Lenke til kommentar

Vil ikke se spoileren, men ellers takk! :) . Har lovet meg selv å få så lite hjelp som mulig. Så regner med jeg kommer borti noe snart. Har ikke sett noen som driver med pyromancy eller magi heller..

 

Characteren min ligner på Daenerys fra GoT. Blir nesten for mye å spille i human form uten hjelm. Faderrullan!

Endret av Siimmeenn
Lenke til kommentar

Synes dere inventoryen er dårlig? I forhold til Dark Souls er den konge, synes jeg. Det tar mye kortere tid å navigere.

 

Jeg merker at jeg sliter litt mot skilpaddene, jeg føler at jeg har for lite stamina - når de slår meg, og jeg ikke greier å hoppe unna, tømmer de nesten stamina-baren min, og jeg står da uten forsvar mens de hamrer løs.

 

I tillegg er jeg heller ikke helt komfortabel med rullingen - jeg er så bortskjemt med Dark Souls-rullingen hvor man "fløy gjennom" sverdet til fienden hvis man timet hoppet riktig, men det går ikke her.

 

 

Lenke til kommentar

Vil ikke se spoileren, men ellers takk! :) . Har lovet meg selv å få så lite hjelp som mulig. Så regner med jeg kommer borti noe snart. Har ikke sett noen som driver med pyromancy eller magi heller..

 

Characteren min ligner på Daenerys fra GoT. Blir nesten for mye å spille i human form uten hjelm. Faderrullan!

 

Du gjør det jo 100 ganger verre for deg selv med å spille en caster-class som ikke gidder å finne en eneste miracle. Da kunne du jo like godt spilt en Fighter.

Lenke til kommentar

 

Vil ikke se spoileren, men ellers takk! :) . Har lovet meg selv å få så lite hjelp som mulig. Så regner med jeg kommer borti noe snart. Har ikke sett noen som driver med pyromancy eller magi heller..

 

Characteren min ligner på Daenerys fra GoT. Blir nesten for mye å spille i human form uten hjelm. Faderrullan!

 

Du gjør det jo 100 ganger verre for deg selv med å spille en caster-class som ikke gidder å finne en eneste miracle. Da kunne du jo like godt spilt en Fighter.

 

 

Er ikke litt av poenget å finne ut av det? Jeg liker heller ikke å spille med walkthroughs og wikis første gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes dere inventoryen er dårlig? I forhold til Dark Souls er den konge, synes jeg. Det tar mye kortere tid å navigere.

Og i forholdt til annet av dagens spill er det ræva. Ta equipment, for eksempel. Jeg har en del ting i belt-slot, men for å se hva det faktisk er (annet enn navnet) må jeg lukke equipment-siden, åpne inventory, lete meg frem til tingen der og så se hva det er. Så ja, inventory er elendig.

 

Men nok om det. Har gitt opp spillet for nå. De har satset så ekstremt på å gjøre spillet vanskelig, at de har glemt å gjøre det spillbart for oss vanlige dødelige. Å ikke gi oss en bra tutorial er idiotisk nok, men å la oss bli stunnet så lenge at man ikke har sjanse å bevege seg, og dermed blir drept av den første fienden man møter, blir for dumt. Jeg drepte så godt som alle NPCene i starten, men bare to av dem gadd gjøre motstand (og det etter at jeg hadde denget løs på henne en stund.) En del fiener skyter rundt hjørner (WTF?), og noen kommer tilsynelatende ut av løse luften. Seriøst, jeg ser én fiende foran meg, og ingen bak meg. Det er ingen rom i korridoren, så det er absolutt ingen steder det kan komme fiender fra. Likevel ble jeg angrepet bakfra av to stykker? WTF? Legg til å bli skutt gjentatte ganger i et tomt rom, så sier det seg selv at dette gidder jeg ikke. Den siste biten var å gi opp og starte på ny med en Warrior, siden det er eneste som har skjold. Men han var til gjengjeld den verste av dem alle. Han gjør null skade, knekker sverdet etter to slag og mister så mye stamina på å blokke at han blir stående i ro helt til han dør. Jippi... Angrer bittert på at jeg kjøpte denne driten.

Lenke til kommentar

Seriøst, jeg ser én fiende foran meg, og ingen bak meg. Det er ingen rom i korridoren, så det er absolutt ingen steder det kan komme fiender fra. Likevel ble jeg angrepet bakfra av to stykker? WTF?

 

Det er ikke sikkert at alle du ser liggende/sittende på gulvet er døde... Det skjer såvidt meg bekjent aldri at fiender spawner fra ingenting.

 

Synes inventory-systemet er greit nok, men en ting jeg har lagt merke til som irriterer meg er at det ikke går an å sammenligne utstyr i butikkene med det man har på seg. Da må man ut av kjøpemenyen og sjekke det manuelt, så huske statsene i hodet. Er det bare meg som ikke har funnet ut hvordan man gjør det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Inventory er mye lettere å navigere enn i Dark Souls, men jeg skulle ønske man kunne toggle equipment status sheetet i alle de tilfellene hvor man bare kan få opp item description. Det hadde hjulpet meg mye. Har heller ikke funnet noen mulighet til å enkelt sammenligne ustyr på vendors med det man bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...