Gå til innhold

Jordskjelvspill fortsatt i live (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125

Detta så spennende ut! Men... Så er det Ubisoft da..

Skulle til å skrive så og si nøyaktig det samme :p

Siden det er Ubisoft kan man jo ikke engang tro på det de sier om hvilken type DRM de skal ha, så om de mot all forventning skulle si "DRM-fritt" så vil det sikkert bety "DRM-fritt etter du har logget inn".

Lenke til kommentar

Haha, stoppet lese tidligere i dag siden det var Ubisoft og jeg hadde dårlig tid. Ser nå at det er verre enn jeg trodde. :p

 

Kunne vært morsomt med et slags overlevelsesspill der du "slåss" mot naturen, plutselige småskjelv, bygninger som raser etc. Men ikke overraskende er det masse fiender her som skal slaktes og AWESOME finishing moves. De tar den faktisk helt ut med QTE'er også. Håper jeg glemmer det her fort!

Lenke til kommentar

"Begynte å lese innlegget ditt, men så at det var deg så da stoppet jeg"...

 

Ubisoft har mange gode titler ute, men det er jo opp til hver enkelt å bedømme selvfølgelig.

 

Hmmm, når jeg tenker etter så har jeg omtrent bare UBI-titler installert for øyeblikket:

 

Anno 1404

TrackMania Canyon

Settlers 7

From Dust

Far Cry

R.U.S.E

 

samt venter på Anno 2070.

 

Enten har jeg vært umåtelig heldig, eller så er all hype'n rundt DRM/UBI bare vås. Har aldri hatt problem med noen av spillene (greit, From Dust dreit seg ut med online-DRM men ikke problem for meg).

Lenke til kommentar

spennende konsept.

ubisoft? drm? so?

hvem faen er ikke online bortimot 100% nå tildags? er mere skeptisk på EAs Origin tjeneste enn en fillete liten drm som du må logge deg på online for å spille. Blizzard gjør det på samtlige nye spill, ingen som klager på dem.

 

Joda, rikelig med folk som klager på Blizzard. Har du for eksempel fått meg deg at Diablo 3 ikke kan pauses, selv i enspiller? Og at det logger deg ut etter nok tid borte fra PC-en, i ENSPILLER. Helt utrolig dumt opplegg. Hører nok mer klaging når det nærmer seg utgivelse.

Lenke til kommentar

Det finnes mange argumenter for at man skal kunne klage på DRM, men argumentene forsvinner som regel når problemene med DRM aldri dukker opp.

Selvfølgelig er jeg i utgangspunktet motstander av DRM, men jeg gidder ikke å irritere meg der hvor ting fungerer.

 

For eget vedkommende har aldri UbiSoft hatt en DRM som har irritert meg eller forårsaket problemer, og det er i sterk kontrast med hva "hylerne" på dette og andre forum klarer å lire fra seg.

Har de i det hele tatt prøvd Ubi-spill - eller er de bare på generelt basis imot DRM?

Lenke til kommentar

Det finnes mange argumenter for at man skal kunne klage på DRM, men argumentene forsvinner som regel når problemene med DRM aldri dukker opp.

Selvfølgelig er jeg i utgangspunktet motstander av DRM, men jeg gidder ikke å irritere meg der hvor ting fungerer.

 

For eget vedkommende har aldri UbiSoft hatt en DRM som har irritert meg eller forårsaket problemer, og det er i sterk kontrast med hva "hylerne" på dette og andre forum klarer å lire fra seg.

Har de i det hele tatt prøvd Ubi-spill - eller er de bare på generelt basis imot DRM?

 

Se for deg at du mister internettforbindelsen i 2 uker fordi en gravemaskin ødelegger en svær fiberkabel.

 

Da kan du bare drite i å spille siden du er nødt til å være online for at spillene skal fungere.

 

DET er argumentasjonen mot den type DRM som ubisoft kjører med. (Og diverse andre nå)

 

 

Du er også på tynn is når du starter en argumentasjon med "Ser ikke problemet med det, jeg har ingen problemer" osv.

Du må se hele bildet, tenke på scenarioer du ikke har hatt osv, først da kan du ta en evaluering og gjøre deg opp en mening om dette temaet. Det er min mening.

 

 

Det blir litt som å si at et spill er drit bra og ikke har noen problemer, men så viser det seg at 30% av spillerene sliter med at det krasjer hvert 3. minutt.

Da har spillet problemer, selv om du ikke ser de (Igjen, dette spørs jo på konteksten det blir nevnt i, men følte bare for å komme med et eksempel).

Lenke til kommentar

spennende konsept.

ubisoft? drm? so?

hvem faen er ikke online bortimot 100% nå tildags? er mere skeptisk på EAs Origin tjeneste enn en fillete liten drm som du må logge deg på online for å spille. Blizzard gjør det på samtlige nye spill, ingen som klager på dem.

 

For eksempel de av oss som har jobber hvor vi reiser mye. Eller de som ikke har fast nok bosted til å ha egne i-net abbonement. Selv flytter jeg opptil et godt dusin ganger i året på grunn av min jobb i nettopp spillbransjen. Mest i utland, av og til i Norge, sjelden i samme land to ganger på rad og aldri forutsigbart.

 

For min del betyr "always on" DRM i praksis at jeg ikke kan spille spillet overhodet, da jeg veldig ofte er avhengig av temmelig crap hotell- eller felles-løsninger. Til og med løsninger hvor jeg bare blir bedt om å logge inn før jeg får spille, blir problematisk når hotellnettverket er så tregt at login timer ut før jeg kommer inn... Og mobilt internett i utland (roaming) er fortsatt så svindyrt at det er uaktuelt for de aller fleste.

 

Dessverre betyr dette at jeg ofte må ty til spillkopi-verden for NOCD-cracker, slik at jeg også får spille spillet jeg har brukt penger på.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...