Gå til innhold

førstegangstjeneste på CV?


*F*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da dimiterer jeg i slutten av desember, og trenger da en jobb.

Skal til å oppdatere CV-en min, og må få inn førstegangstjenesten en plass, men hvor?

Under utdanning, eller arbeid? eller en egen for seg selv?

 

Har atm satt opp CV-en slik:

post-74970-0-88087500-1316947386_thumb.png

 

du kan vel velge mellom å sette avdeling, kompani, tropp og referanser opp under militær erfarng i et eget felt, eller du kan sette det under arbeidserfaring.

 

jeg vet ikke helt sikkert, men kan du ikke spørre befalet eller en rådgiver eller noe sånt?

skal inn 4.oktober, derfor vet jeg ikke :)

Lenke til kommentar

Søker du sivil jobb setter du det under arbeidserfaring. Er det en militær stilling så går det under eget.

 

2010-2011 Fullført førstegangstjeneste som "hva du var" på "der du var"

 

De fleste sivile arbeidsgivere bryr seg mest om at du har fullført. Du kan gjerne skrive hva og hvor du var. Men trenger ikke å nevne tropp, kompani etc. Det er heller ikke krav til at du sender med tjenesteuttalelse. Men du kan gjerne sende med bevis på fullført førstegangstjeneste (a4 ark med dato og underskrifter fra befal om at du har fullført)

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

Det som er viktig for arbeidsgiveren er ikke hva slags tropp og kompani og ditt og datt du var i, men at du er ferdig med militæret, så du ikke blir innkalt 1 mnd etter de ansatte deg i god tro om å erstatte en som har sluttet.

 

Når de fastansetter folk vil de jo helst ha dem der noen år. Mye tid brukes på opplæring også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...