Gå til innhold

Anno 2070 tråden


Anbefalte innlegg

Det er dessverre mange som ikke har fått med seg Anno-perlene.

I hovedsak:

 

- Samle inn/utvinne/produsere ressurser som fisk, cider, hamp, korn, stein, jernmalm, saltmine, melk, krydder, kuer, griser etc.

- Foredle dette til gensere, korn, brød, verktøy, salt, kjøtt, jakker etc.

- Bygge opp byer helt fra grunnen, og utvikle denne ved å bygge kirker, puber, fengsler, katedraler etc

- Etter hvert som innbyggerne blir fornøyd med tilgangen til varer ønsker de å gå opp i status (fra nybygger til byboer og etterhvert til kaksete vestkantfolk som krever "alt").

- Bygge skip for å transportere varer og råvarer fra øy til øy.

- Utvide imperiet ditt med flere innbyggere, gjøre seg kjent med orientalske varer og drive diplomati med motstanderne dine.

 

Kort og godt et veldig vanedannende og fengende prosjekt - HVIS du liker slikt (mikromanagement).

 

EDIT: Ta en titt her, kjøp spillet og kos deg!

Endret av oslo72
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, kommer nok sikkert mulighet for det - men personlig mener jeg at det tar bort hele fokuset med å "ha det koselig". Dette er IKKE et krigsspill hvor man skal ødelegge for andre - mer på å perfeksjonere, utvide og utvikle din egen by.

F.eks: SimCity hadde heller ikke vært det samme med krigselementer...

Lenke til kommentar

Anno 1404: Venice hadde vel multiplayer, uten at jeg personlig har prøvd det.

Avinstallerte Venice etter en uke.

 

Enig i at MP ikke trenger å være destruktivt - men det er som regel det som er i fokus. Coop i Anno tror jeg ville gjort ting altfor enkelt - i tillegg vil mye av personaliseringen forsvinne.

Lenke til kommentar

Anno 1404: Venice hadde vel multiplayer, uten at jeg personlig har prøvd det.

Avinstallerte Venice etter en uke.

 

Enig i at MP ikke trenger å være destruktivt - men det er som regel det som er i fokus. Coop i Anno tror jeg ville gjort ting altfor enkelt - i tillegg vil mye av personaliseringen forsvinne.

 

Anno 1404: Venice er utrolig morsomt hvis du spiller med en venn eller bror. Selvfølgelig blir det vanskelig og egentlig bare tåpelig å spille med random folk, men hvis du spiller med noen du kjenner, kan dere ta opp igjen gamet etterhvert, og fortsette. Jeg gjorde dette mye, og det var utrolig morsomt. Det gjør alt litt mer levende og gir en ny dimensjon til spillet.

Lenke til kommentar

Kan nesten ikke tro at spillet kommer neste måned :cry:

 

Men har dette i det hele tatt blitt bekreftet? Kan ikke finne noe om det, overalt står det bare 4. kvartal 2011.

 

EDIT: Glem det, fant en trailer som fastslo at spillet kommer 17. november. Har for øvrig aldri sett traileren før, og man ser litt av en kampsitausjon mot slutten også. Traileren kan dere se nederst i denne artikkelen.

Endret av Ferb
Lenke til kommentar

45 dager igjen...

Spiller Anno1404 for harde livet i helgene. Oppe i 40.000 innbyggere, 15000+ inntekt og 20mill på bok nå - men NÅ er det tomt for kjøtt, cloth, hemp, beer, wine og cider.... eeeek!

 

Ulempen med å bygge FOR stort FOR fort er at man må slette diverse ciderfarmer etc for å få plass til hus... flere innbyggere og færre farmer er en dårlig kombinasjon, men effekten smalt til LITT for kjapt...

Lenke til kommentar

Samme her... så jeg er generelt mye mer skeptisk nå enn før f.eks Anno 1404. Jo mer jeg leser på nett om Anno 2070, jo mer bekymret blir jeg for at serien nå er kjørt i grøfta...

 

Stadig optimist, men skal nok ikke kjøpe dette FØR lansering - får nok heller ha tålmodighet og lese litt reviews først.

 

Ender vel med at jeg kjøper det, kun for å ha det i hylla sammen med alle andre Anno-spillene :)

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Samme her... så jeg er generelt mye mer skeptisk nå enn før f.eks Anno 1404. Jo mer jeg leser på nett om Anno 2070, jo mer bekymret blir jeg for at serien nå er kjørt i grøfta...

 

Skjønner egentlig ikke helt hvorfor alle "veteran-fansa" skal klage hver gang deres favorittserie gjør en noe drastisk endring. Syns selv det er mye bedre enn at spillet blir reprodusert, noe Anno 1404 faktisk fikk mye kritikk for. Alle spillene i serien så langt har spent seg i en tidsepoke på ca 300 år, så syns det er helt toppers at de gjør en boost i tidsepoke. Nei, det blir ikke samme feeling som i de tidligere anno-spillene, men må det absolutt det da?! Hvis dere skal ha den følelsen i absolutt alle spill, hvorfor holder dere dere ikke bare da til de spillene som allerede er utgitt? Er det grafikken som stopper dere??

 

Selv hadde jeg håpet på 1800- eller 1900-tallet, men syns det er helt greit at de går inn i fremtiden, som gjør at fokuset kan legges mer på gameplay, i stedet for at alt skal være historisk korrekt. Syns spillet ser ufattelig underholdende ut, og tror spillet vil by på enorm variasjon, blant annet når man kan besøke havet dyp. Tror dette blir et av de klare høydepunktene for meg i år, og tar spillet for det det er, ikke for hva de tidligere spillene var. Kanskje dere burde gjøre det samme?

Endret av Ferb
Lenke til kommentar

Samme her... så jeg er generelt mye mer skeptisk nå enn før f.eks Anno 1404. Jo mer jeg leser på nett om Anno 2070, jo mer bekymret blir jeg for at serien nå er kjørt i grøfta...

 

Skjønner egentlig ikke helt hvorfor alle "veteran-fansa" skal klage hver gang deres favorittserie gjør en noe drastisk endring. Syns selv det er mye bedre enn at spillet blir reprodusert, noe Anno 1404 faktisk fikk mye kritikk for. Alle spillene i serien så langt har spent seg i en tidsepoke på ca 300 år, så syns det er helt toppers at de gjør en boost i tidsepoke. Nei, det blir ikke samme feeling som i de tidligere anno-spillene, men må det absolutt det da?! Hvis dere skal ha den følelsen i absolutt alle spill, hvorfor holder dere dere ikke bare da til de spillene som allerede er utgitt? Er det grafikken som stopper dere??

 

Selv hadde jeg håpet på 1800- eller 1900-tallet, men syns det er helt greit at de går inn i fremtiden, som gjør at fokuset kan legges mer på gameplay, i stedet for at alt skal være historisk korrekt. Syns spillet ser ufattelig underholdende ut, og tror spillet vil by på enorm variasjon, blant annet når man kan besøke havet dyp. Tror dette blir et av de klare høydepunktene for meg i år, og tar spillet for det det er, ikke for hva de tidligere spillene var. Kanskje dere burde gjøre det samme?

 

Tenker serien både kommer til å miste noen gamle fans men samtidig også tiltrekke seg endel nye. Blir jo en annen stemning når det plutselig blir Sci-fi. Personlig syntes jeg det bare er spennende, det åpner opp for en hel del nye muligheter.

 

Når det er sagt håper jeg det neste spillet i serien går langt tilbake i tid igjen og blir Anno 1107 (eller noe rundt der) :)

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært interessert i scifi- og kriging hadde jeg holdt meg til StarCraft 2. ANNO er og blir en "nostalgitripp" for meg (noe av det ligger jo i navnet også).

 

Jeg er absolutt åpen for at ANNO 2070 kan bli bra, men det blir neppe "anno-ish". Jeg får bare late som det er et helt annet spill fra en helt annen serie... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...