Gå til innhold

Apple vil unngå Samsung-avhengighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror de overlever, samsung har en omsetning på rundt 38 milliarder dollar...... i kvartalet......

 

Ja. Og noen her tror at de er økonomiske avhengige av Apple. Det er jo en vits. Samsung kommer jo selvfølgelig til å selge sine komponenter til andre aktører, så de vil neppe merke at Apple forsvinner som kunde.

Jeg tror heller virkningen blir motsatt. Apple kommer til å oppleve at Samsung slettes ikke er så liberale i henhold til sine patenter. Tror kanskje Apple har litt for høye tanker om seg selv.

Men uansett, så blir dette spennende, og jeg håper vi kommer ut av det med minst mulig skade for begge parter.

Personlig foretrekker jeg telefoner fra HTC, og de er heldigvis ikke på noens idiotiske-patenter-søksmål-liste, enn så lenge...

Lenke til kommentar

Like fullt satte nok Samsung pris på investeringen på 100 millioner $ som Apple gjorde, for å hjelpe Samsung å bygge opp LCD-produksonskapasitet for 10-12 år siden, i etterkant av den enorme økonomiske krisen i Asia på slutten av 90-tallet.

Samsung har definitivt klart seg bedre siden Apple kom inn i bildet, er ikke mange år siden Apple alene kjøpte 40% av alt flash minne Samsung produserte.

Men, om Samsung heller vil tar lett på å miste 8 milliarder $ i omsetning enn å ansette et par dugende industridesignere, så gjerne for meg...og sikkert gjerne for en del japanske og taiwanske produsenter også... ;)

Endret av Newton
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Like fullt satte nok Samsung pris på investeringen på 100 millioner $ som Apple gjorde, for å hjelpe Samsung å bygge opp LCD-produksonskapasitet for 10-12 år siden. Samsung har definitivt klart seg bedre siden Apple kom inn i bildet, er ikke mange år siden Apple alene kjøpte 40% av alt flash minne Samsung produserte.

Om Apple hjalp Samsung med å «komme igang» er godt mulig, men Samsung vil ikke ha noen problemer med å overleve uten Apples 8 milliarder. Det klarer de nok helt fint.

 

 

Men, om Samsung heller vil miste 8 milliarder $ i omsetning enn å ansette et par dugende industridesignere, så gjerne for meg...og sikkert gjerne for en del japanske og taiwanske produsenter også... ;)

Du drar virkelig strikken så langt du klarer, eller hva? Siste advarsel nå. Kommentarer på dette tas på PM.

Lenke til kommentar

Like fullt satte nok Samsung pris på investeringen på 100 millioner $ som Apple gjorde, for å hjelpe Samsung å bygge opp LCD-produksonskapasitet for 10-12 år siden, i etterkant av den enorme økonomiske krisen i Asia på slutten av 90-tallet.

Selvfølgelig var det en god deal for Samsung for 10 år siden. Apple var i praksis null og niks før ipod ble lansert og Samsung var uansett ikke med i et konkurrerende segment på den tiden.

Lenke til kommentar

Tallet dere refererer til er Samsungs totale omsetning. Husk at Samsung har mange fabrikker med egne budsjetter. 8 milliarder er en vesentlig sum for de fabrikkene som produserer komponenter til Apple. Samsung har invistert masse penger i egne produksjonslinjer til Apples komponenter. Det er liten tvil om at dette vil merkes utrolig godt hos Samsungs gjeldene fabrikker. Det vil garantert være mange som mister jobben da deler av produksjonen må legges ned.

 

En ting er jeg helt sikker på. Apple hadde ikke gjort dette om det ga Samsung en fordel. Er det noe Apple kan så er det å lage avtaler med størst mulig fortjeneste til seg selv. og ikke minst som er såbare for konkurrentene. De er også veldig flinke å suge mest mulig penger ut av oss forbrukerne. Apple sitt mål er garantert å tjente mer penger å gjøre det vanskeligere for konkurrentene. Noe de har klart bra de siste årene med både sleipe og barnslige metoder.

Endret av iPaal
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Men, om Samsung heller vil tar lett på å miste 8 milliarder $ i omsetning enn å ansette et par dugende industridesignere, så gjerne for meg...

Selv om Apple ikke lenger kjøper fra Samsung betyr ikke det at de 8 milliardene automatisk er tapt omsetning for Samsung. På samme måte som at Apple kan handle fra andre kan Samsung nå selge til andre. Det er kun tapt omsetning dersom de ikke får solgt tilsvarende til andre.

 

Samsung har en totalomsetning på rundt 140 mrd $ så Apple's andel er ikke allverden i % og det er stort sett relativt lettsolgte komponenter.

Lenke til kommentar

En ting er jeg helt sikker på. Apple hadde ikke gjort dette om det ga Samsung en fordel. Er det noe Apple kan så er det å lage avtaler med størst mulig fortjeneste til seg selv. og ikke minst som er såbare for konkurrentene. De er også veldig flinke å suge mest mulig penger ut av oss forbrukerne. Apple sitt mål er garantert å tjente mer penger å gjøre det vanskeligere for konkurrentene. Noe de har klart bra de siste årene med både sleipe og barnslige metoder.

Litt usikker på hva du vil fram til her, med din "sleipe og barnslige"-vinkling. Er det noe av det du nevner som ikke gjelder like mye for Samsung? Ja, bortsett fra at Samsung i tillegg til det du har nevnt er kjent for å bruke ulovlige og kriminelle metoder, da...

Lenke til kommentar

En ting er jeg helt sikker på. Apple hadde ikke gjort dette om det ga Samsung en fordel. Er det noe Apple kan så er det å lage avtaler med størst mulig fortjeneste til seg selv. og ikke minst som er såbare for konkurrentene. De er også veldig flinke å suge mest mulig penger ut av oss forbrukerne. Apple sitt mål er garantert å tjente mer penger å gjøre det vanskeligere for konkurrentene. Noe de har klart bra de siste årene med både sleipe og barnslige metoder.

Litt usikker på hva du vil fram til her, med din "sleipe og barnslige"-vinkling. Er det noe av det du nevner som ikke gjelder like mye for Samsung? Ja, bortsett fra at Samsung i tillegg til det du har nevnt er kjent for å bruke ulovlige og kriminelle metoder, da...

 

Jeg synes hele opplegget rundt saksøking av hverandre tar litt av. Er både positive og negative ting med det, men jeg synes det går litt vel langt nå. Personlig synes jeg Apple syter litt mye om dagen. Samsung også for den del, men Apple er vel hakket verre?

 

Men egentlig så driter jeg rett og slett i hva både Samsung og Apple gjør mot hverandre. De får bare krangle og holde på som de vil. Påvirker på ingen måte mitt valg av telefon uansett. Blir en ny iPhone så fort det er mulig å bestille den :-)

Lenke til kommentar

Men, om Samsung heller vil tar lett på å miste 8 milliarder $ i omsetning enn å ansette et par dugende industridesignere, så gjerne for meg...

Selv om Apple ikke lenger kjøper fra Samsung betyr ikke det at de 8 milliardene automatisk er tapt omsetning for Samsung. På samme måte som at Apple kan handle fra andre kan Samsung nå selge til andre. Det er kun tapt omsetning dersom de ikke får solgt tilsvarende til andre.

 

Samsung har en totalomsetning på rundt 140 mrd $ så Apple's andel er ikke allverden i % og det er stort sett relativt lettsolgte komponenter.

 

På samme måte som at Apple kan handle fra andre kan Samsung nå selge til andre.?????

 

Hva mener du egentlig? Hvorfor skal Samsung plutselig kunne produsere til andre nå hvis Apple blir borte? De kan vel levrere til hvilken som helst produsent til enhver tid hvis avtalene er store nok uavhengig av Apple. Så jeg skjønner ikke helt hvordan Apple som kunde kan erstattes over natta. Er vel tvilsomt noen nye giganter som stormer til Samsung fordi Apple blir borte?? Eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...