Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lyden "stutter" når SLi er på...


Anbefalte innlegg

Hei. Når VLC eller spill kjører så stuttrer lyden som om den "mister" data for å gjøre lyden ren.

Jeg har da et GTX 590 i min maskin, og dersom jeg skrur av SLi så forsvinner stutteret. Det er derimot ingen problemer dersom lyden kjøres gjennom Spotify eller Windows Media Player, kun tyngre applikasjoner og HD video framkaller problemet.

Jeg har forsøkt med driverene fra ASUS sin side. som er over et år gamle, og helt nye fra VIA sine sider, men jeg blir ikke kvitt stutteret likevel. Hva kan jeg gjøre? Må jeg satse på å kjøpe nytt lydkørt / hovedkort for å unnslippe dette?

 

Her er mine komponenter:

AMD Phenom II X6 1055t @3.8ghz

ASUS Crosshair IV Formula

Zotac GTX 590 3gb

Kingston DDR3 1333mhz RAM - 4x2gb

Corsair HX 750W modulær

3x WD Caviar Blue 500gb raid-0

1x WD Caviar Green 2tb

1x Samsung SpinPoint F3 500gb

 

Har vurdert muligheten med et dedikert lydkort, noe jeg tror kunne hjulpet, men dersom jeg kunne slippe unna det så hadde det vært kjempegreier.

Alle hjelpsomme svar tas imot med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ref. fra:

Static noise from soundcards encountered with Nvidia dual SLI graphic configurations

 

We have received feedback from many of our users regarding distortion with Nvidia graphics card in SLI configuration. The typical setup that we hear from feedback is Nvidia nForce SLI motherboard and 2 Nvidia graphic cards in SLI mode. Common feedback is audio distortion while playing trailers / videos, especially High Definition versions, audio popping and severe crackling while playing certain games, and audio distortion when DTS Connect or Dolby Digital Live! is turned on.

 

Other users have reported crackles when there is some sort of disk activity like copying and downloading large files and defrag. Most of the systems affected are SLI- boards with SATA drivers Raid enabled.

 

I dette sammenheng var det i forbindelse med et lydkort, men hvis du ser den fete skriften som jeg har merket på slutten der, så kan nok det være en av grunnen til at du får slik "stuttering".

Eller så kan du prøve å slå av hvis du har DTS Connect eller DDL aktivert hvis du i det hele tatt har noe sånt aktivert (tipper nok det er kino-sammenheng)

 

Jeg vet ikke om dette er et problem du kan fikse ved å kjøpe et lydkort da det er SLI-relatert problem. Men hvis du leser enten quoten eller fra linken, så tipper jeg at du vet hva du skal gjøre. :)

 

Lykke til!

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...