Gå til innhold

Vi kårer den beste digitale spillbutikken (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er en stor fan av Steam, hovedsakelig fordi de jevnlig opererer med svært gode salg på spill. Gamezone er billigere jevnt over på nye titler, men har ingen salg jeg kan oppdrive. Steam har ofte 50%-75% på spill som ikke er nyutgivelser, og dette er til tider en svært god deal. Jeg benybtter meg at dette oftere enn jeg kjøper kliss nye spill.

 

Jeg skulle gjerne sett det nevnt i anmeldelsen, da dette er nesten hovedgrunnen til at jeg har 95% av spillene mine på Steam.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Direct2drive hadde EU-store, men denne er nedlagt. Nå er riktignok originale D2D oppkjøpt, så det kan jo hende de nye eierne vil inn i "EU" igjen med oss nordmenn...

 

Det fine med D2D er at de ofte kjører kampanjer og rabatter på pre-orders. Før de ble oppkjøpt hadde de 10% på alle pre-orders. Nå er det litt færre, men fortsatt bra.

 

Hvis jeg bruker Firefox, får jeg av en eller annen grunn handle på US-store i dollar, da er det enda flere spill som blir billige, selv om disse har blitt ganske begrenset.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Hmm alle spill jeg kjøper på gamersgate.co.uk har prisene oppgitt i pund, slik at jeg sparer mye sammenlignet med for eksempel steam. Denne euro/dollar konversjonen ser jeg ikke noe til. Noen som vet forklaringen på dette? Har jeg en konto det ikke er meningen at jeg skal ha?

 

PS: Selv om de kanskje faller litt utenfor emnet for anmeldelsen, må nesten GoG nevnes, ettersom de er kroneksempelet på hvordan digital distribusjon av spill skal gjøres.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

God test, men skulle likt å se hvordan dere rangerte Multigamer.no sin nettbutikk.

 

Selv kommer jeg sikkert til å fortsette med å handle gjennom Steam, ihvertfall siden jeg stort sett bare kjøper når spill er på tilbud, og Steam ofte har veldig gode tilbud, og har Mac-platform.

 

For andre Mac-gamere anbefaler jeg å sjekke GameTreeMac.com. De har ihvertfall Dragon Age og Sims :p

Lenke til kommentar

Kjøper alle spillene mine hos enten http://www.play.co.uk -eller- http://www.biit.no. Biit er en Norsk Amazon forhandler for de som vil ha BILLIGE spill fra amazon.co.uk. Siden er helt fantastisk. I går kjøpte jeg spillene DIRT 3 (PS3) og Fat Princess (PSP) for den nette sum a 192 kroner. De har også et 'Free Super Saver Delivery' system fra Biit.no. Dvs når du kjøper et spill over 170 kr så er forsendelsen GRATIS :) De fleste spill vil da kvalifisere seg til dette. Trikset er da å finne en sum som er mellom 170 - 200 kr :) Over 170kr for å slippe forsendelse, og under 200kr for å slippe tollbehandlings gebyret :)

 

Hvis du da har funnet et spill som koster 130kr så finner du bare en annen vare som koster 40kr (eksempler på disse er Xbox360 battery pack, styling, Headset, Nintendo 3DS Etui etc etc).

 

For alle dere som kjøper fysiske spill over nettet så anbefaler jeg sterkt å sjekke både play.com og biiit.no når dere skal kjøpe brukt spill. Som oftest er det Biit som er billigst men det forekommer også at Play er vinneren. To helt fantastiske sider, men biit er nok hakket foran. Mye penger å spare der ute folkens ;) Vent 2-3 måneder etter spillet har kommet ut og det faller under 200 kr på biit. Kjøpte også nettop Silent Hill HD Collection PS3 (som enda ik har kommet ut) for 170 kr. Mens ICO/Shadow of the Colossus HD COllection PS3 koster 206kr sist jeg sjekket. En liten stund til og den faller under 200 kr og det er tollfritt og gratis forsendelse.

 

Til alle dere som fortsatt kjøper spill via butikk... KOM DERE PÅ NETT!!!

Endret av LittleDarkOne
Lenke til kommentar

Du kan spare mye bry og penger ved å handle rett sted.

 

Les hele saken

 

 

Skulle likt å ha sett http://uk.gamesplanet.com/ vært med i testen..

 

Sjekket den. Tok utganspunkt i Dragon Age 2 der og så at spillet kostet £19.99 på salg. En veldig god deal .. MEN... selv på den er http://biit.no billgere hvor du får spillet til £17.91. Kan sikkert trekke frem flere eksempel men for meg er det liten tvil om at biit.no (amazon.co.uk) er billigst på spill!

Endret av LittleDarkOne
Lenke til kommentar

For meg er Steam den beste butikken, da den scorer høyt på et aspekt som ikke er tatt hensyn til (og som jeg forstår at ikke er tatt med, men som hadde vært interessant å se): pris over tid. Steam har høye priser på nye titler, men også mer eller mindre hele tiden ett eller annet salg gående.

 

Jeg merker også at mange kun fester seg på eurosummen de må betale, men om man følger litt med på valutaen er det svært ofte penger å spare. Krona er så sterk nå, at for eksempel Dead Island er billigere å kjøpe på Steam (49,99 euro) enn på Platekompaniet (399 kroner).

 

Direct2Drive er jo selvfølgelig også billig nettopp på grunn av samme argument, men det er den komplette opplevelsen Steam gir meg som kunde som gjør at jeg handler der stort sett.

Lenke til kommentar

Kjøper alle spillene mine hos enten http://www.play.co.uk -eller- http://www.biit.no. Biit er en Norsk Amazon forhandler for de som vil ha BILLIGE spill fra amazon.co.uk. Siden er helt fantastisk. I går kjøpte jeg spillene DIRT 3 (PS3) og Fat Princess (PSP) for den nette sum a 192 kroner. De har også et 'Free Super Saver Delivery' system fra Biit.no. Dvs når du kjøper et spill over 170 kr så er forsendelsen GRATIS :) De fleste spill vil da kvalifisere seg til dette. Trikset er da å finne en sum som er mellom 170 - 200 kr :) Over 170kr for å slippe forsendelse, og under 200kr for å slippe tollbehandlings gebyret :)

 

Hvis du da har funnet et spill som koster 130kr så finner du bare en annen vare som koster 40kr (eksempler på disse er Xbox360 battery pack, styling, Headset, Nintendo 3DS Etui etc etc).

 

For alle dere som kjøper fysiske spill over nettet så anbefaler jeg sterkt å sjekke både play.com og biiit.no når dere skal kjøpe brukt spill. Som oftest er det Biit som er billigst men det forekommer også at Play er vinneren. To helt fantastiske sider, men biit er nok hakket foran. Mye penger å spare der ute folkens ;) Vent 2-3 måneder etter spillet har kommet ut og det faller under 200 kr på biit. Kjøpte også nettop Silent Hill HD Collection PS3 (som enda ik har kommet ut) for 170 kr. Mens ICO/Shadow of the Colossus HD COllection PS3 koster 206kr sist jeg sjekket. En liten stund til og den faller under 200 kr og det er tollfritt og gratis forsendelse.

 

Til alle dere som fortsatt kjøper spill via butikk... KOM DERE PÅ NETT!!!

 

Jeg ser ikke helt hva som er så fantastisk med biit? Det er en front for amazon, de selger ting til akkurat samme pris som på amazon?

 

AtW

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...