Gå til innhold

Samsung 7-series tråden


Jakke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk 700z5a for en drøy uke siden, og er meget fornøyd, bortsett fra en ting. Ved avspilling av youtube-filmer i firefox eller chrome, låser bildet seg og det blir til slutt grønt. Får beskjeden; "Skjermdriver AMD har sluttet og svare, og har blitt gjenopprettet." Dette skjer kun hvis jeg spiller av videoene i HD-oppløsning, og IKKE bruker laderen. Etter dette går skjermen i svart, og maskinen begyner på nytt. Det hender også at den kan gå i bluescreen.

Har lastet ned den nyeste driveren, og har prøvd å justere strøminnstillingene slik at den kjører på høy ytelse, men det samme skjer hver gang.

(Problemet skjer ikke i Internet Explorer)

Noen som har opplevd det samme, eller vet hva som kan være feil?

 

Virker som at du må oppdatere driver. Link: http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/Catalyst1111aperformance.aspx

Endret av Aileron
Lenke til kommentar

Hvilken størrelse på Macbooken har du, når kjøpte du den, og valgte du matt eller blank skjerm?

 

Hvis vi sammenlikner litt:

 

The maximum screen brightness of 302 cd/m² and average of 288 cd/m² make this display rank in among the best of them. (...) The low black level of 0.52 cd/m² provides for saturated-looking blacks as well as a contrast ratio of 581:1. Combined with the matte screen' date=' this Samsung display is well equipped for outdoor use (...) The sRGB spectrum is—like its predecessor—for the most part covered by the new MacBook Pro. The difference compared to the MacBook Pro 13 and MacBook Pro 17 (glare-type) from last year is rather small. The uncontested champion in this regard remains the Dell XPS 16 Notebook with an RGB-LED display (covers Adobe RGB color space)[/quote']

 

The picture quality is definitely impressive. Samsung's own 173HT02-C01 screen not only delights with a great brightness: About 323 cd/m2 is an excellent rate (...) Together with the fairly low black value' date=' all kinds of media can develop their atmosphere freely: 0.36 cd/m2 ensures a crisp black. The colors are also appealing. Pictures, games and movies make a very brilliant impression. This is not least due to the excellent contrast: Hardly any device achieves [b']953:1[/b]

 

Fargespektrumsforskjell mellom 700G7A og Macbook pro 17":

e15b2d8be0.gif

 

 

Vi kan konkludere med at Samsungen har bedre kontrast, brightness og oppdateringer (120 hz), men litt færre farger i spektrumet.

 

Edit: hvis du virkelig vil ha lapoten med best skjerm, gå for en Dell XPS med den dyre skjermen.

Endret av Geirern
Lenke til kommentar

Fikk 700z5a for en drøy uke siden, og er meget fornøyd, bortsett fra en ting. Ved avspilling av youtube-filmer i firefox eller chrome, låser bildet seg og det blir til slutt grønt. Får beskjeden; "Skjermdriver AMD har sluttet og svare, og har blitt gjenopprettet." Dette skjer kun hvis jeg spiller av videoene i HD-oppløsning, og IKKE bruker laderen. Etter dette går skjermen i svart, og maskinen begyner på nytt. Det hender også at den kan gå i bluescreen.

Har lastet ned den nyeste driveren, og har prøvd å justere strøminnstillingene slik at den kjører på høy ytelse, men det samme skjer hver gang.

(Problemet skjer ikke i Internet Explorer)

Noen som har opplevd det samme, eller vet hva som kan være feil?

 

Virker som at du må oppdatere driver. Link: http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/Catalyst1111aperformance.aspx

 

Nope, det funker ikke, har prøvd. Men hvorfor funker det fint i IE, men ikke i firefox eller chrome, noen ide?

Lenke til kommentar

Fikk 700z5a for en drøy uke siden, og er meget fornøyd, bortsett fra en ting. Ved avspilling av youtube-filmer i firefox eller chrome, låser bildet seg og det blir til slutt grønt. Får beskjeden; "Skjermdriver AMD har sluttet og svare, og har blitt gjenopprettet." Dette skjer kun hvis jeg spiller av videoene i HD-oppløsning, og IKKE bruker laderen. Etter dette går skjermen i svart, og maskinen begyner på nytt. Det hender også at den kan gå i bluescreen.

Har lastet ned den nyeste driveren, og har prøvd å justere strøminnstillingene slik at den kjører på høy ytelse, men det samme skjer hver gang.

(Problemet skjer ikke i Internet Explorer)

Noen som har opplevd det samme, eller vet hva som kan være feil?

 

Virker som at du må oppdatere driver. Link: http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/Catalyst1111aperformance.aspx

 

Nope, det funker ikke, har prøvd. Men hvorfor funker det fint i IE, men ikke i firefox eller chrome, noen ide?

 

 

Høyreklikk i filmvinduet på youtube, gå til settings og skru av enable hardware acceleration. Har hjulpet andre med lignende problemer. Synes også å huske at de fikk tips om å heller bruker HD3000 kortet til avspilling av flash.

Lenke til kommentar

Hvilken størrelse på Macbooken har du, når kjøpte du den, og valgte du matt eller blank skjerm?

 

Hvis vi sammenlikner litt:

 

The maximum screen brightness of 302 cd/m² and average of 288 cd/m² make this display rank in among the best of them. (...) The low black level of 0.52 cd/m² provides for saturated-looking blacks as well as a contrast ratio of 581:1. Combined with the matte screen' date=' this Samsung display is well equipped for outdoor use (...) The sRGB spectrum is—like its predecessor—for the most part covered by the new MacBook Pro. The difference compared to the MacBook Pro 13 and MacBook Pro 17 (glare-type) from last year is rather small. The uncontested champion in this regard remains the Dell XPS 16 Notebook with an RGB-LED display (covers Adobe RGB color space)[/quote']

 

The picture quality is definitely impressive. Samsung's own 173HT02-C01 screen not only delights with a great brightness: About 323 cd/m2 is an excellent rate (...) Together with the fairly low black value' date=' all kinds of media can develop their atmosphere freely: 0.36 cd/m2 ensures a crisp black. The colors are also appealing. Pictures, games and movies make a very brilliant impression. This is not least due to the excellent contrast: Hardly any device achieves [b']953:1[/b]

 

Fargespektrumsforskjell mellom 700G7A og Macbook pro 17":

e15b2d8be0.gif

 

 

Vi kan konkludere med at Samsungen har bedre kontrast, brightness og oppdateringer (120 hz), men litt færre farger i spektrumet.

 

Edit: hvis du virkelig vil ha lapoten med best skjerm, gå for en Dell XPS med den dyre skjermen.

 

MBP 6.2, kjøpt for ca 1,5 år siden, med matt skjerm. XPS'en kunne vært en tanke hvis den ikke hadde vært så klumpete. Det var all offtopic fra meg. Takk for bra svar, nå ble den enda mer aktuell.

Lenke til kommentar

Skudd i blinde kanskje, men mulig IE kjører på Intel Integrated Graphics, mens de andre nettleserene kjører på AMD-kortet? For å teste kan du prøve å kjøre Chrome med lav prioritet og se hva som skjer

 

Kjørte strømsparing på chrome og firefox som du sa, og plutselig gikk det an å se videoene i HD uten at det klikka. Så virker som du traff blink, selv i blinde. TUSEN TAKK for all hjelp, setter stor pris på det. Endelig kan jeg kose meg med pc'n, uten å irritere meg over sånne ting.

Lenke til kommentar

Det funker fint her uansett om jeg kjører det med intel eller radeon. Tror nok du trenger siste versjon av driverne (som forsåvidt ikke var så lett å få inn)

 

Så det funker bra hos deg uten å måtte justere på noen innstillinger?

Viste seg å funke greit etter jeg huka av enable hardware acceleration.

Men hva mener du med at det ikke så lett å få inn siste versjon av driverne?

Lenke til kommentar

Da har jeg returnert laptopen. Den fungerte bare ikke for meg.

 

Sleit med liknende videoproblem som -Dirty_Harry-. Fikk BSOD flere ganger. En gang klikket plutselig hele maskinen og skrudde seg av uten grunn. Og nå nylig begynte den plutselig å komme med rare "dunkelyder" fra der hvor vifta går, inni maskinen på venstre side. Hørtes litt ut som "tuff-tuff-tuff" om det gir mening. Holdt man hånden under laptopen kunne man kjenne dunkingen.

 

Dette, sammen med at skjermen var skuffende (15", dårlig innsynsvinkel, blasse/rare farger) og at den fungerte så dårlig i WoW gjorde at jeg ikke gadd mer. Kanskje jeg skulle endret på noen innstillinger for å få den til å fungere bra i WoW. Men skjønner liksom ikke helt hva. Spilte ikke på høyeste grafikkinnstillinger en gang, og hadde batterimodus på høy ytelse.

 

Dessuten var den aldri heeelt stille og den ble fort for varm, og det at laptopkanten der man har håndleddene var så firkantet/spiss gjorde det dessuten ubehagelig å ha laptopen i fanget, gjorde jo vondt med mindre jeg passet på å legge håndleddene helt riktig.

Endret av Lotielin
Lenke til kommentar

Update for de som er interessert i OS X.

 

Jeg kjører iATKOS L2 nå, problemer med en kext eller to, antakeligvis AppleIntelFramebuffer.kext, men jeg slettet alle som har med AppleIntel å gjøre, bortsett fra CPU-kextene. Da kom jeg inn i OSX...

 

Uten touchpad, uten tastatur, uten lyd, uten internett av noe slag, uten aksellerert grafikk.

 

Touchpad og tastatur kan fikses med å få tak i ApplePS2Controller.kext fra osx86.net (tror jeg), sammen med en annen som er viktig. For å få touchpad må du slette ApplePS2Touchpad.kext inni ApplePS2Controller.kext.

 

Skjermkort SKAL funke out-of-the-box, men jeg slettet som sagt ALT av AppleIntel grafikk-kexts, holder på å extracte dem fra installdiscen nå,så får vi se hva som skjer.

 

WiFi skal i teorien funke, men virker som jeg har fått feil vendor eller device ID i forhold til hva jeg trodde jeg hadde, må dobbelsjekke å endre.

 

Den finner nettverkskortet, det står klart Realtek 8XXX, men det funker ikke.

 

 

Jeg tror det var alt for nå :p

Lenke til kommentar

Yeah, vurderte selv en desktop og jeg hadde ikke så godt utgangspunkt som deg. Årsaken til at valget blr en laptop er at jeg fra tid til annen har bruk for å ta med pcen til venner, og da hadde eb desktop blitt alt for mye jobb. Som sagt, så er jeg veldig fornøyd med pcen så langt :-) driver å skriver en ordentlig brukeranmeldelse sporadisk nå, så I'll keep you posted :-)

 

 

Takker takker. Skal selvfølgelig følge med. Mulig det kommer noen flere spørsmål også etterhvert hvis du ikke har noe imot å svare da

Da har jeg postet et brukeranmeldelse. Dette er min første, så tilbakemeldinger tas med takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...