Gå til innhold

Anmeldelse: Gears of War 3 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som kan bekrefte hvordan mulighetene for lokal co-op er i GoW3? Mer spesifikt, er det mulig å koble sammen to xbox'er lokalt via lan, uten å måtte betale ut masse penger for live gold abb?

 

Jeg vet at det finnes lokal split-screen, men det blir ikke det samme som å ha en egen skjerm..

 

 

Nå har sikkert flere av dere fått tak i spillet, og kan svare på om det finnes lokal lan støtte :)

 

Alternativt, fulgte det med et kort som ga 10-dagers gratis live, slik som det gjorde i de forrige spillene?

Lenke til kommentar

Om en ønsker å sette seg inn i Gears-universet så kan en starte her:

 

http://gearsofwar.wikia.com/wiki/Gears_of_War_Wiki

 

Det er ikke Pride and Prejudice vi snakker om, siden dere er så opptatt av gode historier så regner jeg med at dere pløyer gjennom slike bøker. Ikke?

 

Hva som er bra eller dårlig er da i aller høyeste grad subjektivt. Jeg personlig elsker røffe historier, der menneskeheten/USA/Norge-whatever er på randen til å bli utradert. (World War Z, Metro 2033, Domination, og nå The Passage) For meg så har Gears-spillene en helt kurant historie, og et univers som er verdt å sette seg inn i. Andre foretrekker kanskje alver og feer i sin underholdning, eller de foretrekker å ikke ha en historie i det hele tatt. Det er hver og en sitt valg, og ingen av dem er dårlige valg.

 

Så det.

Endret av unik42
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først å fremst vil jeg bare si at det er så ufattelig unødvendig av dere anmeldere å spoile enkelte ting. Jeg er fullt klar over at man burde holde seg unna hvis du ikke har runda det først, dette synes jeg også og jeg har allerede fullført det før jeg kom hit. Men det burde ikke være sånn, det som er problemet er at det er sånne små ting som dere ikke hadde behøvd å nevne i utgangspunktet. Noe annet er at det virker som om du bare har bestemt deg for at spillene er macho slakting uten noen dybde og ikke kan være noe annet bare fordi det er et stort element. Det er det som er så fantastisk at hvis du har fulgt med serien hele veien og er en stor fan så overrasker dette spillet stort og har mye større sentimental verdi. Det siste er det latterligste jeg har lest på lenge; at dette spillet har langt mer intense kamper enn før i serien.... Flyten er langt bedre men det er et åpenbart og unektelig faktum at dette spillets største problem var hvor enkelt det var, det var knapt nok et eneste utfordrene sted i spillet og det var til tross for en håpløs AI som du mente at var for gode til tider??! Når jeg spilte gjennom så var det flere ganger lagkammeratene mine bare løp bort til den største jævelen de kunne finne og ble slaktet ned gang på gang.

Lenke til kommentar

Først og fremst lurer jeg på hva jeg har spoila her?

 

Ja, jeg har bestemt meg for at spillene er macho slakting uten dybde, fordi jeg har forsøkt å like historien uten å lykkes litt engang. Er det ikke bedre at jeg omfavner det som faktisk fungerer i spillet, enn at jeg forsøker å veie det som et historiedrevet spill (noe det mislykkes med)?

 

Jeg har fulgt med serien hele veien, Gears of War var faktisk det første spillet jeg kjøpte til Xbox 360. Jeg syntes ikke at det Gears of War 3 overrasket stort på noe vis rent historisk. Om den sentimentale verdien ligger i scener som den med Dom, mistenker jeg at det skal noe mer til for å røre meg enn deg. Jeg forstår virkelig ikke hvordan du tolker "intense kamper" til "vanskeligere kamper". Jeg har aldri påstått at kampene i treeren er vanskeligere enn i de to forgående spillene, snarere tvert imot.

 

Med at kampene er mer intense mener jeg at de er hurtigere, nærmere og trangere. Man må tenke fortere og være mer bevegelig. Samtidig er det kortere tid mellom dem, slik at man aldri rekker å oppnå hvilepuls. Jeg synes det er beklagelig at du har slitt med den kunstige intelligensen, men når jeg ikke har opplevd lignende problemer som det så er det vanskelig å kommentere det. Jeg syntes den var jevnt over veldig god.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Da har jeg spilt et stykke i split screen... nettopp drept en enorm edderkopp.. og seriøst? 9/10? Historiegreiene skal jeg ikke legge meg opp i, men akkurat som 2'ern så fungerer det jo ikke spillemessig. Det er rett og slett aaaalt for simpelt. Det kreves liksom aldri noe.. fungerer utmerket å bare spamme i vei, eller rett og slett løpe forbi alt sammen og trigge en cutscene i 1995-style. Opplevde til og med den kjente "får ikke åpnet port fordi et lite monster løper rundt og vi finner ham ikke"..

 

1'ern var morsom i sin tid, 2'ern en enorm skuffelse, og 3'ern fortsetter forfallet. Forventer mer etter 5 år.. Skuffende.

 

Multiplayer er dog sikkert fortsatt mer gøy.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...