Gå til innhold

Skatter 8000,- av 24000,- er det riktig?


DE1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Så på lønnslippen min nå og der ser jeg at av mine 24.645,- denne mnd. så skatter jeg 8.007,- (33%?) Er det riktig? Kan det være så høyt?

 

Hva som er riktig vet du egentlig ikke før du har levert selvangivelsen og fått skatteoppgjøret.

Dersom du ikke bor i altfor grisgrendte strøk (les: way, way north), du ikke har gjeld eller formue, ingen barn, er ugift, ingen andre inntekter, og du tjener totalt 295 740 kroner i året (24 645 * 12), må du i 2011 betale totalt 72 625 kroner i skatt. Dette tilsvarer en skatteprosent på 24,6%.

 

Om du tar turen innom Skatteetatens nettsider vil du kunne beregne skatten din selv:

http://www.skatteetaten.no/Applikasjoner/Enkel2011_20110321.htm

Lenke til kommentar

Det er også viktig å sørge for at skattekortet ditt er riktig. Tabelltrekk kan slå uheldig ut dersom skattekortet ikke stemmer med din reelle inntekt/fradrag.

 

NB! Dette betyr ikke at du betaler mer skatt enn du skal, men at du blir trekt for mye eller for lite hver måned som medfører at du får igjen/baksmell når skatteoppgjøret for 2011 kommer til neste år.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...