Gå til innhold

Final Fantasy X kommer i ny versjon (PS3, Vita)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er kun de første PS3'ene (60GB versjon) som kan spille PS2 spill.

Seriøst?

Er det nå jeg skal le og si, hva er vitsen med en PS om den ikke spiller PS spill?

Jeg lo, takk.:D

 

PS: De har snakket om en remake av VII i maaaaaaaaaaaange år, før FF X kom ut, så det med tid er ikke helt relevant, de har hatt nok av tid, de bare vil ikke gi kundene sine det spillet de har ønsket seg i mange år, fordi.. vell..... Squaresoft er ikke som Squaresoft en gang var, uheldigvis.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Dere som vil spille FFX, hvorfor ikke bare kjøpe det og spille det?

Jeg mener, jeg ser folk si "nå kan jeg endelig spille FF X" og saker, men har jeg forstått det feil om jeg sier at du kan spille FF X på PS3?

Er det ikke derfor de har bakover-kompatibilitet som alle andre decent gaming companies?

 

PS: FF X remake over FF VII remake, det forteller meg nøyaktig hvor mye Square enix bryr seg om kundene sine, hadde Squaresoft fortsatt være sjefen hadde VII vært ute med remake for flere år siden, men neida, takk skal du ha enix m0f0.

 

Som Ginecologo sier, skal de remake FFVII så må de lage hele spillet på nytt, så det vil essensielt bli enda et prosjekt i Final Fantasy XIII-klassen, mens med FFX, så vil det være nok å være pusse litt slik som det har blitt så populært å gjøre. Forøvrig er det bare tull å skulle legge skylden på Enix. Yoichi Wada, sjefen for Square Enix, kommer fra Square-siden, så om noe, så er det den en må skylde på om man er misfornøyd med noe.

 

Største problemet til Square Enix etter min mening er dog at de mistet Hirenobu Sakagauchi. Han gjorde riktignok en gigantisk blunder med The Spirits Within, men siden det, så har ikke SE hatt samme kvaliteten. Spesielt Nomura har blitt veldig dominerende, og selv om han definitivt har gjort en del ting SE har tjent gode penger på - som Kingdom Hearts - så føler jeg og mange andre at hans stil er direkte ansvarlig for at feks FFXIII var såpass skuffende som det var. For ikke å snakke om skandalen som er Versus XIII som vel ingen har hørt noe om på mangfoldige år.

 

 

synes faktisk ikke FFXIII var så skuffende, men va er egentlig greia med Versus?=)

Lenke til kommentar

Man kjøper en PS3 fordi den kan spille PS3-spill.

Mange kjøpte den pga otherOS, som ble fjernet, may I remind you.:p

Mange kjøpte den også pga bakover-kompatibilitet + ny hard/software og trådløse kontrollere og saker og ting, blant annet lillebroren min.

Kjipt at noen PS3 kan spille bakover mens andre ikke kan, det er jo ganske idiotisk, det må du være enig i.:>

Er da ikke SÅ vanskelig å ha en emu som kjører PS og PS2-spill i bakgrunnen, på PC så tar en slik emu ca 40Mb, man burde tro at Sony kunne klare å lage en PS og PS2 emu til sin egen maskin, spesielt når de har absolutt alt av koding gjort fra før..P

 

Microsoft klarte det, Nintendo klarte det en stund med GBP/GBC og GBA men gikk vekk fra det da de gikk over til nett-kjøp ved N3D(s), jeg ser ikke hvorfor det er vanskelig å trykke inn de 40Mb den emu'n tar for å forsikre at produktet holder mål, tross alt så er bakover-kompatibilitet en ganske heavy ting som bør være med, spesielt når de reklamerte for det.

 

Anyway, min feil, jeg trodde Sony var kvalitet i mine yngre dager.

Lenke til kommentar

PS2 er kjent for å være vanskelig å ha med og gjøre, og maskinvaren er ganske annerledes enn PS3 sin. Det er enklere på 360 og Wii det strukturen er mer lik som på forgjengeren, men selv på 360 er det bare en viss andel x-box spill som fungerer. MS har dessuten for lengst sluttet å støtte videre bakover-kompatibilitet, rett og slett fordi det er for lite å tjene på å bugteste hauger med spill som kun en bitteliten andel av brukermassen benytter seg av.

 

Dessuten er det veldig få brukere som bryr seg nok om bakover-kompatibilitet til å la det bestemme over et konsollkjøp. Bakover-kompatibilitet er dermed en unødvendig investering. Særlig med tanke at de kan tjene en god slump penger på nyutgivelser.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

To ting: PS3 støtter fremdeles PS1-spill, og bakoverkompatibiliteten på 360 er så dårlig på flere spill at den er omtrent ubrukelig.

 

Det er synd, men veldig forståelig at de fjernet bakoverkompatibiliteten. Som G.I.R.L. sier, så er det omtrent ingen som bryr seg om dette, samtidig som det bidrar til å øke kostnadene for forbrukerne ganske så mye. Ergo er det ikke verdt det for Sony, selv om noen - som du og jeg - gjerne hadde sett at det var der fremdeles.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...