Gå til innhold

Final Fantasy X kommer i ny versjon (PS3, Vita)


Anbefalte innlegg

Men det er klart, personlige preferanser kan jeg ikke argumentere mot. Håper for din del Kenichi-san at FFIII kommer til Vita eller PS3 da! Det er ikke blant de bedre spillene i serien, men det har likevel mer enn nok kult med seg til at det er vel verdt å spille igjennom!

Det er hovedsaklig for "samlingens" skyld :) Mangler bare FF 3, FF 4 (utsatt med å kjøpe) og FF 2 (hadde det, men blitt borte, må kjøpe på nytt), så har jeg alle Final Fantasy spillene (dog minus 11, men det er online så blåser idet). :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er hovedsaklig for "samlingens" skyld :) Mangler bare FF 3, FF 4 (utsatt med å kjøpe) og FF 2 (hadde det, men blitt borte, må kjøpe på nytt), så har jeg alle Final Fantasy spillene (dog minus 11, men det er online så blåser idet). :p

 

Det er koselig :) Jeg har alle, også utenom online-spillene interessant nok, men jeg har de på litt forskjellige formater.

Lenke til kommentar

Har egentlig aldri forstått kjærligheten for hverken VII eller X. Min teori er at siden de to spillene representerer det første "store" rpg-et i hver sin generasjon, så er de gjerne det første rpg-et for veldig mange spillere, som derfor får et overdrevet positivt forhold til de. Etter min mening er de ihvertfall ganske middelmådig i Final Fantasy-sammenheng begge to. Det betyr imidlertid ikke at de er middelmådige spill, Final Fantasy er jo en fantastisk serie, så selv et middelmådig Final Fantasy er et fantastisk spill!

 

Min rangerering:

Final Fantasy VI

Final Fantasy IV

Final Fantasy V

Final Fantasy IX

Final Fantasy XII

Final Fantasy VIII

Final Fantasy VII

Final Fantasy X

Final Fantasy

Final Fantasy XIII

Final Fantasy III

Final Fantasy II

Lenke til kommentar

Ganske sweet at de relanserer FFX på ps3,spillet er jo epic bra,mitt favorittspill i serien,holder faktisk på og farme dark matters ultimate armors og skal begynne med AP tricks og stat maxing om ikke altfor lenge,Kan bli intressant og se en HD remake av FFX.Selv om jeg har ps2 versjon som kommer jeg til og kjøpe FFX på ps3 bare pga jeg elsker FFX spillet:D.

 

 

håper de bare tar og pusser det opp, vill ikke at de skal gjøre som i det skamelige unavnelige etterkommeren å forandre på stemmene til noen.

enig med at det er det beste i serien:P tror jeg har sånn tilsammen 700 spilletimer på det;)

å håper de slår sammen den japanske versjonen med en til boss=)

Lenke til kommentar

Har egentlig aldri forstått kjærligheten for hverken VII eller X. Min teori er at siden de to spillene representerer det første "store" rpg-et i hver sin generasjon, så er de gjerne det første rpg-et for veldig mange spillere, som derfor får et overdrevet positivt forhold til de. Etter min mening er de ihvertfall ganske middelmådig i Final Fantasy-sammenheng begge to. Det betyr imidlertid ikke at de er middelmådige spill, Final Fantasy er jo en fantastisk serie, så selv et middelmådig Final Fantasy er et fantastisk spill!

 

Min rangerering:

Final Fantasy VI

Final Fantasy IV

Final Fantasy V

Final Fantasy IX

Final Fantasy XII

Final Fantasy VIII

Final Fantasy VII

Final Fantasy X

Final Fantasy

Final Fantasy XIII

Final Fantasy III

Final Fantasy II

 

 

haha, så ikke FFX-2 på den listen:P

var det med vilje eller?=D

Lenke til kommentar

 

haha, så ikke FFX-2 på den listen:P

var det med vilje eller?=D

 

Jeg tok ikke med hverken X-2 eller XII-2, og heller ikke Final Fantasy IV: The After Years, Final Fantasy VII:Crisis Core, Final Fantasy XI eller Final Fantasy XIV. Av ulike grunner så føler jeg ikke de kan vurderes helt på linje med de spille jeg tok med :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har hatt lyst til å spille gjennom FFX en god stund nå.. kanskje jeg skal vente og prøve dette istedenfor :3

 

neida=D det er noe helt eget med PS2 og tror det kommer til å merkes å ikke til det bedre så stå på og skaff det til PS2 for den optimale opplevelsen;)

 

 

ops.. Ser ut til at jeg glemte ordet "igjen" :p Dette var mitt første og all time favorite ps2-spill

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å rangere FF-ene. Jeg vet jeg liker VII best og I-III minst, men de resterende blir for jevne til at jeg kan bestemme meg for hvilke som skal over og under. Det hender også jeg spiller gjennom et på nytt og endrer mening om det. FFV f.eks. likte jeg ikke noe særlig for ti år siden, men da jeg tok meg tid til å sette meg inn i job-systemet ble det plutselig et av de mest avhengighetsdannende til tross for den syltynne historien.

 

Spin-offene synes jeg for det meste er kommersiell jalla, med et særdeles hederlig unntak for Tactics.

Lenke til kommentar

Dere som vil spille FFX, hvorfor ikke bare kjøpe det og spille det?

Jeg mener, jeg ser folk si "nå kan jeg endelig spille FF X" og saker, men har jeg forstått det feil om jeg sier at du kan spille FF X på PS3?

Er det ikke derfor de har bakover-kompatibilitet som alle andre decent gaming companies?

 

PS: FF X remake over FF VII remake, det forteller meg nøyaktig hvor mye Square enix bryr seg om kundene sine, hadde Squaresoft fortsatt være sjefen hadde VII vært ute med remake for flere år siden, men neida, takk skal du ha enix m0f0.

Lenke til kommentar

Dere som vil spille FFX, hvorfor ikke bare kjøpe det og spille det?

Jeg mener, jeg ser folk si "nå kan jeg endelig spille FF X" og saker, men har jeg forstått det feil om jeg sier at du kan spille FF X på PS3?

Er det ikke derfor de har bakover-kompatibilitet som alle andre decent gaming companies?

Det er kun de første PS3'ene (60GB versjon) som kan spille PS2 spill. De fleste har dagens PS3 og den kan ikke spille PS2 spill, så hjelper lite at det finnes x antall i brukthylla på ett supermarked.

Lenke til kommentar

PS: FF X remake over FF VII remake, det forteller meg nøyaktig hvor mye Square enix bryr seg om kundene sine, hadde Squaresoft fortsatt være sjefen hadde VII vært ute med remake for flere år siden, men neida, takk skal du ha enix m0f0.

 

Det er LITT mer jobb å lage en remake av VII enn det er å pusse opp X. Det burde være lett å forstå.

Lenke til kommentar

Dere som vil spille FFX, hvorfor ikke bare kjøpe det og spille det?

Jeg mener, jeg ser folk si "nå kan jeg endelig spille FF X" og saker, men har jeg forstått det feil om jeg sier at du kan spille FF X på PS3?

Er det ikke derfor de har bakover-kompatibilitet som alle andre decent gaming companies?

 

PS: FF X remake over FF VII remake, det forteller meg nøyaktig hvor mye Square enix bryr seg om kundene sine, hadde Squaresoft fortsatt være sjefen hadde VII vært ute med remake for flere år siden, men neida, takk skal du ha enix m0f0.

 

Som Ginecologo sier, skal de remake FFVII så må de lage hele spillet på nytt, så det vil essensielt bli enda et prosjekt i Final Fantasy XIII-klassen, mens med FFX, så vil det være nok å være pusse litt slik som det har blitt så populært å gjøre. Forøvrig er det bare tull å skulle legge skylden på Enix. Yoichi Wada, sjefen for Square Enix, kommer fra Square-siden, så om noe, så er det den en må skylde på om man er misfornøyd med noe.

 

Største problemet til Square Enix etter min mening er dog at de mistet Hirenobu Sakagauchi. Han gjorde riktignok en gigantisk blunder med The Spirits Within, men siden det, så har ikke SE hatt samme kvaliteten. Spesielt Nomura har blitt veldig dominerende, og selv om han definitivt har gjort en del ting SE har tjent gode penger på - som Kingdom Hearts - så føler jeg og mange andre at hans stil er direkte ansvarlig for at feks FFXIII var såpass skuffende som det var. For ikke å snakke om skandalen som er Versus XIII som vel ingen har hørt noe om på mangfoldige år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...