Gå til innhold

Final Fantasy X kommer i ny versjon (PS3, Vita)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvor blir det av Final Fantasy III?... For da har man tilgang til alle FF spilla (Hovedserien, uten å telle med spinoffs). Men sier ikke nei takk til remake av X.

 

Edit: Forresten, leste nettopp at Ys IV får en remake til PSP Vita, woohoo :D Bare synd serien er lite utbredt her... må nok ty til import.

 

Edit: Spørsmål: Blir PSP Vita regionfri? Slik som dagens PSP?. *please say yes*

Edit: Ser ut som Vita blir regionfri. :DIGN

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Gode nyheter. Håper de følger på med oppgraderte versjoner av VII-IX og XII. Litt overrasket over at de begynner med X.

 

Ellers var det mange fristende titler. Dette ser langt mer interessant ut for meg enn 3DS har gjort så langt.

 

Edit: Forresten, leste nettopp at Ys IV får en remake til PSP Vita, woohoo :D Bare synd serien er lite utbredt her... må nok ty til import.

 

Det gir forsåvidt mening siden 1-3 har fått remakes på PSP. Da mangler man bare V, som såvidt jeg vet aldri er blitt offisielt oversatt til engelsk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Er ikke helt sikker på om jeg syns det er noe særlig vits å relansere FFX. Shadow of the Colossus syns jeg var ok fordi originalen kjørte så utrolig dårlig på PS2. FFX derimot var det ingen slike problemer med såvidt jeg kan huske.

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på om jeg syns det er noe særlig vits å relansere FFX.

 

Grafikken kunne hatt godt av å bli polert, Square-Enix kan tjene masse penger og spillet er heller ikke spesielt tilgjengelig lenger utenfor bruktmarkedet. Vil også tro det er mange som kan like FFX som aldri har eid en PS2.

 

Jeg er i grunn for alle relanseringer av FF hvis det kan bety at noen flere blir introdusert for serien.

Lenke til kommentar

Men hvor blir det av Final Fantasy III?... For da har man tilgang til alle FF spilla (Hovedserien, uten å telle med spinoffs). Men sier ikke nei takk til remake av X.

 

Edit: Forresten, leste nettopp at Ys IV får en remake til PSP Vita, woohoo :D Bare synd serien er lite utbredt her... må nok ty til import.

 

Edit: Spørsmål: Blir PSP Vita regionfri? Slik som dagens PSP?. *please say yes*

Edit: Ser ut som Vita blir regionfri. :DIGN

 

Final Fantasy III finnes på DS?

 

Hvorfor er det forresten enda ingen sak om Nintendo-konferansen i går?

Lenke til kommentar

Ganske sweet at de relanserer FFX på ps3,spillet er jo epic bra,mitt favorittspill i serien,holder faktisk på og farme dark matters ultimate armors og skal begynne med AP tricks og stat maxing om ikke altfor lenge,Kan bli intressant og se en HD remake av FFX.Selv om jeg har ps2 versjon som kommer jeg til og kjøpe FFX på ps3 bare pga jeg elsker FFX spillet:D.

Lenke til kommentar

Ja, leste det istad men har ikke sett det, samt at FF serien er en Playstation serie for min del. :)

(Ja, jeg vet FF var en NES/SNES serie originalt helt fram til 7). :)

 

Hvem bryr seg om hvilket format det er på, det viktige er vel at vi får spille spillene?

 

Forøvrig, Final Fantasy I-VI var på Nintendo-konsoller

Final Fantasy VII-VIII var på Sony og PC

Final Fantasy IX-X var hos Sony

Final Fantasy XI var hos Sony, Microsoft og PC

Final Fantasy XII var hos Sony

Final Fantasy XIII var hos Sony og Microsoft

Final Fantasy XIV er PC (så langt)

 

Så det gir:

6 spill som kom ut eksklusivt på Nintendo konsoller

2 spill som kom ut eksklusivt på Sony-konsoller

1 spill som er PC-eklsusivt

4 spill som kom ut på Sony-konsoller sammen med andre

2 spill som kom ut på MS-konsoller sammen med andre

3 spill som kom ut på PC sammen med andre.

 

Litt pussig å si at det er en Sony-serie?

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om hvilket format det er på, det viktige er vel at vi får spille spillene?

Personal preference. :)

 

Forøvrig, Final Fantasy I-VI var på Nintendo-konsoller

Final Fantasy VII-VIII var på Sony og PC

Final Fantasy IX-X var hos Sony

Final Fantasy XI var hos Sony, Microsoft og PC

Final Fantasy XII var hos Sony

Final Fantasy XIII var hos Sony og Microsoft

Final Fantasy XIV er PC (så langt)

 

Så det gir:

6 spill som kom ut eksklusivt på Nintendo konsoller

2 spill som kom ut eksklusivt på Sony-konsoller

1 spill som er PC-eklsusivt

4 spill som kom ut på Sony-konsoller sammen med andre

2 spill som kom ut på MS-konsoller sammen med andre

3 spill som kom ut på PC sammen med andre.

 

Litt pussig å si at det er en Sony-serie?

Jeg personlig teller ikke med PC utgavene siden jeg "hovedsaklig" er en konsollgamer, så FF serien fra og med 7 er en Playstation-serie for min del. Å les: min del.

Eneste FF jeg har spillt som ikke ble spillt på Playstation er - Final Fantasy XII: Revenant Wings, samt: Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers.

1 & 2 = PSP remake

4, 5, 6, 7, 8, 9 = PSP / PSN

10, X-2, 12, 13 = PS2 / PS3.

 

Derfor jeg skrev "mangler bare FF 3 nå". :)

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

 

Forøvrig, Final Fantasy I-VI var på Nintendo-konsoller

Final Fantasy VII-VIII var på Sony og PC

Final Fantasy IX-X var hos Sony

Final Fantasy XI var hos Sony, Microsoft og PC

Final Fantasy XII var hos Sony

Final Fantasy XIII var hos Sony og Microsoft

Final Fantasy XIV er PC (så langt)

 

Så det gir:

6 spill som kom ut eksklusivt på Nintendo konsoller

2 spill som kom ut eksklusivt på Sony-konsoller

1 spill som er PC-eklsusivt

4 spill som kom ut på Sony-konsoller sammen med andre

2 spill som kom ut på MS-konsoller sammen med andre

3 spill som kom ut på PC sammen med andre.

 

Litt pussig å si at det er en Sony-serie?

 

Liten, regnefeil. 3 spill er helt eksklusive til PS. FF9,10 og 12.

 

At FF ikke først og fremst er en PS serie har du forsåvidt greid å bevise på en slags objektiv måte, men nå er det heller ingen som har påstått noe annet.

 

FF 7 og 8 bør dessuten langt på vei regnes som PS spill. PC versjonene er nærmest å regne som en kuriositet, og jeg synes det blir et litt billig poeng å bruke. Det er fra PS alle kjenner de 2 spillene.

 

For alle som vokste opp med FF etter 95 har serien først og fremst vært en PS serie, og det er på PS serien virkelig blomstret opp til verdensmarkedet, og det er derfor naturlig at mange forbinder serien med Sony og playstation.

 

Uansett digg med en HD utgave av FFX, og jeg håper de gjør det med flere av de gamle spillene.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Nå dette ser jeg fram til!

FFX står som nr1 på min liste over alt mine gamer fingre har rørt ved, og holder på med nok en gjennomgang av dette i disse dager.

Grafikken er ikke like bra som jeg husket, men alt det andre gir meg fortsatt den varme gode følelsen.

Om det ikke blir tuklet for mye med annet enn grafikken skal jeg ha kloa i dette =)

Har faktisk kjøpt det to ganger.

Sikler bare ved tanken om å ha dette I ny HD grafikk.

 

Gleder meg!

Lenke til kommentar

 

Liten, regnefeil. 3 spill er helt eksklusive til PS. FF9,10 og 12.

 

At FF ikke først og fremst er en PS serie har du forsåvidt greid å bevise på en slags objektiv måte, men nå er det heller ingen som har påstått noe annet.

 

FF 7 og 8 bør dessuten langt på vei regnes som PS spill. PC versjonene er nærmest å regne som en kuriositet, og jeg synes det blir et litt billig poeng å bruke. Det er fra PS alle kjenner de 2 spillene.

 

For alle som vokste opp med FF etter 95 har serien først og fremst vært en PS serie, og det er på PS serien virkelig blomstret opp til verdensmarkedet, og det er derfor naturlig at mange forbinder serien med Sony og playstation.

 

Uansett digg med en HD utgave av FFX, og jeg håper de gjør det med flere av de gamle spillene.

 

Haha, den regnefeilen var pinlig :) Du har selvsagt rett.

 

Selv spilte jeg Final Fantasy VII på PC, da jeg ikke hadde en PS1 den gangen, men gikk over til PS1 i de senere spillene. Dog, for meg så var Final Fantasy en Nintendo-serie, men er i dag en typisk multiplattformserie etter at den gikk over til Sony og etterhvert PC og 360.

 

Men det er klart, personlige preferanser kan jeg ikke argumentere mot. Håper for din del Kenichi-san at FFIII kommer til Vita eller PS3 da! Det er ikke blant de bedre spillene i serien, men det har likevel mer enn nok kult med seg til at det er vel verdt å spille igjennom!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...