Gå til innhold

Anmeldelse: Warhammer 40, 000: Space Marine (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støtter anmeldelsen av spillet.

Storkoser meg og for meg er dette stooor underholdning.

Men, jeg plages litt med Multiplayer. Har enda ikke kommet inn på en public server. Ventet i over 20 minutt mens "searching" pågår.

Har dog hatt noen "private games" og det er utrolig artig.

 

Ser for meg mye nytt innhold som kart, modes etterhvert slik at mp får lang levetid.

Lenke til kommentar

Dette spillet er knallbra.

Noen sier det er for kort, men selv føler jeg at det er passe langt for dette spillet... Ble litt ensformigt på slutten.

 

Multiplayeren er utrolig gøy, spess. når 3stk jetz kommer mot deg med hammer og øks, men di dør alle av allt blyet jeg fyrer av i di.

Lenke til kommentar

Kjekt med ein omtale frå nokon som forstår seg på saker og ting.

 

Copypaste frå den andre tråden, mine inntrykk etter rundt 30 MP-levels:

 

Vart så oppslukt av MP at eg ikkje har byrja på SP endå. Eg trur ikkje du kjem til å verte skuffa - kjernegameplayet er unikt og veldig underhaldande, men innpakkinga kunne vore betre - fire-fem kart, 8v8, to modus og p2p-hosting er ikkje allverda. Kunne og vore litt meir slow-paced og fleire/treigare unlocks. Eg kjem til å spele etter at eg er level 41 (snart), og eg har neppe låst opp allslags weapon perks då heller, men eg er litt redd for at folk kjem til å droppe det når dei er "ferdige"... Og ein treng som kjend andre folk for å spele MP. :p

 

"Ultramarine"??? Seriøst? Det hele virker noe over-testosteronisert for 12-åringer med kraftig ADHD...

 

Ultramarines er ikkje det mest spanande Chapteret, men det du skriv er - med respekt å melde - framleis skivebom. :)

Lenke til kommentar

Men, jeg plages litt med Multiplayer. Har enda ikke kommet inn på en public server. Ventet i over 20 minutt mens "searching" pågår.

Kan det ha noe med nettverksinstillinger å gjøre? Sleit med å finne noe som helst natt til lørdag, men etter å ha åpnet noen porter og fikset litt på NAT fant jeg mange games på lørdag og søndag (routeren ble resatt for litt siden, glemte å fikse på ting). Spillet var jo ganske nytt natt til lørdag (og det var ganske seint, 2-3-tia-ish) så det er ikke sikkert det var så mange som spilte da.. men noen burde det jo vært.

 

Har i alle fall fått slakta nok folk til at regnes som et middels folkemord nå.. uten venting :)

Lenke til kommentar

"Ultramarine"??? Seriøst? Det hele virker noe over-testosteronisert for 12-åringer med kraftig ADHD...

 

Ultramarines er ikkje det mest spanande Chapteret, men det du skriv er - med respekt å melde - framleis skivebom. :)

 

Ut over det faktum at en kompis på mine yngre dager tok seg nær av min sammenlignelse av lekefigurene hans fra Warhammer-universet med Barbie-dokker (store pupper = store muskler), er min kjennskap til Warhammer forsvinnende liten. Så jeg skal ikke rope før høyt eller for lenge.

 

Jeg ser character models som ser ut som hulken uten grønnfarge, navn som går i samme baner og i det hele tatt et voldsomt testosterondrevet image. Eneste måten dette kan bli bra på er om det er ment parodisk og karikaturisert. Ingenting gir meg mer glede enn å fyre opp bolere som tar seg selv seriøst.

 

Mulig jeg har mentalt har blitt ei lita jente på mine gamle dager men jeg holder meg unna dette :)

Lenke til kommentar

"Ultramarine"??? Seriøst? Det hele virker noe over-testosteronisert for 12-åringer med kraftig ADHD...

 

Ultramarines er ikkje det mest spanande Chapteret, men det du skriv er - med respekt å melde - framleis skivebom. :)

 

Jeg ser character models som ser ut som hulken uten grønnfarge, navn som går i samme baner og i det hele tatt et voldsomt testosterondrevet image. Eneste måten dette kan bli bra på er om det er ment parodisk og karikaturisert. Ingenting gir meg mer glede enn å fyre opp bolere som tar seg selv seriøst.

 

40k er ironisk overdriven grimdark, og eg trur det vert ganske traurige saker om ein tek det seriøst. :p

Lenke til kommentar

"Ultramarine"??? Seriøst? Det hele virker noe over-testosteronisert for 12-åringer med kraftig ADHD...

 

Ultramarines er ikkje det mest spanande Chapteret, men det du skriv er - med respekt å melde - framleis skivebom. :)

 

Ut over det faktum at en kompis på mine yngre dager tok seg nær av min sammenlignelse av lekefigurene hans fra Warhammer-universet med Barbie-dokker (store pupper = store muskler), er min kjennskap til Warhammer forsvinnende liten. Så jeg skal ikke rope før høyt eller for lenge.

 

Jeg ser character models som ser ut som hulken uten grønnfarge, navn som går i samme baner og i det hele tatt et voldsomt testosterondrevet image. Eneste måten dette kan bli bra på er om det er ment parodisk og karikaturisert. Ingenting gir meg mer glede enn å fyre opp bolere som tar seg selv seriøst.

 

Mulig jeg har mentalt har blitt ei lita jente på mine gamle dager men jeg holder meg unna dette :)

 

Enig i mye av det du skriver, men for mange så er det sånn FPS-spill skal være. For min del leser jeg mange av tingene som ble skrevet i den andre anmeldelsen som fikk 3/10 her, mens her er det jo basert på et kjent univers, så da er jo det meste tilgitt, siden det automatisk blir kult. Dette er jo veldig forståelig også.

 

Pinlig historie, horder av fiender, uendelig ammunisjon, klisjeer og stereotyper er like fullt ikke noe som er ubetinget positivt, uansett om spillet er basert på Warhammer eller Titten Tei.

 

Multiplayeren høres jo ganske bra ut, da, og spillmekanismene er sikkert en del bedre enn i det andre spillet som ble anmeldt, men 8/10.... FPS-sjangeren har så ufattelig mye igjen før det når sitt potensiale, at den dagen det kommer et virkelig bra FPS-spill, så finnes det jo ikke karakterer igjen å gi.

 

På den andre siden, så er det vel kanskje ingen som vil ha et FPS-spill med bra historie, interessante karakterer og variert gameplay, så da er nok 8/10 noe folk vil være enig i.

 

Noen liker jo Steven Seagal-filmer også. :p

Lenke til kommentar

Men... Dette er jo ikkje eit FPS, det er ei høvesvis interessant nyvinning innafor den breiare actionsjangeren. Ein kan òg tillate seg å like universet, sidan det ikkje er ein po-faced, humorlaus self-insertion-fantasi frå hovudet til Cliff Bleszinski.

 

PROTIP, forresten: Om ein har PC-utgåva kan ein - visuelt, i kvart fall - spele som andre Chapters enn Ultramarines i kampanjen: http://forums.relicnews.com/showthread.php?262044-Space-Marine-Custom-Titus-Skins-Armour-of-Angelos

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Warhammer har vært slik siden leeeeenge før du ble født.

 

Mulig jeg går i Troll-fella her, men du tar feil. I følge wikipedia ble Warhammer skapt mens jeg var i ferd med å fullføre barneskolen.

 

På samme måte som jeg skal være forsiktig om å mene ting om spill jeg aldri har spilt, syns jeg du skal være litt forsiktig med å bedømme min alder ut i fra noen linjer på et forum.

Endret av n0s
Lenke til kommentar

Warhammer 40k er en salig blanding av alt mulig rart, inkludert parodier (Orks er basert på britiske hooligans og er ikke engang pattedyr. De er nærmere planter, biologisk sett, og de lever utelukkende for krig), testosterondyrking (space marines) og litt mørkere, seriøse ting (f.eks. inquisitors). Det er langt mer nyanser og dybde i settingen enn Space Marine gir inntrykk av.

 

Warhammer er også grunnlaget for en rekke andre settinger. Nesten alle Blizzards spill er inspirert av Warhammer Fantasy eller 40k, f.eks, og spill som Gears of War har også åpenbare ting de har stjålet (i ordets snillere forstand) fra settingen. Warcraft (inkludert WoW) er basert på Warhammer, og var faktisk lisensiert fra Games Workshop frem til de røk i tottene på hverandre. Det samme gjaldt Starcraft, som opprinnelig startet som en WH40k-tittel.

 

Multiplayeren høres jo ganske bra ut, da, og spillmekanismene er sikkert en del bedre enn i det andre spillet som ble anmeldt, men 8/10.... FPS-sjangeren har så ufattelig mye igjen før det når sitt potensiale, at den dagen det kommer et virkelig bra FPS-spill, så finnes det jo ikke karakterer igjen å gi.

 

Tror nok du har misforstått hvordan karaktersetting fungerer i spillanmeldelser. Karakteren settes ikke ut fra et potensielt "perfekt" spill som blir utgitt en gang i fremtiden. Den settes ut fra forventninger satt på grunnlag av spillene som er ute akkurat nå. En score på 8/10 for 10 år siden er ikke sammenlignbar med en tilsvarende score i dag, og heller ikke med en om 2 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...