Gå til innhold

– Profesjonelle spillere er uhyre viktige (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Valve har alltid brukt lang tid på å utvikle spillene sine, og det kan vi leve med sålenge spillene er gode og velpolerte og føles unike. Men med Dota2 har de kommet på etterskudd i forhold til godt etablerte LoL og HoN. Så spørs det hvordan Valve takler den situasjonen, spesielt nå når både HoN og LoL er Free2Play. Hvorfor skal HoN og LoL-spillerne gå over til Dota2?

Lenke til kommentar

Ser enda ikke noe godt argument på hvorfor jeg skal bytte ut gode gamle WC3 DOTA. Har DOTA 2 LAN støtte? må jeg kjøpe spillet eller skal de ha microtransactions modellen? Hvilke systemkrav har det?

 

Det er enda tidlig, og mange av spørsmålene mine blir nok besvart i tiden fremover, men jeg ser ikke helt for meg at de oppfyller alle ønskene mine. Men så er det kanskje ikke personer som meg de satser på heller da ...

Lenke til kommentar

Kan med ærlig hjerte si at Dota har alltid vært ein skrekkelig spillopplevelse for meg, der det hovedsaklig var 2 spillelementer som var gamebreaking. Her snakker eg om konstant phail som følge av at du mister "selecten" av helten din, og et uhyre komplisert og oversiktelig gjenstands system.

 

Begynt å spill League of Legends, og må si at det er ein herlig spillopplevelse der disse feilene er rettet opp, og hører fra folk at Heroes of Newerth har ganske lignende system.

 

Antar at Dota2, som blir et eget spill, og ikke en mod helt sikkert kommer til å følge i de samme fotsporene til LoL og HoN. Fra den informasjonen som er gitt om Dota 2 så langt så er det ingenting som tilsier at det er verdt å gi avkall på mine opptjente poeng i LoL, til å begynne et nytt nesten identisk spill fra scratch, der eg muligens også er nødt til å bruke penger?

 

Dota2 sitter nok med mye credits fra å være den direkte oppfølgeren til sjangerstarteren dota, men de kan vel ikkje forvente at spillere flokker rundt det med allerede sterkt etablerte sjangersøsken som LoL og HoN?

Lenke til kommentar

Det som intresserer meg mest er om det støtter LAN, det er jo halve(om ikke mer) morroa med DotA, er ikke like gøy å måtte spille på nettet.

Eller har paranoiaen om piratkopiering tatt helt av?

Dette.

 

Ellers håper jeg at dette spillet på en eller annen finnurlig måte skaffer seg et bedre community enn forgjengeren. Jeg er ikke optimist.

Lenke til kommentar

Det som intresserer meg mest er om det støtter LAN, det er jo halve(om ikke mer) morroa med DotA, er ikke like gøy å måtte spille på nettet.

Eller har paranoiaen om piratkopiering tatt helt av?

Dette.

 

Ellers håper jeg at dette spillet på en eller annen finnurlig måte skaffer seg et bedre community enn forgjengeren. Jeg er ikke optimist.

 

Ganske så sikker det kommer til å ha LAN støtte, siden nesten alle spill på Steam kan spilles i offline mode så har de nok fikset det til.

Lenke til kommentar

"Her snakker eg om konstant phail som følge av at du mister "selecten" av helten din, og et uhyre komplisert og oversiktelig gjenstands system."

Om du mister heroen din gjør du noe fundamentalt feil, du glemmer å hotkey'e han/ho, det er en vanlig nybegynner-feil, spill mer så kanskje du lærer.( PS: det er ikke spillet sin feil at du ikke klarer å trykke på 2 knapper for å binde heroen din til tallet 1)

 

Komplisert item-system, tja.. sure, det er mange items, men hva så?

Det er mange items i Final Fantasy-spillene, du ser ikke de klage, samme med Resident Evil 1-2-3, sick mange items.

Spill så lærer du, om du ikke lærer så er ikke Dota-sjangeren noe for deg.

 

 

er ikke like gøy å måtte spille på nettet.

*bank bank*

du: hvem er det?

TO TUSEN OG ELLEVE :D

Endret av Puro
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

er ikke like gøy å måtte spille på nettet.

*bank bank*

du: hvem er det?

TO TUSEN OG ELLEVE :D

 

Mulig jeg kunne formulert meg litt bedre, men grunnen er det å MÅTTE spille på nettet, er for eksempel veldig greit med mulighet for LAN under mindre samlinger som 10 stk. Eller når man ikke har tilgang til internett, men kan sett opp et AdHoc nettverk eller bare ta med seg noen switcher. En annen ting er om du har det som meg, har ikke mulighet for fiber/ADSL og må bruke mobilt nett. Noe som resulterer i ræva hastighet +et maks månedsforbruk på 15 GB fordelt på 5 familiemedlemmer (ekstra kvote kan jo kjøpes men koster flesk og vel så det) å om man da skal ha nok igjen til surfing, e-mail og kanskje litt youtube og spotify så er det ikke bare å koble seg på steam å spille uten å tenke over det.

Derfor så blir det ikke like gøy å MÅTTE spille på nettet.

Så ditt argument om 2011 funker ikke her for det er ikke i mitt tilfelle, da det ikke er mulighet for bredbånd i hele bygdenorge, og utkant norge.

 

Forhåpentligvis så er det litt lettere å forstå hvorfor jeg ikke liker tanken på at flere og flere spill er låst til internett for multiplayer, og nå begynner jo samme marerittet med singelplayer. Støtten for LAN ville gjort alt mye enklere og mer attraktivt med spill for oss som ikke bor i byen.

 

Fowl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...