Gå til innhold

Nettbutikken Origin ser deg fremdeles (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Vi og selskaper som handler på vegne av oss vil ikke dele informasjon som identifiserer deg personlig uten ditt samtykke, unntatt i sjeldne tilfeller hvor utlevering er pålagt ved lov eller for å håndheve EAs juridiske rettigheter."

 

Det vil si, at hvis de finner ut at du har et piratkopiert EA spill, så kan de komme å banke på døra di? Høres trygt ut.

Lenke til kommentar

Skeptikeren i meg gjør at jeg enda ikke er helt overbevist om dette Origin-opplegget... I fare for å bli beskyldt Steam-fanboy, vil jeg likevel si at jeg synes det er rart at EA trenger så mye informasjon fra brukerne og den måten som de tenker å innhente den på er, vel, i beste fall snodig.

 

Skjønner liksom ikke hva EA skal forbedre ved hjelp av Origin? De klarer jo ikke å release en server browser i BC2 som funker, og den har de jo tilogmed testa for egen maskin på "kontoret" før de slapp den...

Lenke til kommentar

Skjønner liksom ikke hva EA skal forbedre ved hjelp av Origin? De klarer jo ikke å release en server browser i BC2 som funker, og den har de jo tilogmed testa for egen maskin på "kontoret" før de slapp den...

 

Du skjønner hva de vil med info om hvor mye du spille, hva du spiller og hva slags maskinvare du sitter på? Vel det skjønner hvertfall jeg. Om vi som forbrukere har så ekstremt mye igjen for det er jeg litt usikker på. Steam er jo veldig greit syns jeg, men det blir tungvindt dersom vi får mange slike klienter og forholde oss til. Tenker kanskje at dette er den nye konsollkrigen. Når de to en gang blir skytjenester har vi det gående.

Lenke til kommentar

Bryr meg egentlig ikke.

Jeg føler bare ikke at Origin gir meg noe, føles bare som unødvendig tvang.

 

Det gir deg muligheten til å kjøre EA-spill...

Spill kjøpt på Steam krever at Steam kjører, noen spill integerer Steam akkurat som BF3 blir knyttet mot Origin.

Jeg kunne kjøre ea spill før, dette er bare et dårlig forsøk på å konkurrere mot steam.

Når de taper er vi kunder nødt til å hoppe til den neste tingen.

 

Er bare irriterende, slutter ikke å kjøpe spill fra EA av den grunn...

Lenke til kommentar

battlefield 3 ser fett ut, men all den dritten gidder jeg ikke. Etter å ha kjøpt ulike spill har jeg sikkert ti forskjellige kontoer (minst!) forskjellige steder jeg aldri besøker igjen. Jeg henger ikke akkurat på rockstar social club om kvelden, for å si det sånn ...

Og hvem veit hvor mye informasjon om meg, min datamaskin og programvare som finnes rundt omkring i verden hos ulike selskaper, som alle lover at de ikke skal bruke den til noe. Kyss meg sier jeg bare, tror de at jeg er en naiv 12-åring?

 

Svake sjeler gjør at vi må gjennom alt dette for å spille. Hvis alle hadde vært enige om at vi ikke kjøper spill med sånt piss, så kan jeg love at ALT som plager hadde vært borte så fort at det hadde vært svimerker på cd-plata, og vi alle kunne vært glade og fornøyde. Men neida, mange er så desperate at de handler uansett.

 

Jeg for min del bare kjøper et annet spill isteden.

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar

Jeg for min del bare kjøper et annet spill isteden.

 

Bra det er flere av oss! Er en grense for hvor mye dritt man skal finne seg i, og her går EA langt over streken. EA kan kysse meg et visst sted, og Origin skal aldri i verden inn på min PC.

Gir heller penga mine til et firma som ikke behandler kundene sine som dritt.

Lenke til kommentar

MW3 er plutselig mer fristende gitt..... This is bad.

 

Om det hadde fått Steamintegrasjon?

Jeez, chill...

 

Oh well man kan vel legge det til i Steam hvis man vil, gjorde det med MW2(tho spillet er shit). Mw3 med ded servers høres bedre ut enn BF3 med låst nickname som er Origin IDen din, Origin spyware etc. Jeg kan liste opp mer hvis du vil. Tho jeg orker ikke "fanboywar", jeg har spilt alle BF spillene på PC og CoD opp til og med Mw2. Frihet til å velge platform man kjøper fra og mulighet til å endre ingame navn burde være en selvfølge. Men det ser ut som det går andre veien. PC spill blir konsollifisert. Sad story.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...