Gå til innhold

Asus N55SF test/førsteinntrykk - maskinen for deg som verdsetter god skjerm og lyd!


OC-Freak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, er det noen her inne som kan forklare meg litt om grafikksystemet på denne PC'en? Slik jeg har forstått det har maskinen to skjermadaptere (som det heter på enhetsbehandling) - intel HD grapichs family og geforce gt 555m. Men hvordan fungerer dette egentlig? Jeg driver å surfer gjennom nvidias kontrollpanel og på physxinnstillingene ser jeg at man har mulighet til å velge physxprosessor, der alternativene er "automatisk valg", GT 555 og Intel HD family.. regner med at nvidiakortet er best? Og hvilket av kortene bruker maskinen når man bare surfer rundt på pc'en?

 

Sidenote: Jeg har også ikoner på pcen som er skurrete, og ser at folk går til de ekstreme lengder å levere pcen tilbake igjen pga. dette. Jeg (og sikkert alle innpå denne tråden) kjøpte ikke denne pcen for å nistirre på ikoner og analysere utseende på de til den minste detalj. Dette er en knall pc, punktum finale. Og dersom du virkelig gidder å bruke energi på at ikonene ikke er 100% perfekt, ja da får du enten kjøpe deg en mac eller troubleshoote litt selv (slik som enkelte har gjort).

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Nvidia optimus virker slik at til vanlig windows bruk/lett bruk så er intel skjermkortet aktivt for å spare strøm, starter du 3d program som spill osv så aktivers nvidia skjermkortet automatisk for best ytelse. Optimus teknologien er såpass god nå at dette virker ypperlig for folk flest, men det er enkelte programmer/spill som ikke aktiverer nvidia skjermkortet automatisk - slik at man må velge dette manuelt i nvidia kontrollpanelet. Har enda ikke hatt problemer og har derfor ikke satt meg inni hvordan man gjør dette, men det skal være mulig ;)

Lenke til kommentar

Det er mye mulig at dette har blitt besvart i tråden. I så fall må jeg på forhånd beklage, men jeg er på jobb har ikke mulighet til å lese hele tråden.

Mitt spørsmål er som følger.

Hvordan klarer denne PCen Battlefield 3? Jeg er veldig fristet til å investere i denne, men siden jeg ikke trenger en ny PC med en gang lurer jeg på når det kommer en ny modell? Kanskje vanskelig å svare på, men hvis det kommer en ny modell før jul eller på nyåret vil jeg gjerne vente på den!

Lenke til kommentar

Det er mye mulig at dette har blitt besvart i tråden. I så fall må jeg på forhånd beklage, men jeg er på jobb har ikke mulighet til å lese hele tråden.

Mitt spørsmål er som følger.

Hvordan klarer denne PCen Battlefield 3? Jeg er veldig fristet til å investere i denne, men siden jeg ikke trenger en ny PC med en gang lurer jeg på når det kommer en ny modell? Kanskje vanskelig å svare på, men hvis det kommer en ny modell før jul eller på nyåret vil jeg gjerne vente på den!

 

Tror jeg har svart tidligere, men samme det.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647560#extra er min modell, auto-settings gir et sted mellom medium og high, texture quality på ultra. Har ikke orket å fikle noe mer med det, men den kjører smooth der.

Lenke til kommentar

Hvordan er den vertikale innsynsvinkelen på disse maskinene med HD+ skjerm? Det er jo det som oftest er det store ankepunktet på bærbarskjermer. På 99% av maskinene jeg har sjekket så blir toppen av bildet for mørkt og bunnen for lys. Umulig å finne en innsynsvinkel som gir jevnt lys over hele skjermen. Min erfaring er at Asusmaskiner er over gjennomsnitet dårligere på dette punktet. Eneste untaket jeg har sett er U36.

 

Jeg håper og tror HD+ er langt bedre på dette punktet?

Lenke til kommentar

Hei, vurderer denne pcen sterkt, men ser til min store forferdelse at den nå er utsolgt hos Komplett/MPX. Er det en ny modell på trappene?

Alternativet er G53SX, men synes den blir i største laget og er grusomt klumpete.

Lurer også på skjermkortet, er det godt nok til å kjøre feks kommende Star Wars: The Old Republic?

Lenke til kommentar

Det finnes en brukbar workaround til GPU problemet

Håper dette løser problemet deres midlertidig til Nvidia får laget en permanent løsning.

 

Det krever at du har en nyere type grafikkdriver, men dette kan lett lastet ned fra Laptopvideo2go.(tror ikke drivere rett fra nvidia kan innstalleres?)

 

Til deg som spiller CS kan du da for eksempel finne hl.exe i mappa steamapps\(BRUKERKONTOENDIN)\counter-strike og lage snarvei til denne og legge til -game cstrike etter linjen i target/mål i snarveiens egenskaper. Dermed får du høyreklikka snarveien og velge selv hvilken GPU du vil kjøre spillet med. Dette funker til alle andre snarveier også, med forbehold at de peker til en .exe fil(noen steam-snarveier gjør ikke dette).

 

Jeg fikk dette til uten å måtte laste ned denne driveren (FM kræsjet hele tiden). Har bare testet ca 1 time i ettertid, men bør jeg uansett installere den?

 

Et annet problem er at jeg kanskje 5 ganger om dagen får meldingen "Utforsker har sluttet å virke". Herregud så irriterende.......

Lenke til kommentar

Jeg vurderer denne versjonen her hos Dustin for ca. 8k, eller denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635496 eller denne http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/msi-ge620dx-462ne/162496.3003/

 

Hva anbefales at jeg kjøper. Den skal brukes primært til gaming, og ønsker ikke at den blir fort varm eller noe. Ellers bør den takle litt bilderedigering og litt videoredigering (og selvfølgelig en smule nettsurfing)

Lenke til kommentar

Jeg har ASUSen, omtrent samme som fra komplett, bare med 8GB RAM og den blir ikke varm.

 

Se 1080p film med laptopen i senga/på dyna? Null stress.

Kjøre spill som BF3, Metro 2033 på så høy ytelse som mulig men fortsatt smooth? Null stress, ingen varme.

 

Eneste stedet jeg merker varmeproduksjon er nede i venstre hjørnet, hvor venstrehånda vanligvis ligg, samt på beina om jeg har laptopen på fanget. Ingen av delene er i nærheten av å være veldig varmt.

Lenke til kommentar

Jeg har ASUSen, omtrent samme som fra komplett, bare med 8GB RAM og den blir ikke varm.

 

Se 1080p film med laptopen i senga/på dyna? Null stress.

Kjøre spill som BF3, Metro 2033 på så høy ytelse som mulig men fortsatt smooth? Null stress, ingen varme.

 

Eneste stedet jeg merker varmeproduksjon er nede i venstre hjørnet, hvor venstrehånda vanligvis ligg, samt på beina om jeg har laptopen på fanget. Ingen av delene er i nærheten av å være veldig varmt.

 

Hvordan er tastaturet, forstått det slik at det kan være knøtete...

Lenke til kommentar

Nja, siden mediaknapper og strømknapp er integrert til å være en del av selve tastaturet så kan det være litt knøtete i starten, siden mediatastene er til venstre på tastaturet. Mest "problemer" med dette opplever jeg når jeg skriver, da jeg innimellom i begynnelsen trykket Caps Lock istedenfor "a". I spill o.l. så har ikke jeg hatt noe problemer med dette, da hånda som regel ligger på samme sted hele tiden. Ikke prøvd noe RTS/MMORPG med mye keybinds hvor man gjerne flytter hånda litt.

 

Som sagt, er det en vanesak og jeg har ikke noe problemer med det nå, selv om det selvfølgelig kan hende.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...