Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Videregående i morgen! Nervøs!


Anbefalte innlegg

Har seg sånn at jeg starter på videregående i morgen. Er nervøs som bare satan, fordi jeg skjenner absolutt ingen der. Skolen er også et lite stykke unna, så det er et sted jeg ikke er vandt til å være heller.

 

Jeg har ingen anelse hvor jeg skal møte opp eller hva jeg skal ta med meg heller,så det gjør det bare ennå verre.

 

Er bare så utrolig livredd, vet ikke hvorfor, men har aldri vært så nervøs i hele mitt liv før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor og når du skal møte opp skal stå på hjemmesiden til skolen du skal begynne på.

 

Og du trenger nok ikke å ha med deg så mye første skoledag. Penn, papir og matpakke burde holde i lange baner :)

 

Og du er nok langt ifra den eneste som er nervøs for å starte på ny skole, det er helt normalt!

 

Å bli kjent med folk er nok heller ikke noe problem, bare vis at du er en hyggelig og grei person og prøv å vær litt utadvendt så ordner det seg nok :)

 

Vil si at det er mer normalt og være nervøs før man starter på en ny skole, enn og ikke være det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det gir god trening psykisk å begynne på skolen med bare fremmede, slik er det ofte når man begynner ny jobb også. Men jeg kan love deg en ting, du er nok ikke den eneste som begynner på skole i disse dager der alle er fremmede. Sansynligvis finnes det flere i din nye klasse også.

 

Tviler du trenger noe som helst til første skoledag, det eneste som oftes skjer er at man får utdelt masse papirer/utstyr og blir litt kjent på skolen, deretter er skolen over xD

 

Men lange skoledager begynner somregel veldig brått dagene derpå hehe

Endret av runerask
Lenke til kommentar

Angående når du skal møte opp, så vet jeg at vanlig oppmøtetid første skoledag er klokken 9:00. Slik er det i alle fall på skolen min. Det står på dine sider på VIGO.no (hvor du kan se skolesøknaden og det) når du skal møte opp når du har tatt imot tilbud til skoleplass.

 

Men hvis du har hørt noe annet, bør du følge det i stedet.

Endret av MækkTævvish
Lenke til kommentar

Kanskje litt sent å skrive nå, men det finnes flere en deg som er nervøs for skoledagen. Det viktigste du gjør er å ikke isolere deg og gjømme deg unna. Ta heller å prat med klassevenner og spørre hva de skal i helgen osv for å høre om det kanskje er noen aktiviterer eller fester som du kan komme med på :) Fest er alltid en bra måte å bli bedre kjent på bare du ikke drikker for mye, men heller moderate mengder. Prøv også å finner personer med felles interesser og noen du liker å prate med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...