Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjermer i forb. med lyd


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har prøvd å finne ut av dette i hele kveld nå, men det jeg har prøvd frem til nå har gitt meg lite hjelp.

 

Jeg får gjentatte blå skjermer når jeg bruker vlc media player. disse kan komme 10 min ut i filmen eller 5 sec etter at den har startet. Dette viser seg å også skjer når jeg ser på klipp i youtube, så det ser ikke ut til at det er vlc som er problemet.

Startet også opp ett full screen spill som kun kom seg til loading før blåskjermen kom

 

Datamaskinen er ca en mnd gammel og er selvbygd. jeg har ikke hatt blå skjerm på denne før i dag.

 

Det startet med at jeg installerte demoen av Heroes VI, spilte i 15 min, så kom den første blå skjermen. Jeg har lest at det visstnok var ustabilt for andre også, så tenkte ikke noe særlig over det.

 

Senere når jeg satt på en film i VLC kom den tilbake. gang på gang.

 

Forandringer som er gjort de siste dagene er:

Oppdatering av skjermkort drivere.

installert en flash plugin som trengtes for å se videoer i Steam.

og installert heroes VI.

 

For å prøver å ordne dette problemet har jeg gjort følgende:

 

avinstallert flash plugin som ble innstallert pga Steam

Installert gammel skjermkort driver

skrudd av hardware acceleration. (flash)

prøvd forskjellige output modules i vlc

 

Ingen av disse tiltakene har hatt effekt, så jeg håper det er noen som har kjennskap til dette og snille å gir meg en hjelpende hånd.

 

Dette er min pc:

 

ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155

Intel Core i7 2600K

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 4 brikker

ASUS GEFORCE GTX 580 DIRECTCU II 1536MB

OCZ 120 GB SSD

MIST 1000W psu

 

windows 7 ultimate 64 bit

 

Når maskinen har startet opp igjen kommer det en melding der denne infoen står

 

 

Problem signature:

Problem Event Name: BlueScreen

OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1

Locale ID: 1033

 

Additional information about the problem:

BCCode: 7f

BCP1: 0000000000000008

BCP2: 0000000080050031

BCP3: 00000000000406F8

BCP4: FFFFF80003086EC8

OS Version: 6_1_7600

Service Pack: 0_0

Product: 256_1

 

Files that help describe the problem:

C:\Windows\Minidump\082011-6302-02.dmp

C:\Users\Frostace\AppData\Local\Temp\WER-15303-0.sysdata.xml

Endret av Frostax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan du laste opp krasjdumpen(e)?

de(n) ligger i:

C:\Windows\Minidump

De(n) fortele akkurat va som har forusjaket BSOD.

 

Får bare beskjed om at jeg må ha admin rettigheter for å gjøre noe med den. Jeg sitter på admin kontoen nå, det er også den eneste kontoen på maskinen..

 

Og da jeg fikk omgått dette får jeg denne fra forumet: Feil Du har ikke tillatelse til å laste opp denne filtypen

Endret av Frostax
Lenke til kommentar

Det begynner å se ut som at dette har med lyd å gjøre. Maskinen kan fint surfe uten at noe skjer, men har jeg på spotify i bakgrunnen så krasjer den fort. Har aktivert 3 forskjellige lydkort for å teste i tillegg til å kjøre rollback på alle lyd driverne uten at dette hjalp.

 

nå kommer det også opp en melding før jeg skriver passordet i windows login som sier noe slikt som "vicual C++ Runtime error" og referer til en NVVSVC.exe fil ..

Lenke til kommentar

Om du bare får beskjed om at du trenger admin retigheter, gjør det enkelt. Kopier de til en anen plass, f.eks skrivebordet og pakk de inn der. Så kan du laste de opp.

 

Joda. jeg gjorde det, men jeg får ikke lasta fila opp på forumet. Feil Du har ikke tillatelse til å laste opp denne filtypen" står det.

 

høyreklikk på c:

velg egenskaper

trykk på verktøy

kjør en error sjekk (krever omstart)

 

se om det funker, kan være feil i filsystemet.

 

Gjorde dette, og maskinen kjørte en sjekk før boot. Kom ikke noen feilmeldinger eller noe som tilsier at det er noe problem med hdd..

Lenke til kommentar

Om du bare får beskjed om at du trenger admin retigheter, gjør det enkelt. Kopier de til en anen plass, f.eks skrivebordet og pakk de inn der. Så kan du laste de opp.

 

Joda. jeg gjorde det, men jeg får ikke lasta fila opp på forumet. Feil Du har ikke tillatelse til å laste opp denne filtypen" står det.

Da kan du laste opp på mediafire.com og linke til den. :)

Lenke til kommentar

Om du bare får beskjed om at du trenger admin retigheter, gjør det enkelt. Kopier de til en anen plass, f.eks skrivebordet og pakk de inn der. Så kan du laste de opp.

 

Joda. jeg gjorde det, men jeg får ikke lasta fila opp på forumet. Feil Du har ikke tillatelse til å laste opp denne filtypen" står det.

Da kan du laste opp på mediafire.com og linke til den. :)

 

Hendig side.

 

http://www.mediafire.com/?kvojauqfy0jfviu

 

Da har jeg lasta opp den siste dmp fila jeg fikk i går kveld.

Lenke til kommentar

har du tilgang til memtest 86+ evt hirens boot cd? vil anbefale deg å kjøre en test på minnebrikkene dine. kan være de som forårsaker problemet.

 

Da har den kjørt en runde i memtest86+. 1 pass, no errors.

 

Ser ut til at den bare startet på nytt nå, men er jeg ferdig her da eller skal den kjøre flere runder?

Lenke til kommentar

ntoskrnl.exe var synderen i din siste bluescreen. Det er en av systemfilene i windows som er nødvendige for at operativsystemet skal fungere. Jeg har null peiling på hvordan du kan løse problemer med den filen, skulle likt og hatt en løsning til en maskin som står her selv

 

Var ikke akkurat enkelt å finne ett klart svar på hva det kunne være ved å google heller.

 

Nå har jeg formatert c: og installert w7 på nytt. Får håpe problemene ikke dukker opp igjen.

Lenke til kommentar

Etter formatering ac c: og reinstallasjon av w7 kommer fortsatt blåskjerm i forbindelse med lyd.

 

Det eneste jeg installerte var drivere til skjermkort, lydkort, netverkskort, Zonealarm og Chrome. Det begynner å se mer og mer ut som en hardware feil, men merkelig at den skulle gå fint i over en mnd før dette plutselig skjer..

Lenke til kommentar

Etter formatering ac c: og reinstallasjon av w7 kommer fortsatt blåskjerm i forbindelse med lyd.

 

Det eneste jeg installerte var drivere til skjermkort, lydkort, netverkskort, Zonealarm og Chrome. Det begynner å se mer og mer ut som en hardware feil, men merkelig at den skulle gå fint i over en mnd før dette plutselig skjer..

 

ser du bruker ZoneAlarm, vet at dette programmet har skapt mange problemer for folk oppigjennom tidene, prøv å avinstaler og fjern det fra registeret og så prøv igjen.

Lenke til kommentar

Etter formatering ac c: og reinstallasjon av w7 kommer fortsatt blåskjerm i forbindelse med lyd.

 

Det eneste jeg installerte var drivere til skjermkort, lydkort, netverkskort, Zonealarm og Chrome. Det begynner å se mer og mer ut som en hardware feil, men merkelig at den skulle gå fint i over en mnd før dette plutselig skjer..

 

ser du bruker ZoneAlarm, vet at dette programmet har skapt mange problemer for folk oppigjennom tidene, prøv å avinstaler og fjern det fra registeret og så prøv igjen.

 

Nå er maskinen tilsynelatende frisk igjen, og det kan faktisk virke som at det var Zone Alarm so var problemet. Litt tidlig å si enda. men skal teste videre, hvis alt ser bra ut installerer jeg ZA igjen for å se hva som skjer..

 

Veldig rart isåfall, for det har vært installert siden maskinen var ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...