Gå til innhold

Vente til oktober (Battlefield 3)


Centy88

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nettopp kjøpt meg pc deler og sitter med de her nå. Et I5 2500k setup og lurer på om jeg skal kjøpe skjermkortet nå.

 

Burde man vente til Oktober når B3 kommer? Kan vi forvente noen rimligere priser da? Har en Dell 20'' med 1060* oppløsning tror jeg og det var en som sa at jeg burde gå for GFX 560 istedenfor 570 da jeg ikke har full hd skjerm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ny generasjon skjermkort kommer ikke før i slutten av Desember/Nyttår, bare så du vet det.

GTX 560 TI duger veldig greit til BF3, og du kan dessuten kjøpe et til i SLI, noe som gjør de to kortene kombinert kraftigere enn GTX 580 (High-end kort) i de fleste spill.

 

Flaskehalsen vil nok heller ligge i prossesoren din. Den ville jeg oppgradert etterhvert.

Eventuelt kjøpt en skikkelig vannkjøling og overklokket den til helvete. :D

Lenke til kommentar

Flaskehalsen vil nok heller ligge i prossesoren din. Den ville jeg oppgradert etterhvert.

Eventuelt kjøpt en skikkelig vannkjøling og overklokket den til helvete. :D

 

På hvilken måte vil den cpu'en være en flaskehals til spilling på 1680x1050 ?

Hvis den cpu'en er en flaskehals så tror jeg det er mange rundt om som vil få problemer....

Og hvilken cpu mener du han burde oppgradere til ?? 2600k ??

 

 

Iexo.

Lenke til kommentar

Flaskehalsen vil nok heller ligge i prossesoren din. Den ville jeg oppgradert etterhvert.

Eventuelt kjøpt en skikkelig vannkjøling og overklokket den til helvete. :D

 

På hvilken måte vil den cpu'en være en flaskehals til spilling på 1680x1050 ?

Hvis den cpu'en er en flaskehals så tror jeg det er mange rundt om som vil få problemer....

Og hvilken cpu mener du han burde oppgradere til ?? 2600k ??

 

 

Iexo.

Jo lavere oppløsning, jo mindre grafikkytelse trengs. Dermed vil jo naturligvis flaskehalsen lene seg nærmere CPU. På samme måte er det nesten alltid skjermkortet som er flaskehalsen når du kjører 7680x1600

Lenke til kommentar

Arni er inne på det, jo lavere oppløsning du går, så har jo du sett at FPSen spretter i taket som oftest.

Årsaken er at for at skjermkortet skal klare å jobbe, så må det ha data fra CPUen, og når det er små bilder (lav oppløsning) så bruker den kortere tid på beregningene og spør da CPUen oftere for mer.

Og da blir den en pen flaskehals, samme kan sees i rFactor, jeg kan greit dytte ut 1400 FPS uten problemer, men en kjerne er da 100% mens skjermkortet koser seg på ca 50% forbruk.

Hadde jeg kunne øket CPU ytelsen så hadde jeg kunne fått 2000 FPS og økt last på skjermkort.

 

Dog, ved slike tilfeller, så er det sjelden at du trenger å tenke på det, jeg merker ikke forskjell på 400 til 800 FPS, på langt nær fra 800 til 1400... Aldri i livet om jeg ser forskjell på 1400 til 2000 FPS :D

Lenke til kommentar

Klarer alikevell ikke å se det at cpu'en hans vil bli en flaskehals i det oppsettet.

På den oppløsningen så vil de skjermkort som er anbefalt gjøre en mer en god nok jobb sammen med den cpu'en.

 

Men visst....om det er sån at dere mener cpu'en blir en flaskehals hvis frames stopper på 200 mot 230 med en annen cpu så er jeg enig.

 

Jeg er fornøjd bare jeg klarer meg med 60+ frames i spill og tror ikke den cpu'en vil slite så mye med det.

 

Det vill alltid være noe i pc'n som er flaskehals, men klarer man å merke det ??

 

Iexo.

Lenke til kommentar

Arni90 du er flink

 

Jeg har kjøpt et bra hovedkort også Asus P8Z68-V PRO, Z68 det er på tilbud ;)

 

http://cdon.no/elektronikk/asus_p8z68-v_pro%2c_z68%2c_socket_1155%2c_atx-14491146

 

med denne kan jeg jo kanskje kjøre i sli i framtiden også, har overhodet ikke noe peiling på det, men fra jeg vet er det sånn at man kan kjøre to grafikkort samtidig.

 

 

HVORDAN kan det bli flaskehals i systemet mitt med battlefield 3? i5 2500k og Corsair Vengeance 8gb. Burde jo fungere supert. Bare se på disse gutta. Har omtrent alt det jeg har

 

http://www.youtube.com/watch?v=qvZRg8veroQ&feature=feedf

Lenke til kommentar

HVORDAN kan det bli flaskehals i systemet mitt med battlefield 3? i5 2500k og Corsair Vengeance 8gb. Burde jo fungere supert. Bare se på disse gutta. Har omtrent alt det jeg har

Det vil jo alltid være noe som holder tilbake ytelsen i et program, i de fleste spilltilfeller er det skjermkortene.

 

Saken her er at jo mer kraft skjermkortet har i forhold til oppløsningen, jo mer CPU-kraft kreves det for å oppnå full bruk av skjermkortet. I et spill som Left 4 Dead 2 er det ikke mye for dagens skjermkort å gjøre om du spiller på 1680x1050, her blir CPU en flaskehals som hindrer deg fra å oppnå si 400 fps.

Dette er ikke en viktig flaskehalsfor deg når du spiller, men det er likevel en flaskehals.

Lenke til kommentar

Det flere i tråden prøver å si er at skjermkortet vil gi deg en viss kvalitet, men fordi prossesoren ikke er god nok, vil ikke skjermkortet fungere optimalt. Per dags dato vil du nok ikke merke forskjell på 200 fps og 400 fps. Men i fremtiden vil FPSen synke da nyere grafikktunge spill er aktuelt.

 

La oss si at med en i5 og et GTX 560 får du 2000 score i en benchmark (en ytelsestest) for skjermkortet.

Med en i7 og 560 vil du få 2500 score.

For øyeblikket merker du nok ikke forskjell, men spill blir bare mer og mer CPU-"tunge". Skjermkortet kan gi deg 2500 score, men siden prossesoren ikke henger med får du 2000 score. Litt klønete forklaring, men sånn fremtidsrettet ville jeg gått for en annen prossesor - i hvertfall om du ønsker å kjøre et SLI-oppsett, da vil en i5 holde igjen skjermkortene.

 

Mulig at dette ble litt uoversiktlig og klønete, og da beklager jeg isåfall. Skriver med mobilen. ;p

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg ikke hel skjønner hvorfor det anbefales av noen her at CPUen hannes en i5 2500k burde oppgraderes? Det er en av de beste CPU'ene tilgjengelig på markedet i dag,

 

http://www.tomshardware.com/charts/x86-core-performance-comparison/3DMark11,2761.html

http://www.guru3d.com/article/core-i5-2500k-and-core-i7-2600k-review/21

 

Det eneste som teknisk sett kan kalles en oppgradering når det kommer til hannes forbruk er en i7 2600K og den økningen er så minimal at det såvidt er nevneverdig.

Lenke til kommentar

Det flere i tråden prøver å si er at skjermkortet vil gi deg en viss kvalitet, men fordi prossesoren ikke er god nok, vil ikke skjermkortet fungere optimalt. Per dags dato vil du nok ikke merke forskjell på 200 fps og 400 fps. Men i fremtiden vil FPSen synke da nyere grafikktunge spill er aktuelt.

 

La oss si at med en i5 og et GTX 560 får du 2000 score i en benchmark (en ytelsestest) for skjermkortet.

Med en i7 og 560 vil du få 2500 score.

For øyeblikket merker du nok ikke forskjell, men spill blir bare mer og mer CPU-"tunge". Skjermkortet kan gi deg 2500 score, men siden prossesoren ikke henger med får du 2000 score. Litt klønete forklaring, men sånn fremtidsrettet ville jeg gått for en annen prossesor - i hvertfall om du ønsker å kjøre et SLI-oppsett, da vil en i5 holde igjen skjermkortene.

 

Mulig at dette ble litt uoversiktlig og klønete, og da beklager jeg isåfall. Skriver med mobilen. ;p

Nei, det er det ingen andre enn du som påstår. Vi sier at det som vil hindre ytelsen i dag er om du kjører et monstergrafikkort på 1680x1050 er prosessoren. Siden du skal ha et 560 Ti på 1680x1050 blir ikke dette tilfelle.

Viktig å forstå er at en flaskehals er ikke egentlig et problem så lenge CPU klarer å pumpe ut 60 bilder i sekundet. Det kan en i5-2500k gjøre i alle spill uten problemer.

 

Og jeg vet ikke om dere forstår hva begrepet flaskehals betyr? Det vil alltid være en flaskehals i en datamaskin, noen spill vil ha prosessorflaskehals, de fleste vil ha grafikkflaskehals. Dette er fordi forskjellige spill krever forskjellige mengder med grafikk- og cpu-ytelse. Så lenge man ikke gjør noe helt vilt, som å kjøpe en athlon II X4 og et GTX 590, men heller bruker ca 30-40% på CPU og 60-70% på skjermkort vil du ikke få store problemer med flaskehalser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...