Gå til innhold

Nå kan du få tatovert elektroniske kretser på huden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rolig nå... Det er ingenting her som sier at det er noen som helst tvang involvert. Dette er bare en ny teknologi, og som all annen teknologi så kan du helt sikkert få lov til å bruke eller ikke bruke den etter eget ønske. Ingen poeng med å dra inn 1984 scenarioer her. Hvis noen skulle ville holde tabs på deg ved tvang så hadde ikke akkurat elektroniske tatoveringer vært nødvendig for det. Det er fullt mulig (triviellt enkelt) å oppnå med eksisterende og godt utprøvd teknologi.

 

-Stigma

Selvfølgelig så er det ikke snakk om tvang. De bare gir oss en ny teknologi som vi ettervert gjør oss avhengige av. Som den saueflokken vi mennesker er. Så er vi veldig ukritiske til ny teknologi som kan "hjelpe" oss. Konsekvensene bryr vi oss ikke mye om. Er fulstendig klarover at det ikke er vanskelig å følge mennesker med dagens teknologi. Er akkurat derfor jeg er skeptisk. Vi ble jo ikke påtvunget kredittkort, mobiltelefoner, biopass, overvåknings kameraer, facebook osv. Men vi blir sakte men sikkert gjort avhengige av ting vi egentlig ikke burde ha bruk for. Sånn som utviklingen fortsetter. Så må man la seg overvåke for å kunne fungere normalt i samfunnet.

Lenke til kommentar

Rolig nå... Det er ingenting her som sier at det er noen som helst tvang involvert. Dette er bare en ny teknologi, og som all annen teknologi så kan du helt sikkert få lov til å bruke eller ikke bruke den etter eget ønske. Ingen poeng med å dra inn 1984 scenarioer her. Hvis noen skulle ville holde tabs på deg ved tvang så hadde ikke akkurat elektroniske tatoveringer vært nødvendig for det. Det er fullt mulig (triviellt enkelt) å oppnå med eksisterende og godt utprøvd teknologi.

 

-Stigma

Selvfølgelig så er det ikke snakk om tvang. De bare gir oss en ny teknologi som vi ettervert gjør oss avhengige av. Som den saueflokken vi mennesker er. Så er vi veldig ukritiske til ny teknologi som kan "hjelpe" oss. Konsekvensene bryr vi oss ikke mye om. Er fulstendig klarover at det ikke er vanskelig å følge mennesker med dagens teknologi. Er akkurat derfor jeg er skeptisk. Vi ble jo ikke påtvunget kredittkort, mobiltelefoner, biopass, overvåknings kameraer, facebook osv. Men vi blir sakte men sikkert gjort avhengige av ting vi egentlig ikke burde ha bruk for. Sånn som utviklingen fortsetter. Så må man la seg overvåke for å kunne fungere normalt i samfunnet.

 

Ja, nettop. Det nytter ikke å sove. Teknologi selv er værken god eller ond, og det nytter ikke å stoppe utviklingen, men selvfølgelig må vi følge med på hvordan samfunnet tar i bruk ting. Poenget mitt er bare at ny teknologi er det minste problemet i en slik sammenheng. Vi er vel alle samme i disse dager rimelig avhengig av mobiltelefonen for eksempel - og nå logges det jo hvor du er til en hver tid og hvem du har snakket med. Dette er politiske / lovmessige problemstillinger og ikke teknologiske. Det var det jeg mente å poengtere.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Liker ikke dette. Trekker paralleller til hva bibelen sier om dyrets merke.. Holder avstand til slike ting.

 

With all due respect... the bible says a lot of crazy shit. Jeg har også en svak mistanke om at mannen som skrev ned disse spesifikke versene ikke hadde elektronikk-krets tatoveringer i tankene da han skrev dem. Jeg tror du kan føle deg relativt trygg. Romerriket har vært dødt og begravet en god stund nå, så sjansene for at romerene kommer og stempler deg med elektroniske tatoveringer vil jeg påstå er liten. Hvis mot formodning det skulle skje så skal jeg heller kompensere deg i etterkant ;)

 

-Stigma

 

 

 

"16 Det tvinger alle – små og store, rike og fattige, frie og slaver – til å ha et merke på sin høyre hånd eller på pannen. 17 Og ingen kan kjøpe eller selge noe uten å ha dette merket: dyrets navn eller det tall som svarer til navnet."

 

 

..Hva mente du egentlig med Romerriket, Stigma - Og hva tenker du de spesifikke versene sier.

 

Uansett livssyn er det spesielt vi vil kneble for denne type ting.

Lenke til kommentar

 

"16 Det tvinger alle – små og store, rike og fattige, frie og slaver – til å ha et merke på sin høyre hånd eller på pannen. 17 Og ingen kan kjøpe eller selge noe uten å ha dette merket: dyrets navn eller det tall som svarer til navnet."

 

 

..Hva mente du egentlig med Romerriket, Stigma - Og hva tenker du de spesifikke versene sier.

 

Uansett livssyn er det spesielt vi vil kneble for denne type ting.

 

Referansen til romerene har med at mange historikere er relativt sikre på at det du quoter er i i kommentar til samhistoriske hendelser - en referanse til Keiser Nero og hans politikk - noe som i så fall ikke er værken spesiellt overraskende eller merkverdig i forhold til den socio-politiske situasjonen der og da.

 

Slike spekulasjoner som du kommer med i forhold til at det liksom er magiske forutsigelser om fremtiden er omtrent like tafatt som når folk gjør det med Nostradamus og annet lignende tull. Det er alltid i fremtiden en gang, det er alltid veldig vagt, og det stemmer alltid bare dersom man myser på hva profetien faktisk sier og cherrypicker det du velger å ta med fra den.

 

Eller synes du virkelig det er sansynlig at vi kommer til å gå rundt med tatoverig i pannen som sier 666/616/Shaitan i pannen? Det er jo det "profetien" ordrett sier. Men neida - den delen er vel bare symbolsk selfølgelig. Det er kjekt å kunne tolke ting som du vil så det kan passe til enhver anledning.

 

Jeg kutter av der i frykt for å deraile tråden inn i en religions-tråd. Jeg diskuterer gjerne det temaet videre med deg om du ønsker - men da kan vi ta det i forumet som er tilrettelagt for slike diskusjoner.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

bibelen taler også om at romeriket skal igjen-oppstå - noe som er så og si fullført (EU). det blir for lettvindt å vitse bort eller avfeie slike profetier. Det er mulig forfatteren av Johannes Åpenbaring ikke hadde "elektronikk-krets tatoveringer i tankene" da han skrev dette, men han er definitivt inne på noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, romerriket skal oppstå igjen sier du?

 

Det vil alltid opprettes ett stort nytt rike. Den der må du ta med en klype salt, spesielt siden Tyskland og Frankrike har mer å si i EU enn Italia har. ;)

 

For å påpeke en ting til:

 

Hva vi utvikler er natur. Det er akkurat det teknologi er. Hjernen våres gjør ingenting en veldig kraftig datamaskin ikke kan gjøre, dvs. ikke en av dagens. Hjernen våres er bare en superavansert datamaskin, øynene våres er komplekse kamera og ørene er mikrofoner. Stemmebåndet er en form for høytaler, den baserer seg på det samme, vibrerende luft.

 

Smak er en kjemisk reaksjon og tanker er elektriske pulser i veldig komplekse og uforutsigbare kretser. Hjernen bygger sine egne kretser som den utvikler seg.

 

Alt dette kan vi mennesker lage, vi kan lage roboter med evnen til å tenke selv, roboter og/eller biomasse som er selvopplyst og klar over deres egen eksistens. Vi kan konvertere energi og masse, vi kan utnytte all energi i hele universet, så sant man kommer til det punktet. Hvorfor skal religion, penger og andre nåtildags samfunnsverdier holde oss tilbake?

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

bibelen taler også om at romeriket skal igjen-oppstå - noe som er så og si fullført (EU). det blir for lettvindt å vitse bort eller avfeie slike profetier. Det er mulig forfatteren av Johannes Åpenbaring ikke hadde "elektronikk-krets tatoveringer i tankene" da han skrev dette, men han er definitivt inne på noe.

 

Hva gjør EU til det nye romerriket? sorry - men her er du veldig vag.

 

Hvorfor er det ikke like godt det "nye third reich" (tyskland er jo med)

eller det "nye Napoleanske keiserdømmet" (Frankrike er jo med)

eller det nye United States (of europe)?

Hva nøyaktig er det som gjør EU til det nye romerriket akkurat? (som du ikke like gjerne kan koble til de fleste andre store riker eller koalisjoner gjennom historien?). Det er ikke akkurat vanskelig å ramse opp en lang liste av hvordan EU er ulikt romerriket ihvertfall. Jeg tror den listen hadde blitt ganske mye lengre enn en tilsvarende liste av likeheter (og selv omd et var helt motsatt ville jo det ikke logisk ført til noe som helst)

 

Ved mindre du har noen gyldig brvisgrunnlag for at slike profetier skal taes mer alvorlig enn hvilken som helst andre profetier (som det finnes mer enn nok av både innenfor og utenfor religionene i verden) så ser jeg ikke hvorfor man skal legge noen som helst vekt på det i det hele tatt. Hva er det som gjør slike åenbaringer mer aktuelle enn om jeg framsatte min egen profeti?

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...