Gå til innhold

Her er de beste Steam-triksene (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"For å gjøre dette går du inn i «sikkerhetskopier spill» (i «fil»-menyen), velger spill og hvor du vil lagre sikkerhetskopien, og så går det meste automatisk."

Eller så feiler det fullstendig og begynner laste ned spillet på nytt fra 0% *nikke*

(Ved sikkerhetskopiering til en ekstern enhet)

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar

Fin artikkel!

 

Jeg elsker Steam for alt det det er verdt, men det kan kanskje nevnes at så lenge Steam er på norsk er også enkelte spill det (i hvert fall Valves).

Har du det på norsk får du nemlig også norske Valve-spill, og mens Valve er gode på å lage spill er de forferdelig dårlige på å oversette. Derfor bruker de så vidt jeg vet et program, og det du sitter igjen med er til tider forholdsvis ødelagte ord og uttrykk. Etter å ha spilt TF 2 siden starten klarer jeg fortsatt ikke å forstå hva folk snakker om så lenge spillet deres er på norsk.

Lenke til kommentar

De gløymde verkty som Steam Mover, som gjev kommandolinefunksjonaliter i Windows eit lettfatteleg GUI. Den opprettar "Junction Points" på diskane dine, så du t.d. kan ha Steam på SSD-en, men spel som ikkje krev allverda på ein HDD, utan at ein må gjennom backupprosessen kvar gong du vil spele dei.

Lenke til kommentar

Tittet litt på denne steamprices-siden, og forskjellene er ofte mye større enn jeg egentlig trodde. F.eks. koster Rage 50€ i Euro sonen, mens det koster 34€ i engelske pund, nesten 2/3 av euro-prisen. Den amerikanske prisen ligger midt i mellom på 42€. På enkelte andre spill er forskjellene helt enorme, f.eks tre ganger høyere for amerikanerne eller vice versa.

Lenke til kommentar

Fin artikkel!

 

Jeg elsker Steam for alt det det er verdt, men det kan kanskje nevnes at så lenge Steam er på norsk er også enkelte spill det (i hvert fall Valves).

Har du det på norsk får du nemlig også norske Valve-spill, og mens Valve er gode på å lage spill er de forferdelig dårlige på å oversette. Derfor bruker de så vidt jeg vet et program, og det du sitter igjen med er til tider forholdsvis ødelagte ord og uttrykk. Etter å ha spilt TF 2 siden starten klarer jeg fortsatt ikke å forstå hva folk snakker om så lenge spillet deres er på norsk.

 

Norske steamspill er latterlig morsomt.

 

Nyter godt av å kunne spille TF2 på servere med lite forsinkelse. Og etter et par timer får jeg plukket opp et par kanonbåter til soldier. Så kan jeg drepe folk med soldier mens jeg spiller på lag Blu. Jeg kan bytte til Pyro når jeg vil og sette fyr på folk med ryggbrenneren min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fin artikkel!

 

Jeg elsker Steam for alt det det er verdt, men det kan kanskje nevnes at så lenge Steam er på norsk er også enkelte spill det (i hvert fall Valves).

Har du det på norsk får du nemlig også norske Valve-spill, og mens Valve er gode på å lage spill er de forferdelig dårlige på å oversette. Derfor bruker de så vidt jeg vet et program, og det du sitter igjen med er til tider forholdsvis ødelagte ord og uttrykk. Etter å ha spilt TF 2 siden starten klarer jeg fortsatt ikke å forstå hva folk snakker om så lenge spillet deres er på norsk.

 

Norske steamspill er latterlig morsomt.

 

Nyter godt av å kunne spille TF2 på servere med lite forsinkelse. Og etter et par timer får jeg plukket opp et par kanonbåter til soldier. Så kan jeg drepe folk med soldier mens jeg spiller på lag Blu. Jeg kan bytte til Pyro når jeg vil og sette fyr på folk med ryggbrenneren min.

 

Du glemte kuleregnsmodus fra spill som CS:S :)

Lenke til kommentar

En ting som ikke nevnes er bytte av server til å laste ned dersom den nåværende gir dårlig hastighet.

 

Ellers nevner ikke artikkelen at Steam Trade er i beta hvor en kan bytte TF2-items og spill mot andre spill og TF2-items. Og kanskje snart (dessverre) har støtte for items i andre spill.

Synd at TF2-items blir nesten en valuta.

Lenke til kommentar

De gløymde verkty som Steam Mover, som gjev kommandolinefunksjonaliter i Windows eit lettfatteleg GUI. Den opprettar "Junction Points" på diskane dine, så du t.d. kan ha Steam på SSD-en, men spel som ikkje krev allverda på ein HDD, utan at ein må gjennom backupprosessen kvar gong du vil spele dei.

Takk for dette tipset :)

Lenke til kommentar

Er det noen her som vet om det er mulig å overføre et spill jeg har kjøpt på Steam til en annen konto på Steam? Jeg kjøpte nemlig Football Manager til min sønn. Og etter at jeg kjøpte den har han fått sin egen maskin, med egen konto. Men det er surt å kjøpe spillet en gang til for at han skal få spilt FM på sin maskin, og ikke min.

Lenke til kommentar

I stedet for å gjøre denne tullete måten å sikkerhetskopiere på, så kan man gå på --> Steam og kopiere hele steamapps mappen til en ekstern HDD, enkelt og greit :)

 

Tar ikkje sikkerheitskopi.

Har lagra spela på ein disk som ikkje går med i formateringa ved nytt OS.

Installerer steam over gammel lokasjon, og det har funka fint sida eg starta med Steam i 2004 ca (når hl2 kom ut)

Krasjer heile driten i vinkel, er det ikkje verre enn å laste det ned på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...