Gå til innhold

Hva skal du stemme ved kommunevalget?


Hva skal du stemme ved kommune valget?  

168 stemmer

  1. 1. Hva skal du stemme ved kommune valget?

    • Frp
      29
    • Høyre
      52
    • Venstre
      39
    • Krf
      4
    • Senterpartiet
      5
    • Arbeiderpartiet
      18
    • SV
      4
    • Rødt
      7
    • Lokale lister
      0
    • Annet
      10
  2. 2. Er du fornøyd med ditt partis første kandidat

    • Ja
      86
    • Nei
      15
    • Litt
      28
    • Vet ikke
      39


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om enn ikke har tenk å delta ved velge ved å ikke stemme blank så kan du være blant dem som har forsove seg, vært i koma, på ferie, ikke orket å stemme, glemt det av etc..

 

Om du stemmer blankt viser du klart og tydelig at det finnes ingen klare alternative for deg, om du ikke stemmer har du ingen rett til å klage på dagens samfunn!

Tvert imot: Det er når man ikke stemmet at man har rett til å klage. De som stemmer, er en del av problemet. De er med på å legitimere systemet, og kan derfor ikke klage på det. De som ikke stemmer, står uhildet utenfor og kan klage så mye de bare vil.

 

For øvrig er det mitt standpunkt at det er et langt bedre alternativ å la være å stemme enn å stemme blankt. Stemmer man blankt, sier man at man støtter systemet, men ikke noen av partiene. Holder man seg hjemme, tar man avstand fra systemet som sådan. Det er derfor et langt mer radikalt standpunkt.

 

Se også Forsvarstale for politikerforakten: http://www.gateavisa.no/2009/12/09/forsvarstale-for-politikerforakten/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette blir første valget jeg stemmer noe annet enn Høyre. Siden forrige valg har jeg beveget meg noe ideologisk og blitt ganske mye mer liberal av tankegang. Spesielt DLD-saken var en vekker. Ble skuffet over hvor lite som skulle til for at Høyre solgte ut personvernet. Det partiet som jeg kan se ivaretar det liberale samfunnssyn best er Venstre.

 

Derfor blir det Venstre i både kommunevalg(Sandnes) og fylkesvalg(Rogaland).

 

Jeg ønsker helst at dagens samarbeid i Sandnes mellom Høyre og Venstre skal forsette. Høyre kan gjerne beholde ordføreren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...