Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan dempe nervøisteten?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som sagt over, bare dra. Kle deg opp så du ser akseptabel ut; nei jeg snakker ikke dress, men ikke en svett t-skjorte og gjerne en som har oppnådd godkjenning av andre enn mamma og gjerne bittelitt produkt i håret så du virker som en som bryr seg om hvordan en ser ut. Ikke vær redd for at det blir stille av og til, men sørg for å ha en fin flyt i samtalen, dette går som oftest av seg selv for meg som slet med det samme som deg før, kan være utdanning, jobb, været, framtidsutsikter eller alt mulig annet. Å finne noe internt so m dere kan dele anbefales noe jeg gjør med så og si alle venner og venninner jeg har, gjør at dere får mer nærhet IMO.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beste tipset er å være seg selv, eller oppføre deg slik du er med kamerater.

 

Som Hitch i filmen Hitch sier: "Hu har allerede sagt ja, hun vil gå ut og finne på noe med deg!" Det er mye som skal til for å ødelegge det helt. Det er også greit å være nervøs, bare ikke vis det. Ta deg selv i nakken, se hu i øyna når du snakker og snakk flytende, ikke stammende.

Nervøsiteten før møtet er som oftest bare fordi du er jævla usikker. Det pleier som oftest å løse seg opp når du møter jenta, har gitt henne en klem og startet praten :D

 

Selv pleier jeg å være dritnervøs som faen. Vurderer å løpe i motgående retning av møtet og si jeg fikk diaré eller andre urealistiske ting. Istedenfor hører jeg på motiverende musikk, tar en snus og puster rolig. Jeg pleier også å tenke: "Hu er like nervøs som meg! Jeg må bare drite i utfallet! Går jeg ikke inn for kysset, får jeg en dritdårlig følelse i etterkant! Klarer jeg det, vinner jeg over meg selv!!!" Følelsen av å droppe møtet, eller ikke gjøre en viss ting (la oss si et kyss) fordi du er nervøs, er faktisk mye værre enn å faktisk trosse nervøsiteten. Min erfaring da :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et par tips som kanskje kan hjelpe. Det er tips jeg har fra diverse andre plasser:

 

1) kle deg i klær som ser bra ut og som du føler deg vel i. Det kan øke selvtilliten din et hakk.

2) Ikke legg for mye i det. Ser du på møtet som en kamp om livet, øker prestasjonsangsten betraktelig enn om du ser på det som bare å treffe en venn (som du ennå ikke kjenner så godt).

3) Lukk øynene, og forestill deg situasjonen i detalj. Tenk deg alt fra hvordan du møter hun til hvordan du er. På den måten har du allerede litt "erfaring".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du skriver helt ufattelig underholdende, bare å snakke slikt så går det nok perfektolini. Kos deg :new_woot:

 

Jeg synes TS sitt førsteinnlegg her lukter frykt og nervøsistet lang vei. Er det gøy? Håper det negative er borte.

 

TS, ikke tenk, bare gjør. Se ''Yes Man'' så forstår du.

 

Livet byr på 50/50 av positive og negative evner. Fokuserer man på det negative, så kan sjansene for et ulykkelig liv øke.

 

Selvsagt så kan det i enkelte stunder gjelde mer for utfallet å være realistisk enn optimistisk med sjansene sine.

Lenke til kommentar

For det første har du feil holdning. Du sier at Igår skjedde det utenkelige, du ble kontaktet av noen på nettby og de spurte deg på en date. Grunnen til at du er nervøs er at du ikke tror du kan få noe og at hun er din eneste sjanse. Det har lite med forelskelse. Hun er en jente, og det er sikkert langt bedre jenter der ute. Tenk heller på hva slags erfaring du vil få av å treffe henne. Hvis du ikke føler du ser godt nok ut, eller ikke er flink nok sosialt, gjør noe med det! Utsende, kan du løse ved å spørre en venn av deg som kler seg bra, sosialt kan du forbedre ved å være sosial, men det tar tid.

 

Ikke ta livet så seriøst og sett deg i nye situasjoner.

Lenke til kommentar

Prøv å senke skuldrene litt, det står ikke om liv og død. Se heller ikke på dette som om du skal møte din fremtidige viv, men heller bare en kaffe. Preik litt, bli kjent med dama, ikke fokuser på å si noe morsomt hele tida. Fortell litt om deg selv, spør litt om henne og det skal nok gå bra.

 

Off-topic: Vet det er sagt flere ganger før, men du skriver sykt bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...