Gå til innhold

Websidekritikk - privatsektor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge tråden din ikke oppfattes som reklame er det helt greit å be om kritikk på kommersielle nettsider. :)

 

Da prøver jeg, som nevnt ønsker jeg kritikk/feedback på følgende;

 

-hva gjør at en ønsker å forlate siten?

-hva bør fjernes/endres?

-er sitens budskap tydelig?

 

Vi skal endre siten grunnet ønske om å få konvertert flere handlinger men spørsmålet er om templaten har flere begrensninger enn muligheter?

 

Url'en er http://northernbp.no

 

Kom med kritikken!

Lenke til kommentar

Det første som slår meg er at jeg ville satt de tre fargede boksene på fremsiden i fokus, fremfor bildevisning og ledige stillinger. Dere har fine lokaler (hvis det er deres?), men jeg tror egentlig ikke kundene bryr seg. :)

 

Takk for svar!

 

Ja, bildene er kanskje gode (tatt av fotograf) men de er ikke relevante eller sier ikke mer enn 1000 ord:(

Våre tjenester bør fremheves ja, enig. Spørsmålet som melder seg er uansett når en betydelig oppgradering nå skal gjøres, bør vi flikke på dagens løsning eller starte på nytt med ny template (eller en custum design)?

 

Vi har etterhvert kommet til følgende spekk for funksjonaliteter til siten, fint hvis noen kan komme med innspill på om mangler eller om noe er bortkastet;

 

Foreløpig kravspekk;

- få på plass favicon

- kode riktig; title, keyword, description, pene url'er (vanskelig idag pga rar/enkel admin-panel)

- skal jobbe løpende med linking

- artikler skrevet med CTA og uten farger som kan virke uproft

- enklere og tydeligere global footer (som vel er at footeren går likt igjen på alle sider?)

- side-strukturen er rotete for besøker, her må vi ha hjelp eksternt til oppsett...?

 

Vi/jeg som styrer nettskuta kan en del, men trenger feedback og er ingen eksperter så takker for alle innspill:)

 

Andreas

Lenke til kommentar

Hei,

det første jeg tenkte når jeg gikk inn på siden var at det var et veldig fint design (Y)

 

Du burde kanskje ha noe ekstra informasjon der det nå står 4 ledige stillinger, kanskje du skulle ramset opp titlene på de fire ledige stillingene?

 

Likte ikke helt logoen, kanskje business burde stå på en linje? Mulig at det bare er jeg som syntes det var litt ekkelt å lese.

Men ellers må jeg bare holde tomlene mine oppe :)

Lenke til kommentar

Hei,

det første jeg tenkte når jeg gikk inn på siden var at det var et veldig fint design (Y)

 

Du burde kanskje ha noe ekstra informasjon der det nå står 4 ledige stillinger, kanskje du skulle ramset opp titlene på de fire ledige stillingene?

 

Likte ikke helt logoen, kanskje business burde stå på en linje? Mulig at det bare er jeg som syntes det var litt ekkelt å lese.

Men ellers må jeg bare holde tomlene mine oppe :)

 

Takk for tilbakemelding!

 

Siden(e) er helt ok ved første blikk tror jeg - men informasjonen som ligger der kommer ikke frem slik vi ønsker. Dvs, vi ønsker en konvertering fra den/de som besøker siden. En jobb må gjøres her. Men takk for at du likte den, da er noe bra:)

 

Enig, mer informasjon bør legges ut om hvilke type stillinger! Ser på mulighetene der i verktøyene!

 

Logoen er ikke prioritet pt, men takk for respons den vil bli vurdert.

 

Mulig det er jeg som er barnslig, men syns at de tre fargeboksene bør være klikkbare over alt. Det var det jeg forventet når jeg så dem.

 

Enig. Det skal vi se på!

Takk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det meningen at teksten i footer skal være grønn å forsiden og rød på alle andre sidene? Hehe :)

Digget siden! Hadde det som virkelig skulle til, og dere har ikke driti dere ut på å gjemme kontakt, om oss og slikt som er helt elementært, men som mange firmasider allikevel klarer å krølle til. Eneste jeg ikke likte var logoen, ellers var alt deilig å se på og bruke!

 

 

 

Endret av Occi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er enig med Runar. Flytt boksene over bildene og nyhetseksjonen. Det er de som fører leseren videre inn i nettsiden på en effektiv måte. Ellers ser dette bra ut :) har du noe analyseverktøy for bruk nettsiden slik som Google analytics etc? Disse verktøyene er helt essensielle når det kommer til slike oppgaver som dere driver med nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...